Mengisahkan kehidupan seorang gadis yang bernama Putri Iman Farysha yang berusia 24 tahun menghidap penyakit autisme akibat kemalangan 5tahun yang lalu kerana tunangnya melarikan diri masa hari bahagia mereka.Iman mempunyai 3 orang lagi adik beradik yang penyayang dan baik hati. Abangnya yang sulung bernama Mohd Imzhar Azffar berumur 28 tahun dan mempunyai seorang isteri dan 2orang anak. Manakala Kakaknya Putri Izzah Farynna yang berusia 26 tahun sudah bertunang dengan tunangnya 2bulan lalu. tunang kakaknya ialah Muhammad Faris Iskandar.
Manakala adik yang bongsu bernama Mohd Imran Zafran yang berusia 21 tahun. Encik Azmin dan Puan Irdina reda dengan ujian yang allah turunkan kepada anak perempuan bongsu mereka. Tapi mereka bersyukur kerana Iman tidak perlu hadapi kemurungan akibat ditinggalkan oleh bekas tunangnya 5tahun yang lepas. kehidupan mereka begitu meriah dengan kehadiran 2orang baru dan juga bakal menantunya si Faris. Walaupun Iman berfizikal kanak-kanak tapi pemikiran Iman yang matang mampu mengaburkan mata-mata manusia yang melihat anak gadis mereka itu.
Daniel Mikhael Tan Sri Michael
Dia berkerja sebagai Doktor di sebuah hospital terkemuka di kota Russia tapi Dia memilih menjadi CEO untuk menggantikan Daddy nya. Selain menjadi Doktor dan Ceo dia juga ada dunia gelapnya. Siapa sangka dia tergolong dalam Golongan MAFIA Terkemuka di Malaysia.
The Moon Blood aka TMB Mafia. Tersenarai dari 5 Mafia yang kuat. Pengaruh dia begitu hebat sehingga ke seluruh pelosok dunia gelapnya.
Ketika Daniel ingin balik ke apartmentnya. Dia hampir melanggar seseorang yang sudah pasti sudah terjelepuk jatuh di depan kereta Audi mewahnya. Malam malam masih ada orang berlari di sekitar kawasan taman yang sudahnya gelap tanpa lampu jalan.
Mujur dia sempat break kalau tidak mati juga orang yang hampir dilanggarnya. Terus dia mengambil langkah untuk melihat gerangan siapakah yang hampir dilanggarnya. Bunyi suara lembut seperti seorang gadis yang mengaduh sakit...
YOU ARE READING
Iman Mikhael | C
RomanceIman Farysha.. orang nya cantik, cukup sempurna tapi hanya disebabkan satu kemalangan menimpanya. Dia bukan lagi Farysha. Dia kembali menjadi seorang Iman yang cengeng dan kebudak-budakkan. Ditinggalkan bekas tunang dan kemalangan yang menimpa...