Hoofdstuk 14 'Killer...'

558 31 6
                                    


De dag was voorbij, het was buiten donker ik ging voor een raam staan het was helder buiten ik zag de sterren duidelijk schijnen de sterren dansten vrolijk rond de maan. Ik zuchtte. Waarom heb ik geen normaal leven? Waarom heb jij mij hierin gestopt, mam? Waarom moest je mij verlaten? Komt het allemaal wel goed met mij? Een vallende ster trok mijn aandacht. Was dat een teken, een teken van mijn moeder?

Nee, ik ben hier veelte moe voor. Ik verbeeld dingen.

Ik draaide me om ik moest nog even naar Lena toe, ik was wel benieuwd hoe dat zat met die Jorden. Rowen liep voorbij.

'Rowen?' Hij draaide om en keek me aan met een smacht voor mijn bloed, maar ik moest mijn best doen om dat te negeren. Ik laat me niet bang maken voor hem!

'Ja?' Bromde hij.

'Weet jij waar Lena is?' Hij grijnsde.

'Bij dr ex. In de kelder.' Ik knikte en ik liep lang hem, hij pakte mijn bovenarm.

'Als ik jou was, zou ik uitkijken. Jorden is gevaarlijk, Reign.' Ik keek hem angstig aan.

'Ik red me wel. Bedankt voor de waarschuwing.' Hij liet me los en keek me ijdel aan.

Ik stond voor de kelder ik hoorde Lena mopperen op Jorden, ik klopte op de deur.

'Ja?' Zei Lena.

'Ik ben het, Reign. Kan ik je even spreken?'

'Natuurlijk.' Lena deed de deur los en kwam er uit, maar Jorden pakte haar vast en gooide haar op te grond en dreef iets scherps door haar heen.

'LENA!' Schreeuwde ik. Ik wou naar haar toe rennen, maar Jorden pakte me vast en sleepte me mee naar de keuken.

'Laat me los!'

'Lena!!!!' Ik schopte hem, hij had pijn, maar hij was slim hij liet mij struikelen en ik knalde mijn  hoofd tegen het aanrecht aan. Ik kreunde van de pijn.

'Karma, bitch.' Zei hij duivels. Hij liep naar mij toe en schopte me ik schreeuwde.

'Hou je grote mond dicht!' Zei hij gemeen. Hij bukte en hij ging op zijn knieën en hij greep mij bij mijn keel, ik kon geen adem meer halen hoe hard ik ook probeerde het lukte me niet.

'Reign!' Elijah rukte hem van mij af en sloeg hem bewusteloos.

'Reign, gaat het?' Ik wreef met mijn hand over mijn keel heen, het voelde heel pijnlijk.

'Prima, je moet naar Lena toe... in de kelder.' Zei ik schor.

Hij twijfelde, maar hij versnelde naar Lena toe.

Ik raapte mezelf op en ik stond op en ik liep naar de kelder.

'Lena?' Vroeg ik. Lena versnelde naar mij toe en knuffelde me.

'Sorry, sorry. Ik had beter op hem moeten letten! Ik had dit kunnen weten!'

'Het is al goed Lena.' zei ik.

Elijah verdween uit mijn zicht en Lena liet mij los. Ik draaide me om en ik liep naar de keuken toe Elijah sleepte Jorden langs mij heen richting de kelder en hij gooide hem daar in.

Toen Elijah de kelder uit liep zag ik iets vreemds aan hem. Zijn ogen! Ze zijn zwart! Ik deinsde naar achteren waardoor ik Elijah zijn aandacht kreeg.

Een koude rilling gleed over mij heen.

'Reign?' Vroeg Elijah.

'J..jouw ogen!' Zijn ogen werden weer normaal bruin en hij versnelde weg. Verbeelde ik me het? Word ik nu echt gek! Zwarte ogen!? Ik wist dat ze rode ogen kunnen krijgen, maar zwart!?

The Bloody Fairy TalesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu