Bab enam belas

10.1K 576 81
                                    

Aku melangkah masuk ke dalam King Town Restaurant. Elegant! Wow! Unique!

"Mama! Jomlah kita naik! Tak sabar rasanya nak jumpa uncles and aunties!" Nadia menarik-narik tanganku. Tengok, nampak tak dia selalu bertukar-tukar panggil aku.

"Ye sayang kejaplah" aku membetulkan tudungku yang sudah senget.

"Hati hati sayang..." tegurku apabila dia berlari naik memanjat tangga. Aduhai. Dahlah pakai dress. Nasiblah aku tak benarkan dia pakai heels barbie yang baru je dia beli. Kalau tak makin risau aku, dahlah Nadia ni sangat ganas.

Dari tangga aku sudah mendengar betapa meriahnya family aku ketika berkumpul.

"Uncle Amir!" jerit Nadia dan kakinya laju berlari.

Aku hanya pasrah mendengar jeritannya. Dia sangat mengada dengan Abang Amir.

Baru je Nadia nak peluk Abang Amir-

"Nadia tak boleh peluk babah kita!" Aryash menghalang Nadia dari memeluk Abang Amir.

"Tepilah Aryash! Nadia rindu dengan uncle tahu tak!" marah Nadia sambil menghentakkan kakinya. Aku hanya membiarkan mereka bertelingkah. Ditegur nanti, tak menjadi.

"Del! Marilah duduk!" Along memanggil aku.

Aku memandang perutnya yang semakin membulat.

"Tak lama lagi bertambahlah kanak-kanak kat rumah kita!" usikku.

"Tulah. Tunggu kau je lagi yang belum kahwin," ujar Akak Alisya. Aku hanya memutarkan bebola mata aku.

"Eh kau. Kata Delilah ni belum kahwin. Kau tu bila?" sampuk Waiz.

Waiz ni kan sama je umur dia dengan aku. Jadi tak nak lah aku panggil dia abang. Eww!

"Eh kau pun sama juga!" bentak Akak Alisya.

"Mama! Aryash jahat!" Nadia naik ke ribaku dan memelukku kuat

"Kenapa ni sayang?" soalku dan mengesat air matanya.

"Aryash tak ;asi kita peluk uncle Amir. Nadia rindu tau nak peluk badan dia yang tegap tu," rengek Nadia.

"HAHAHAHAH" semua orang gelak termasuklah papa.

"Amboi Nadia. Aunty pun tak rindu nak peluk suami aunty sendiri. Ni Nadia pulak yang rindu," usik isteri Abang Amir. Nur.

"Aunty tak pelah. Hari-hari jumpa Uncle Amir, dapat peluk kat rumah tulah tak rindu." Aku menekup mulutnya. Makin lama makin gatal je mulut Nadia ni.

"Siapa ajar Nadia camni eh?" tanyaku acah-acah garang.

"Uncle Jaafar! Kalau mama dah tidur. Uncle Jaafar selalu cerita pasal orang kahwin!"

Aku memandang abang Jaafar.

"Eh eh t-tak lah! Nadia tipu kan," Nafi abang Jaafar

"Mana ada. Uncle siap kata lagi kalau Nadia kahwin nanti. Nadia akan merasa kenikmatan kahwin lagi lagi dalam bilik hah. Nadia tak paham mama. Nikmat tidur ke maksud uncle?"

Krikk krikkk

"Bie!" Isteri Abang Jaafar mencubit perut suaminya.

"Kau pehal Jaafar? Kau ajar Nadia yang bukan-bukan ehhh"

"Dah lah tu! Mana Amir ni? Kesian Nadia." kata papa.

Abang Amir datang dan mengangkat Nadia daripada aku.

"BABAH!" Jerit Aryash. Semua orang semakin galak ketawa.

"Err tandas kat mana ek? Dell nak terkucil ni," kataku sambil tergesa-gesa.

Ustaz Aku Bad Boy ©Where stories live. Discover now