Part 12

4K 129 10
                                    

Mikhael bercadang ingin membawa Iman ke pantai untuk berjalan-jalan petang ini. Haraplah Iman juga dapat menenangkan fikirannya sementara melalui hari-hari akan datang.

Dia tak nak iman stress ketika dalam pemulihan gadis itu. Dia bimbang Iman akan tertekan dan bercadang untuk menghentikan rawatan tersebut.

"Iman petang ni nak tak ikut abang keluar? Boleh Iman cuba try ingat balik ingatan Iman!?" Tanya Mikhael sambil mengajak isterinya keluar.

"Iman nak ikut. Iman nak main air pantai.. Ermm mesti best kan abang? Boleh ambik udara segar. Ingatan Iman? Maksud abang Dani apa?" Soal Iman kepada Mikhael dengan teruja seperti kanak-kanak riang.

"Mestilah best Iman sayang. Nama pun pantai lagi-lagi kalau pergi petang-petang redup boleh kita tengok saat-saat matahari terbenam. Iman boleh cuba cari ingatan Iman yang hilang sayang.

Takkan la Iman nak kosong tanpa memori dengan abah umi." Ujar Mikhael melayan kerenah Iman. Dia menggosok perlahan kepala Iman yang berlapik tudung.

Sayang betul dia dengan baby girl dia ni. Cakap pasal mafia dah lama dia tinggalkan. Lepas je sibuk dengan hospital dia terus keluar meninggalkan grup mafia itu dan diuruskan kepada pihak yang bertanggungjawab.

***

Umi "POV"

"Imran jom teman umi pergi TESCO! Umi nak cari barang basah lagipun tengah hari nanti umi nak masak apa kalau takde barang. Nak harapkan si Imzhar adik kamu tu bersiap hurm tunggu esok pun tak makan tengah hari lah kita semua." Ujar umi sambil mengajak Along ke pasaraya TESCO.

"Kejap umi. Im nak tengok isteri Im sebelum tinggalkan dia kat rumah. Bukan boleh harap sangat mak buyung sorang ni." Jawab Imran sambil memesan kepada isterinya supaya berhati-hati di rumah. Bimbang akan kandungan isterinya yang berusia 4bulan.

Izatul sudah mengandung 4bulan itu pun tahu sebelum 2bulan majlis sanding Iman hari tu. Makin bertambah cucu Encik Azmin dan Puan Irdina.

Usai memberi pesanan penaja kepada isterinya, Imzhar terus menggapai kunci kereta Honda Accord dan Iphone 11pro nya. Anak tangga dipijak berhati-hati dan turun mencari kelibat umi di ruang tamu.

Sosok tubuh umi didekati nya dan dia menegur uminya berhati-hati bimbang diketuk dengan beg tangan milik umi nya itu.

"Umi jom! kata nak ke TESCO tadi. bimbang jalan jammed pulak. Imran nak singgah butik kejap nak cari barang yang dipesan oleh wife Im." ujar Imran kepada uminya.

"Hahh jom-jom umi nak gerak dah ni." Kalut Puan Irdina memegang beg nya dan bergerak kedepan pintu rumah.

Imran mengorak langkah mengikut uminya ke garaj kereta. Lock kereta Honda ditekan.

"klip. klip."

Puan Irdina mengambil seat sebelah pemandu manakala Imran bergerak kearah tempat pemandu. Enjin kereta dipanaskan sebelum gear ditekan R untuk reverse keluar dari pagar rumah.

"Kita beli barang-barang kering dulu baru ambik barang basah. Umi takut bahan mentah cepat berbau hanyir kalau dibeli awal." Ujar Puan Irdina.

***

'PASARAYA TESCO'

Troli ditolak menuju ke kawasan barang kering sambil membelek barang-barang yang perlu diambil. Sambil Imran dan Puan Irdina membelek barang. Imran ternampak bayang seseorang yang sangat familiar.

Iman Mikhael | CWhere stories live. Discover now