Part 18

2.4K 83 3
                                    




     Nak percaya ke tak rasanya dia tidak bermimpi kerana dia berdiri bersama Mikhael di balai ketibaan menunggu bagasi mereka dikeluarkan.

Sebaik saja kapal terbang MAS AIRLINE mendarat di landasan Beijing Capital International Airport dia sudah tidak dapat menutup rasa teruja nya. Ini ke surprise yang diberitahu oleh Mikhael kepadanya. Impian dia nak datang kesini akhirnya tercapai.

   Suasana lapangan terbang disini kelihatan sesak dengan passanger yang baru tiba dan ada juga yang sedang menunggu untuk penerbangan seterusnya.

Mask dimuka dibetulkan dan handsantizer juga tidak lupa disapukan di tapak tangan untuk menjaga kebersihan diri. Suaminya yang sibuk menguruskan bagasi di pandang sayang. Suami yang memahami dan menjadi idaman gadis di luar sana.

     Teringat balik pesanan dari keluarga nya sebelum mereka berdua berangkat. Pesanan penaja yang di request oleh mereka membuatkan pipinya berona merah bila diingatkan balik. Ada ke patut mintak baby made in China. Hampir saja dia tercekik air liur sendiri dengan kerenah adik nya si Imran tu.

     Flashback....

   "Ngahh nanti kau bawak balik baby made in China tau. Aku tak nak yang made in Malaysia nanti perangai sama tingtong dengan kau. Tak hensem macam Achik dorang pula kalau keluar nanti." Ujar Imzhar tanpa tapisan bicaranya.

Macam dia tidak tahu kakaknya minat orang China, kalau tidak takkan lah kakaknya gila cakap language chinese dulu. Obses sangat dengan mamat mata sepet last-last kahwin dengan abang mata biru jugak.

    "Kau fikir aku ni robot? Kau bagi pesanan macam sekali buat terus proses? Huhh apa kau fikir aku tak nak? Cam ni lahh angah yakin yang kau akan dapat anak buah sebijik macam LinYi so jangan jealous ek kalau anak angah lagi kacak dari kau." Ujar Rysha tanpa segan silu juga. Sama naik tingtong dengan adik bongsunya itu. Tergelak habis semua orang dengan perangai Iman dan Imzhar.

    "Huhh.. yakinnya kamu. Macam lah kau tu dapat jumpa Linyi kesayangan kau yang kononnya kacak nak mati sampai kau tidur pun termimpikan mamat tu. Hek eleh kau punya angan tu kasi dekat anak cucu kau nanti dorang besar tu." Bidas Imzhar lagi menyindir kakaknya yang kuat berangan. Angkat bakul sendiri gamaknya.

    "Ofcourse aku yakin sebab aku ni cantik. Pasti terteleng 2kali punya kepala cik abe Linyi bila tengok aku yang comey lotey ni. Aku ni model kau apa tahu.

Kalau tidak takkan lah muka aku ni terpapar kat muka majalah. Engkau apa hadoo? Tulang empat kerat tu je kan? Ehekk!" Balas Rysha lagi. Tidak sedar yang semua ahli keluarga serta suaminya melihat kerenah mereka berdua yang sibuk bertekak.

Sempat pula puji diri sendiri Farysha ni. Muka Imzhar pula naik meluat dengan bicara Iman.

    "Perasan tak sudah ye kau ni ngah. Malang betul abang Daniel dapat bini lawa macam kau tapi otak biul." Kutuk Imzhar lagi. Bengang dengan perangai kakaknya itu.

    "Dah dah berhenti gaduh. Achik kau ni tak reti nak senyap ke? Tu tengok apa korang buat duk bertekak je memanjang habis jadi tontonan ramai dekat airport." Ujar Imran tegas menegur perangai adiknya itu.

Dah besar panjang pun still bergaduh. Malu pula dipandang oleh orang ramai.

    "Angah dah gi salam dengan semua. 10 minit lagi flight korang dah nak berlepas. 5minit lagi balai pelepasan akan dibuka so gerak sekarang. Mikhael jangan layan sangat perangai tak semenggah bini kau ni nanti ada lah tu dia tambah biul lagi." Tambah Imran lagi.

Kenal sangat dengan adiknya yang satu. Lepas sembuh ni makin bertambah pula perangai biulnya itu ingatkan makin matang bila dah jadi isteri doktor ni tak sama naik dengan adik bongsu mereka itu.

Iman Mikhael | CWhere stories live. Discover now