Info

3.5K 175 6
                                    

Readers ada perasaan tak yang rambut mereka berlainan warna seperti biru, hijau, kuning dan sebagainya. Warna rambut mereka berkaitan dengan kuasa apa yang mereka miliki.

Warna rambut kuning- kuasa angin
Warna rambut coklat - kuasa tanah
Warna rambut merah - kuasa api
Warna rambut biru pekat - kuasa air
Warna rambut biru cair - kuasa ais dan salji
Warna rambut hitam/unggu - kuasa petir
Warna rambut hijau -kuasa tumbuhan
Warna rambut silver - elemen kegelapan

Jadi readers boleh tahu apa kuasa mereka melalui warna rambut. Kalau pengguna kuasa lain kahwin dengan pengguna kuasa lain?

Kuasa akan mengikut pewarisan kuasa pada manusia. Contoh, jika ayah kuasa api manakala ibu kuasa angin anak mereka hanya boleh satu kuasa. Antara kuasa api atau angin. Atau anak mereka akan dapat kuasa lain daripada mereka.

Cuba korang buat kuasa mereka macam pewarisan sifat pada manusia. Susah nak buat dekat sini. 😅

Saya bagi maklumat tambahan

Pengguna kuasa tumbuhan tinggal berdekatan dengan pengguna kuasa air. Ada juga pengguna kuasa tumbuhan tinggal bersama tinggal bersama pengguna air.

Pengguna kuasa api tinggal berjauhan dengan hutan atau tumbuhan. Pengguna kuasa api tinggal di tempat yang suhunya mencecah 50°. Pengguna kuasa api tahan panas dan kebanyakan mereka tinggal di kawasan gunung berapi yang masih aktif. Mereka boleh tinggal di mana-mana asalkan jauh dari hutan.

Pengguna kuasa ais tinggal di kawasan yang suhu mencecah -47°. Mereka tahan tinggal di tempat sejuk. Mereka juga boleh tinggal di mana-mana saja.

Pengguna kuasa angin tinggal di kawasan pengunungan atau tempat yang ada angin. Mereka berkebolehan terbangkan diri mereka

Pengguna kuasa tanah tinggal di mana-mana saja. Ini kerana tanah ada di mana-mana.

Pengguna kuasa air tinggal tempat yang ada air.

Pengguna kuasa petir tinggal di kawasan yang bercas positif dan negatif.

Elemen kegelapan. Saya rahsiakan dahulu. Kalau nak tahu bacalah cerita ni. Tak seronok lah kalau dah beritahu.

Adakah elemen kegelapan masih wujud? Nak tahu kena lah baca.

Elemen kegelapan sangat penting bagi air. Kenapa? Kena lah baca 😉.
Itu saja daripada saya. 😊

The dark princess (C)Where stories live. Discover now