Faliq Aiman Malique POV
"Faliq!" Aku dikejutkan dari angan-angan aku dengan suara mama yang sangat kuat menyapa telinga aku.
"Kenapa tak nak layan Ghufaira? Kesian dia tu," tegur mama. Aku memandang Ghufaira yang duduk dihadapan aku sebelum jelingan diberi.
"Takde apa apa nak dibualkan."
"You're lying! Dari tadi I tanya khabar kat you. Tapi you tak balas," adu Ghufaira.
Aku buat muka terkejut. Tak lama lagi pecahlah lakonan kau. Aku hanya ikut permainan kau Ghufaira.
"Eh. Pandai pulak cakap melayu?" soalku dengan raut wajah yang terkejut.
"I learn ok"
Learn kepala hotak hang! Dah kau tu orang Malaysia buatlah macam orang Malaysia! Bodoh.
"Ni mama nak tanya bila kamu nak tunang?" soal mama tiba-tiba.
"Hujung minggu ni," kata Ghufaira.
"Eh kau! Aku tak setuju! Mama Faliq kan belum ingat semuanya kan mama. Takkan mama nak Faliq kahwin dengan orang yang Faliq tak ingat? Dahlah maa. Stop pressuring me." Aku terus masuk ke dalam rumah dan bersandar dibalik pintu.
"Kau mesti buatkan dia tunang dengan aku! Kalau tak nyawa kau akan melayang paham!" kata Ghufaira sambil mencengkam rahang mama.
Oh jadi disebabkan itu mama ikut cakap dia? Mama bukan lagi seorang perempuan yang mempunyai stamina kuat, mama dah tua. Tak larat nak membalas. Siap kau Ghufaira. Kau sentuh mama aku.
"Tapi dia kan nak ingatan dia pulih- arghh!"
"Aku tak kira! Ingat tak ingat dia mesti kahwin dengan aku!" jerkah Ghufaira.
Aku mengenggam kuat tanganku. Bodoh punya perempuan. Kau tunggu! Kau tunggu!
"Mama mama!! Nadia nak main dekat Playground tu boleh?" soal Nadia sambil menggoncang-goncangkan lenganku.
"Ye sayangg... kejaplah. Kita masukkan barang ni kat kereta dulu ye," pujukku perlahan. Nadia seorang yang kuat tantrum.
Nadia tersengih dan membantu aku memasukkan barang walaupun dia seperti tidak membantu aku langsung dengan memegang barang yang aku pegang juga.
Bukk
Aku terduduk. Siapa lagi yang langgar aku dengan trolly dia ni?
"Mummy! Mummy okey ke?" soal Nadia prihatin dan membantu aku bangun.
"Sorry sorry! Eh you Delilah? Bekas pekerja I?"
Tangan Nadia aku genggam erat. Aku hanya diam tanpa ada niat ingin membalas.
"Delilah Delilah. Nampaknya kau dah bahagia ya dekat sini? Makin kaya nampaknya kau dengan duit peninggalan arwah, kebun pula sudah dijual. Wow! Such an independent woman but wait is this your daughter? Where is her father? Ke dia anak luar nikah? Anak siapa ni Delilah?" Aku hanya membiarkan Qusyairy bercakap seperti orang gila yang tidak dilayan.
"Look who's here. Nadia." Qusyairy ingin menyentuh muka Nadia.
"Don't you dare to touch my daughter with your dirty hand!" tegasku dan menolak kuat lengannya.
"Ops! My bad!"
"Kau tak akan bahagia Delilah. Kau tak akan bahagia. Aku tak sabar nak rogol kau Delilah. Baik kau lebih berhati-hati Delilah. Nafsu ak-"
Pangggggg
Aku menampar mukanya tanpa berfikir dua kali.
"Lebih baik kau berambus sekarang Qusyairy sebelum aku jerit dekat sini. Berambus sekarang!" herdikku di hadapan wajahnya dan menarik tangan Nadia masuk ke dalam kereta. Tak ada mood pula nak bawa Nadia pergi main taman kalau macamni.
YOU ARE READING
Ustaz Aku Bad Boy ©
RomantikDituduh oleh ayah tiri mempunyai bungungan bersama lelaki, Delilah Alyna dihalau dari rumah dan dihantar ke rumah nenek dan atok dia. Kehadiran seorang ustaz dalam dirinya membuatkan hidupnya di kampung begitu indah. Hari demi hari, hubungan mereka...