Part 10

6.4K 248 25
                                    



"Cantiknya muka you Iman.." puji Marlia sebagai andam yang bakal merias mukanya sekejap lagi.

"Ahaha biasa je muka Iman ni Kak Marlia. Akak make up muka saya nipis je tau. Takut nanti naik jerawat pula" ujar Iman manis. Dia suka je kalau mak andam mekap biasa je.

"Muka Iman memang dah cantik.." Akak just perlu tampal sikit je foundation tak payah tebal. Untung betul Iman dapat husband macam Daniel Mikhael Louis dah lah study dekat Russia pastu handsome plus kacak maut tu. Akak yang dah kahwin pun boleh terminat dekat suami kamu.

"Marlia. Sekarang kamu boleh start makeup Iman tau. Majlis akan bermula pukul 12.30 tengah hari nanti. Saya nak Iman dah siap tepat pukul 12 nanti ye jangan lambat pula." ujar Puan Sri Marissa sebelum meninggalkan ruang bilik Iman.

"Okey sikit lagi. Iman pilih nak warna apa nak letak kat bibir?" Soal Kak Marlia kepada Iman.

"Warna peach pun boleh laa sikit tak nak terang sangat warna bibir tu nak simple je kak nanti tak cantik pula bibir saya." Balas Iman yang tenang menilik wajahnya yang hampir siap bersolek.

"Okey done!! Sekarang Iman boleh pergi salin baju. Now jam dah masuk pukul 11.25 a.m. Kejap lagi pengantin lelaki akan datang jemput kamu sayang. Dah honey pergi sekarang!!" arah kak Marlia kepada Iman sambil tangannya menolak tubuh Iman ke wardrobe.

"Okey kak.." balas Iman perlahan.

"Already Done!!" Ujar Marlia gembira.

"Now time's already at 12.00 sharp. Confirm your hubby is coming from now." Sambung Marlia lagi.

"Tok.. tok.."

"Tokk tokk..." ketukan dari luar makin menjelaskan telahan Marlia itu benar.

"Yes Iman sekarang pakai heel dan pimpin tangan akak. Your husband is waiting you dekat luar." Ajak Marlia senang hati.

Heel warna hitam setinggi 5inci disarung di kaki Iman. Tinggi Iman ofcourse lah 170cm dan tambah lima inci still tak boleh lawan ketinggian Mikhael yang 190cm itu. Mengalahkan galah tingginya.

Tangan Iman dipimpin menuju kearah pintu.

Sebaik lock pintu dibuka terjenggul lah wajah Daniel Mikhael dimuka pintu yang masih lagi menatap Iphone X max ditangannya.

"Eherm..." berdehem kak Marlia bila melihat Mikhael yang masih belum perasan kehadiran mereka.

Mikhael terus mendongak wajahnya dari screen iphone dan melihat kearah dua susuk tubuh di hadapan pintu bilik hotel.

Tergamam dan terkelu lidahnya. tadi dia pegun melihat phone sekarang dia pegun melihat bidadari dihadapannya. Siapa lagi kalau bukan sang isteri yang cantik dalam gown pengantin.

"Haa Mikha ambil isteri kamu ni. Takkan lah nak biarkan akak still pegang Iman ni. Kejap lagi kamu berdua nak ke hall. Akak dah lewat ni ada kerja tempat lain pulak. Kang tak dapat akak nak merasa makanan kat bawah.." ujar kak Marlia apabila melihat Mikhael yang masih pegun di depan mereka.

Tersedar dari lamunan nya terus Mikhael menghulur kan tangan nya kepada Iman yang masih tertunduk malu. Tahulah isteri nya masih segan. Dulu takde macam ni siap boleh peluk lagi ini dah macam pokok semalu. Pantang pegang terus tertakup.

Iman menyambut tangan Mikhael dan sekaligus dia masuk dalam pelukan lelaki itu. Gown pengantin yang tersarung ditubuhnya sangat cantik seperti princess dengan tudung yang cantik tersarung dikepalanya.

Veil panjang melabuhi punggungnya sangat sempurna. Dia dan Daniel tak ubah seperti puteri dan putera raja yang berada di Istana. Sebaik sahaja kak Marlia meminta diri untuk ke ballroom Daniel terus memaut pinggangnya rapat kearah tubuh lelaki itu. Sempat lagi lelaki itu mengusiknya seperti pagi tadi.

Iman Mikhael | CWhere stories live. Discover now