*6:30u
Ik werd wakker ging snel douchen, tanden poesten en had mijn outfit☝🏾 al klaargelegd. Toen het half 8 (7:30) was wilde ik vertekken maar er stopte opeens een auto voor mijn deur en zei dat ik naar binnen moest.
-ik: Nee, sorry ik heb haast.
-onbekende: Beter kom je NU!En hij liet een geweer zien, dus ik stapte in.
-ik: Wat wil je.
-onbekende: Ik heb gehoord dat je met Soufiane bent.
-ik: Ik ben single.
-onbekende: Laat mij niet lachen, ik ben niet dom. Je weet toch zelf dat jou vriendje in de onderwereld zit of tenminste wat er met zijn zusje is gebeurd?
-ik: Pardon?!
-onbekende: Oww, ik heb te veel gezegd. Maar blijf uit Soufiane zijn buurt als je nog wil leven of jou papie het zou erg zijn.. en mijn condolentie voor je moeder
-ik: Hoe weet jij..?, zei ik snikkend.
-onbekende: Wij weten alles, is mijn boodschap duidelijk?! En nog een fijne schooldag.Ik stapte huilend uit, ik heb denk ik wel 10 minuten in de wc zitten huilen. Was mijn moeder wel echt gestorven in een auto-ongeluk, of was het allemaal expres?! En mijn broer die slechte dingen deed, alles valt op z'n plek....
Ik ging de les binnen, want we hadden wiskunde en ik ben daar sowieso al niet goed in. Ik was vergeten in de spiegel te kijken, mijn ogen waren blijkbaar opgezwollen en rood.
Ik zag Souf maar ontweek zijn blik, ik ging naast Pris zitten, gelukkig zat ze helemaal van achter.-Pris: Eyy, wat is er?
-ik: Ik leg je straks alles uit.Ik kon gewoon niet opletten, zou het echt allemaal mijn broer zijn schuld zijn?!
-Mevr. Sab: Laetitia, zou je aub kunnen antwoorden? Laetitia.
Pris gaf me een tik, want ik had niet door dat de leerkracht mij riep.
-ik: Ow, het spijt me mevrouw.
-mevr. Sab: Eerst komt u te laat mijn les binnen en dan doen alsof je me niet hoort.
-ik: Sorry.
-Mevr. sab: Daar heb ik niks aan.
-ik: Sorry hoor, maar niet iedereen heeft een veilig leven zoals u, bent u al ooit eens bedreigt geweest met een geweer? Nee, hou u mond dan aub.
Het floepte eruit en ik zag iedereen naar mij kijken, ik zag Soufiane's handen opeens in vuisten gevormd, ik kreeg tranen in mijn ogen alles werd me gewoon te veel.
Gelukkig ging de bel op dat moment en ik spurtte het klaslokaal uot. Ik hoordr Soufiane achter mij, maar ik wilde niet omkijken. Ik dacht dat hij had opgegeven maar opeens stond hij voor me. (mijn school is een doolhof en elke gang is verbonden met elkaar daarom.)-ik: Souf? Ga weg!
-Souf: Nee.
-ik: Ga weg, ik wil je nooit meer zien.Hij raakte me aan, maar ik duwde zijn hand weg. Hij trok me mee de conciergekamer in.
-Souf: Wat is er gebeurd?
-ik: Raak me niet aan.
-Souf: Nicole, vertel mij wat er is gebeurt nu!
-ik: Vertel jij mij dan wat er met je zusje is gebeurd?
-Souf: Nicole..
-ik: Souf, praat met mij! Je zei dat we er SAMEN doorheen zullen gaan, maar je lucht je hart niet eens bij me.
-Souf: Ik was 16 jaar toen ik in de drugswereld belandde, mijn vader sloeg me enzoo.. dus ik nam drugs, toen wilde ik stoppen omdat het me moeder veel pijn deed, ze zei niks tegen me vader omdat ze weet dat dat de druppel zou zijn, hij zou me kunnen dood slaan... Toen ik wilde stoppen, dreigden ze me maar ik luisterde niet, dus ze pakte mijn zusje ze was 13 toen ze verkracht werd, ze was nog zoo jong!! Het was allemaal mijn schuld, ik weet niet eens waar ze nu is.Ik hield zijn hand vast, zoals ik gewoonlijk doe. Hij huilde, ik heb Souf nog nooit zien huilen, ik wist niet wat ik moest doen of zeggen...
-ik: Omg, Souf.
-Souf: Nee, het beste is als we uit elkaar gaan, ze hebben je bedreigd en er kan hetzelfde met jouw gebeuren, dat zou ik mezelf helemaal niet vergeven.
-ik: Nee, we hebben elkaar iets beloofd. En het is jij en ik tegen de wereld, het is niet de wereld tegen jou en niet tegen mij.
-Souf: En als er iets met je gebeurd?
-ik: Leer mij hoe ik mezelf moet verdedigen.
-Souf: Ben je zeker?
-ik: Ik ben bang dat ze mijn vader zullen pijn doen.
-Souf: Ik bescherm jullie allemaal, hier een geweer & zorg GOED voor jezelf habiba.
-ik: Ja!Ik wilde vertrekken maar hij hield me tegen, hij keek naar mijn ogen en dan naar mijn lippen. Hij grijnsde.
-ik: Wat is er?
-Souf: Je bent zoo mooi, wist je dat?
-ik: Ja, slijmbal.*De bel ging, dus ik vroeg of ik door mocht.
-Souf: Na 1 kus.
-Ik: Souf, ik wil niet te laat komen.
-Souf: Eentje maar.Ik gaf hem een snelle kus, maar hij ging gewoon verder. Ik verloor mijn controle en ging mee in zijn zoenpartij, maar dan stopte hij.
-Souf: Straks komen we te laat.
********************************************Uren gaan voorbij en uiteindelijk is het huistijd, ik vertelde Pris alles..
-Pris: Lieve schat, gaat het wel?
-ik: Het gaat.
-Pris: Waar ben jij in beland?!
-ik: Zeg dat wel.Thuis aangekomen zag ik mijn broer, opeens is hij vroeg thuis. Ik ga hem negeren, want het is allemaal zijn schuld dat mama gestorven is.
-Broer:Waar bleef je?! Eyy negeer mij niet.
Ik rende mijn kamer in, douchte snel en deed mijn pyjama aan, daarna ging ik TV kijken.
-Broer: Waarom negeer je mij.
-ik: Ongelofelijk dat je mij dat kan vragen, weetje waarom mama is gestorven? Nee, wel het is allemaal JOUW schuld, als jij geen domme dingen zou doen was mama er nog!
-Broer: Hoe weet jij dat?!
-ik: Ik weet alles & ik praat niet met moordenaars.
-Broer: Ik kon er niks aan doen!
-ik: Je moest luisteren wanneer mama zei dat het geen goede vrienden zijn, je moest niet meegaan in die domme diefstallen, drugs verkoop & als die shit.
-Broer: Het spijt me.
-ik: Dat is niet genoeg om mama terug te krijgen.
-Broer: Lae, aub!
-ik: Ik spuug op jou bestaan.Ik ging de trap op naar mijn kamer, ik huilde, ik mis mijn moeder zo erg, alleen maar door 1 domme fout. Ik viel huilend in slaap, toen ik wakker werd was het 21 uur, dus ik ging eten want heb nog niks gegeten. Mijn vader kwam thuis.
-papa: Dag lieverd.
-ik: Dag paps.
-Papa: Slaap je nog niet?
-ik: Heb net een dutje gedaan.
-papa: Oke, goeienacht lieverd.
Hij gaf me een kus op mijn voorhoofd en vertrok naar boven.Ik kon niet slapen dus heb Netflix opgezet en eet cornflakes. Wanneer ik naar de klok kijk is het 23u en mijn broer komt opeens het huis binnen. Ik rolde met mijn ogen, legde mijn kom in de vaatwasser en net wanneer ik wilde gaan zitten word ik aan mijn keel half-dichtgeknepen.
-ik: Laat mij los, klootzak.
-Broer: Haha, jij spuugt op mijn bestaan?! Ik spuug op jou, waarom de f*ck ben jij samen met een Marrokaan!
-ik: Dat gaat jou niks aan, met wie ik ben
-Broer: Beter maak je het uit.
-ik: Ik doe wat ik wil, ik ben tenminste geen moordenaarHij duwde me tegen de muur, gelukkig liet hij me nog net op tijd los, want ik kon bijna niet meer ademen.
-Broer:Ik heb je al gezegd dat ik niks met Marokkanen wil.
-ik: Het is niet omdat JOUW domme vriend, jouw heeft misbruikt dat ik het moet uitmaken.
Want eindstand was het jouw domme fout en daardoor is mama er niet meer!Net wanneer mijn broer zijn geweer wilt laten zien, komt mijn vader de trap af. Shit!
JE LEEST
Ik zal op je wachten!
RomanceDit boek gaat over Soufiane en Nicole, een Angolees meisje en Marokkaanse jongen, maar ondanks de ras-verschillen zullen ze dan ooit samen eindigen? Of zal Souf toch kiezen voor de onderwereld..? Aan jou om het boek te lezen ;))