Aku memandang Amira lama. Mereka akan berpindah? Tak ada lagi Faliq? Tak de lagi ustaz aku? Huaaa
"Akak! Akak ni asyik termenung jee," rungut Amira.
Aku memegang kedua belah bahunya dengan tiba-tiba.
"Kenapa Amira pindah? Keluarga Amira pindah mana?" soalku bertubi tubi
"Chill kak. We can FaceTime tho. Amira dengan family Amira balik JB sebab Abang Amira nak tunang," kata Amira sambil membetulkan tudungnya kerana perbuatanku yang mengejut memegang bahunya.
"Tunang?!" jeritku terkejut.
"Shhhhh. Akak ni kecohlah. Yee tunang abang Amira, kenapa? Ahh mama ada beri kad jemputan kat nenek. Akak pun datanglah ye," jemput Amira.
Faliq nak tunang? Kahwin? Tapi kenapa dia selalu layan aku macam dia suka aku? Kenapa? Hatiku terasa sebak.
"Akak pergi tandas dulu ye," aku bergegas pergi ke tandas. Kalau aku tak pergi tandas. Berkemungkinan air mata aku akan mengalir.
"Eh akak!!" laung Amira.
Bukkk
"Kau dah kenapa? Langgar orang ni?!" Marahnya
Baru sahaja aku ingin meninggalkannya
"Kau kenapa nangis?" tanyanya dan memandang aku yang menundukkan kepala.
Aku menyeka air mata aku.
"Takde pape. Saya baru sahaja potong bawang. Tu lah nangis," nafiku
"Kau tipu. Potong bawang kat mana kau ni? Kau ingat aku bodoh ke Alyna?" Faliq bercekak pinggang dan suaranya perlahan.
"Ke kau sedih yang aku pindah?" soalnya sinis
Tak. Saya sedih sebab awak nak kahwin. Saya sedih sangat sangat apabila dengar awak nak tunang.
Kata-kata itu hanya mampu ku luah didalam hati. Tak mungkin dia mempunyai perasaan yang sama. Mustahil.
"Kenapa kau diam sahaja n-" kata-katanya terhenti apabila aku memeluknya ketat. Muka aku bersembunyi dibalik dadanya. Badannya terkaku. Langsung tak bergerak.
"L-Lepas Alyna." Dia menolak badanku tetapi aku semakin mengetatkan pelukan aku terhadapnya.
"Before you go. This is the last time I hug you. Sorry." Faliq hanya diam dan kali ini tolakannya kuat sehingga aku terkebelakang. Aku dan dia saling berpandangan sebelum dia melarikan diri.
Aku bersalam dengan Aunty Qui.
"Bye mak cik. Have fun," kataku. Aunty Qui merengus kecil apabila kau masih memanggil dia dengan panggilan mak cik sedangkan dia dah bagitahu aku panggil aunty sahaja.
"Bye you. Jangan lupakan I kat sini tau," ujar nenek apabila mereka berlaga pipi
Duhhh. Nenek.you're old. Don't pretend like you're young
"Selamat tinggal akak!!! Mira akan rindu akak"
"Amara juga!"
Mereka berdua memelukku erat.
Sejak aku tinggal disini aku menganggap mereka seperti adik adik aku.
"Pandu elok-elok," pesan atok kepada Dato Aniq
Kereta vellfire bewarna kelabu bergerak meninggalkan rumah.
I'll miss you my ustaz bad boy
Sedih! From now on there's no Faliq and his sister. Hmm sedihnya.
"Nenek atok, Alyna nak apply kerja kat kedai buku chacha tu," kataku apabila berada di meja makan.
YOU ARE READING
Ustaz Aku Bad Boy ©
RomanceDituduh oleh ayah tiri mempunyai bungungan bersama lelaki, Delilah Alyna dihalau dari rumah dan dihantar ke rumah nenek dan atok dia. Kehadiran seorang ustaz dalam dirinya membuatkan hidupnya di kampung begitu indah. Hari demi hari, hubungan mereka...