-Sveikas, Giedriau.
-Nu sveikas, sveikas, kur buvai dingęs?
-Dėl to ir skambinu,- Juras sekundę sudvejojo prieš atskleisdamas visas kortas „didžiajam rykliui“. Bet jau nebebuvo, kur trauktis. Vis tiek sužinos.
-Tai sakyk greičiau, ir taip neturiu laiko. Dar laukia dvi širdies transplantacijos.
-Prisimeni tą jauną vyruką? Dainių?
-Ir...- esmės nepagavo Giedrius.
-Jis nuspredė trauktis sužinojęs, kuo verčiamės. Vakar sudaviau porą smūgių, bet ar tylės nežinau. Apskritai, nežinau, kur jis dabar.
- O aš nežinau vieno dalyko, kaip toks visų liaupsinamas chirurgas, kaip tu gali būt toks durnas, kad iš visų kampų surinktų vien prakeiktus naujokus ir nevykėlius! Žodžiu, sutvarkai šį reikalą šiandien. Daryk ką nori nužudyk, išvežk bet, kad daugiau jis čia nesitrintų. Ir dar, atsirado toks turčius serga IPF*, reikia sveikų plaučių.
*IPF-idiopatinė plaučių fibrozė. Negrįžtamus pakitimus plaučiuose sekelianti liga. Sergant IPF plaučių audinys randėja ir kietėja, todėl plaučiai negali normaliai funkcionuoti. Sergančių IPF pacientų mirštamumas yra didesnis negu sergančiųjų daugeliu vėžio formų. Vienintelis būdas visiškai išgydyti IPF yra plaučių transplantacija.
Numetė ragelį. Susinervinęs Juras kumščiu trenkė į stalą. Kaip jam rasti tą prakeiktą Dainių? Jis gali būt bet kur. Gal net jau dabar skambina policijai ir detaliai iškloja viską, ką žino. Reikia rasti jį ir, kuo greičiau.
-Jurai, į trečią palatą, greičiau!- į kabinetą įsiveržusi jauna slaugė buvo aiškiai susijaudinusi.
Trečia palata... Juras prisiminė, prieš porą dienų į ją paguldė maždaug dvidešimt dvejų merginą, dėl įtariamo ankstyvojo insulto požymių. Jis neturėjo būti jai paskirtas gydytojas, bet Jurui visada atitenka pacientai su rizikingais atvejais. Šiuo atveju jauna, tik gyvenimą pradedanti mergina su ankstyvuoju insultu... Juras pakratė galvą nesuprasdamas, kodėl ligos vis jaunėja. Nors žinojo, kad nėra angelas, bet vieną žinojo dar geriau- širdį jis turi.
Palatoje jau buvo pora slaugių, kurios taisė merginos padėtį ir iškėlė galvūgalį aukščiau. Juras trumpam atsikvėpė, pamatęs, jog tai tikriausiai, tik silpniausi insulto požymiai. Merginai trūkčiojo dešinė ranka. Bet laukti negalima. Už poros minučių viskas gali apsiversti aukštyn kojomis. Chirurgas tuoj pat įsakė slaugėms atvežti funkcinę lovą. O pats puolė prie lovoje gulinčios merginos. Blyški oda ir šviesūs plaukai susimaišę su skausmo perkreiptu veidu.
-Ar girdite mane?- pakeldamas akių vokus patikrino akių jautrumą šviesai. Taip, pasitvirtino jo pirmoji prognozė- mažasis insultas.
Mergina palinksėjo galvą.
-Ar galite pasakyti ar parodyti ką jums skauda?-jis dar kartą pakartojo klausimą.
Blykščios merginos lūpos prasivėrė, bet galva liko ant pagalvės ten, kur ją buvo nukreipę slaugės.-Galvą, man labai skauda galvą.
Juras pastebėjo, kaip sunkiai mergina nurijo seiles, dar kartą apžiūrėjo dešinę, šiek tiek trūkčiojančią kūno pusę, ji aptirpusi. Kraujotaka...
Slaugės į palatą atvežė funkcinę lovą, tuoj pat atsargiai merginą perkėlė ant jos.
-Vežam į operacinę, perduokit mano skyriui, kad ruoštųsi kateterinei trombolizei*.
*Kateterio trombolizė-tai operacija tirpdanti trombą. Atliekama tik ligoninėje ir iš esmės yra endovaskulinė operacija. Greita prieiga atliekama per šlaunies veną - įterpiamas kateteris, tiesiogiai pasiekiantis trombą, ir vaistas yra skiriamas tiesiogiai paveiktoje teritorijoje.
KAMU SEDANG MEMBACA
Banalu, Bet Kitaip Mylėt Nemoku (✔)
RomansaElzei sutikus Dainių jos pasaulis pamažu atgavo spalvas. Ilgi pasivaikščiojimai, pokalbiai ligi ryto ir šilti apkabinimai gydo gilias sielos žaizdas. Bet ar viskas tikrai taip tobula, kaip atrodo iš šalies? Dvi giminingos sielos ir tūkstantis prieža...