Donderdag

72 2 1
                                    

Ik werd wakker zonder Souf naast me, dus ik ging me omkleden er zijn zoveel keuzes, uiteindelijk koos ik deze outfit☝🏾. Daarvoor heb ik mijn tanden gepoetst en gedouchet.
Toen ik beneden aankwam was Souf pannenkoeken aan het maken, hij weet dat ik dol ben op zijn pannenkoeken.

-Souf: Goeiemorgen schoonheid.
-Ik: Goeiemorgen schat, is het goed als we vroeger vertrekken ik moet mijn school spullen nog thuis gaan halen?
-Souf: Tuurlijk, eet eerst iets.

Na het ontbijt zijn we vertrokken naar huis, daar aangekomen was de deur open, ik vond het best wel raar want mijn vader laat de deur nooit open. De deur was geforceerd dus ik rende naar binnen op zoek naar mijn vader, ik hoop zo hard dat mijn vader niet thuis was op het moment van de inbraak. Ik rende naar boven mijn kamer is helemaal overhoop gehaald, ik pakte al mijn schoolspullen gaf het aan Souf en wachtte tot mijn vader thuis kwam. 10 minuten later, kwam mijn vader aan.

-papa: Schat, wat is er gebeurt?!
-ik: Er is ingebroken, gelukkig was je toen niet thuis.
-papa: Gelukkig was jij ook niet thuis.
-Souf: Meneer, jullie zijn hier niet veilig, kunt u alles wat u nodig hebt meenemen, ik weet wel een plek voor u.
-papa: Oke, ik bel wel naar school dat jullie later zullen aankomen.

Soufiane reed mijn vader naar ons huis, en zei hem dat hij voor een tijdje niet moet werken en liet hem iets zien, ik weet niet wat want ik mocht niet mee.

-Souf: Het beste is meneer, dat u een tijdje hier blijft.
-papa: Dus ik mag niet gaan lopen?
-Souf: In de kelder is er ook een sportruimte, met echt veel sport spullen, u kunt u daar wel bezighouden
-papa: Is goed, ga maar naar school.

Op school aangekomen vertelde ik Pris natuurlijk alles, maar was ook bezorgd om mijn vader, stel je voor dat ze hem vinden..
-Pris: Het beste is dat je je nu echt goed focust op school, want over een maand zijn we afgestudeert.
-ik: Ja, ik doe m'n best!

Toen we naar huis mochten gaan, dropte Soufiane me thuis & reed weg. Ik weet niet naar waar want hij vertelde me niks, hij was ook stil, ik liet hem maar. Thuis aangekomen ging ik alvast het avondeten maken, ik heb macaroni met kaassaus en hesp gemaakt. Mijn vader was nergens te bekennen, dus ik ging mijn samenvatting voor Wiskunde en Nederlands al maken. Na 2 uurs leren, was opeens iedereen er, ik dekte de tafel, tijdens het eten was het best stil tot mijn vader de stilte verbrak.

-papa: Ik moet jullie wat vertellen, nu we in deze toestand zijn kan ik niet meer gaan werken in het ziekenhuis.
-ik: Maar je doet het toch graag?
-papa: Ja, maar.. er is iets wat ik jou nog nooit heb verteld lieverd, alleen je moeder wist het, toen jij nog niet geboren was, was ik een FBI-agente & dus ben ik terug opnieuw begonnen want ik was op pensioen gegaan, ik was dokter om mijn identiteit schuil te houden.
-ik: Dat is de reden dat je een geweer hebt, en goed kan vechten, dus je wist dat Joachim (mijn broer) aan drugs zat?
-Papa: Ja, ik heb zijn vrienden zo vaak gearresteerd, maar jou broer werd meegesleurd in al hun stommiteiten en wanneer ik hem waarschuwde om te stoppen voor het te laat zou zijn, luisterde hij niet & dat is de reden... genoeg over hem gepraat.
-ik: Wist je het van mama?
-papa: Nee, en dat heb ik hem vergeven.
-ik: Hoezo, vergeef je het hem? Hij heeft ons verwoest!

Ik was gefrustreerd dus rende boos de trap op, ik huilde. Waarom vergeeft mijn vader hem? Door Joachim is mama dood?...

-Souf: Ik zal wel naar haar toe gaan meneer.
-papa: Is goed, en noem me maar Andrew.
-Souf: En meneer mijn ouders zouden u heel graag willen ontmoeten morgen.
-papa: Ik zal aanwezig zijn.
-Souf: Ik heb al een paar pakken in uw kast gelegd
-Papa: Dank u zoon, ga nu maar naar mijn dochter, ik zal de afwas enzo wel doen.

Ik hoorde de deur opengaan, ik veegde mijn tranen snel weg want ik haat het om mijn betraande gezicht te laten zien aan mensen.
-Souf: Zina?
-ik: Ga weg Souf!
-Souf: Waarom ben je boos op je vader?
-ik: Waarom zou hij iemand vergeven, die de oorzaak is van de dood van zijn eigen vrouw?
-Souf: In het leven moet je eenmaal vergeven, want zo zal ook God onze zonden vergeven. Mijn vader heeft mij zo vaak pijn gedaan, maar toch vergeef ik het hem keer op keer weer, want eindstand is hij nog steeds mijn vader.
-ik: Tegenwoordig zijn mensen zo slecht.
-Souf: Ik snap dat je nog niet bereid bent om je broer te vergeven, maar op een dag ga je het verleden moeten loslaten.. Ik vergeef het mezelf niet dat ik de oorzaak ben van mijn zus' leiden, tot de dag dat ik haar vind & haar in mijn armen zou kunnen hebben.
-ik: Hoe oud is ze nu?
-Souf: Ze is vandaag jarig, vandaag is ze 16 geworden.
-ik: Was je daarom vandaag zo afwezig?
-Souf: Ja & ik ben bij m'n ouders langsgegaan.
-ik: En?
-Souf: Mijn moeder wil je heel graag ontmoeten, morgen om 19uur?
-ik: Tuurlijk!
-Souf: En ga nu maar met je vader praten.
-ik: Oke.

***************************************

-ik: Papa, het spijt me dat ik zo reageerde.
-papa: Het maakt niet uit lieverd, ik snap het.
-ik: Papa? Mag ik je om een gunst vragen?
-Papa: Jij bent mijn dochter, vraag wat je wilt.

Ik hoop echt dat het m'n vader lukt.

Ik zal op je wachten!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu