Life without you is really unbelievable
But even so I still gotta go
~♡~
Fifi situation
"Hmm, Tae..." Fifi memanggil Taehyung yang sedang membaca majalah bayi di samping Fifi...
"Nae?"Taehyung berpaling pada Fifi dengan datar..
"Kalau saya mati, apa awak akan buat?"Tanya Fifi dan soalan itu berjaya membuatkan Taehyung tergamam...
Taehyung menarik nafasnya dalam dan menutup majalah yang dia baca..."Kau ni mengarut aja kerjanya... Jangan fikir bukan-bukanlah..." Kata Taehyung untuk menyedapkan hatinya...
"Hmmm, ni serious lah... Tarikh untuk saya beranak tinggal 4 bulan lagi... Jadi ada banyak benda yang boleh jadi masa tu..."Terang Fifi walaupun ada sedikit penipuan disitu...
"Haih.. Aku akan jaga anak kita.. Puas hati?"Jawab Taehyung acuh tak acuh...
"Janji?"Tanya Fifi sambil mengeluarkan jari pinky miliknya...
"Iya.. Janji..." Kata Taehyung sambil menyatukan jarinya dengan jari Fifi.. "Dah.. Kau jangan nak fikir bukan-bukan... "Pesan Taehyung..
"Nae..."Fifi mengusap perutnya lembut... Gadis-gadis kecilnya ini pasti akan bahagia jika bersama dengan Taehyung...
Ah! Fifi terlupa memberitahu Taehyung sesuatu tentang bayi ini..
"Tae, saya nak bagi tau-"
Kring! kring!
"Ah, kejap.. Aku nak jawab call.."Kata Taehyung sambil berjalan jauh dari Fifi sambil membawa telefon pintarnya untuk menjawab panggilan telefon dari seseorang...
"-sesuatu..." Fifi menunduk apabila kabar berita yang dia ingin beritahu dipotong oleh panggilan telefon tadi...
"Kalau lah boleh aku bagitahu yang masa aku dah makin suntuk, Taehyung...."
-☆-
"Wohooo! Alexa! Tae! Namjoon niii!"Jerit Namjoon dari luar rumah...
Taehyung yang duduk di atas lantai itu segera berjalan kearah pintu dan membuka pintu itu untuk Namjoon... Tetapi, Taehyung mendapati yang Namjoon tidak keseorangan.. Dia ditemani oleh Jungkook disisinya...
"Jemputlah masuk hyung.. Tapi jangan bising tau.. Fifi tengah tidur atas sofa..."Kata Taehyung...
"Oh, alright..." Namjoon mengangguk faham...
Namjoon dan Jungkook masuk ke dalam san mendapati Fifi betul-betul telah tertidur diatas sofa....
"Lah.. Tidur?" Namjoon duduk dilantai bersebelahan sofa, tempat Fifi sedang tidur..
"Iya.. Sebenarnya, dia demam tu..."Kata Taehyung dan Jungkook yang dari tadi memandang Taehyung tajam..
"Kau buat apa? Kenapa dia boleh demam?"Tanya Jungkook tegas... Jungkook ini memang tidak mempercayai Taehyung lansung...
"A-ah.. Aku..."
Jungkook mendengus kesal.. "Aku dah agak dah... Apa pulak kali ni Taehyung?" Tanya Jungkook lagi.. Namun kali ini dia lebih tegas...
"Tae?" Namjoon memandang Taehyung serius...
"Haih.. Aku terlupa nak ambil Fifi dari hospital semalam.. Dan masa aku ingat tu dah tengah malam... "Terang Taehyung sambil menundukkan kepalanya...
"Astaga, Taehyung..." Namjoon meraup mukanya kasar...
"Tch... Kau memang tak pandai jaga dia...Senang-senang, kau cerai jelah dengan dia... Kau bukan cintakan dia pun.. Right, Mr.Kim?" Tanya Jungkook sinis...
"Astaga, Jungkook..." Namjoon terkejut mendengar kata-kata Jungkook...
"Kau-" Taehyung menarik kolar baju kemeja yang Jungkook kenakan dangan kasar....
"Pfft- Hahaha! Nak tumbuk aku? Memalukan lah kau ni Kim..." Kata Jungkook sinis dan berniaf untuk mengkejikan Taehyung...
"Kau, arnab separuh matang."
"Kau, harimau tua tak sedar diri.."
"Enough! Jangan bergaduh!" Teriak Namjoon sambil meleraikan Taehyung dan Jungkook...
"Ugh.. Apa bising-" Fifi yang tersedar akibat daripada teriakkan Namjoon itu memandang ketiga-tiga lelaki dihadapannya ini hairan...
"A-ah.. Tak ada apa-apa.. Kitorang nampak lipas tadi.. Kan, Tae, Kook?"Namjoon menyenggul lengan Taehyung dan Jungkook perlahan..
"Hmm, iya.. Ada lipas tadi.."Taehyung mengulingkan biji matanya malas...
"Ha'a.. Lipas besar.. Hati busuk" Kata Jungkook dan Taehyung menjenggilkan matanya memandang Jungkook..
"Heh? Duduklah korang.. Lipas pun nak takut.. Macam budak..."Kata Fifi sambil berdiri...
"Eh-eh? Nak ke mana?" Tanya Taehyung sambil memegang lengan Fifi..
"Nak buat air.. Ni tetamu datang.."Kata Fifi dengan senyumannya..
"Fi, air aku macam biasa tau.." Kata Jungkook sambil mengedipkan sebelah matanya pada Fifi...
"Hmm, iyaa.." Jawab Fifi datar sebelum pergi ke dapur...
"Tch.. Tu isteri aku, bodoh.. Bukannya kekasih kau..."Kata Taehyung kasar...
"Heh? Isteri atas kertas jelah..." Kata Jungkook sambil mengambil tempat duduknya diatas sofa...
"Sudah. Korang ni macam budak-budak.." Kata Namjoon...
Jungkook dan Taehyung terdiam dan mengutuk antara satu sama lain didalam hati...
Tak lama kemudian, Fifi datang membawa dulang berisi air dan biskut...
"Nah.." Fifi menghulurkan air coklat ais pada Jungkook...
"Hehehe, Thanks, Sayang~"Kata Jungkook dan Taehyung menjenggilkan matanya memandang Jungkook...
"Pfft- Sama-sama...Nah, Oppa.." Jawab Fifi sambil menghulurkan secawan kopi pada Namjoon..
Namjoon menyambut huluran itu.."Terima kasih ya, Alexa.. Susah-susah je.."Ucap Namjoon...
"Alah, air je pun.. Nah awak punya..." Fifi menghulurkan secawan kopi pada Taehyung...
Taehyung mengambil cawan itu dan mensisip kopi buatan Fifi perlahan sambil memandang isterinya yang duduk di sisinya... Namun setelah lama dia memandang Fifi, dia terfikirkan sesuatu.. Wajah Fifi agak berseri dan... Cantik?
"Hmmm.. Ada apa Oppa ngan Jungkook datang rumah kami ni? Mana Jin Oppa?" Tanya Fifi lembut..
"Oh, kami datang melawat je.. Jin hyung ikut Omma pergi shopping.. "Terang Namjoon..
"Oh.. "Fifi mengangguk faham...
"Fi, Besarnya perut kau.. Nak usap boleh~?" Tanya Jungkook dengan membuat mimik muka comel...
"Boleh.. Usaplah..." Mendengar kata-kata Fifi membuatkan Taehyung lagi-lagi menjenggilkan biji matanya pada Jungkook...
Jungkook mengusap lembut perut Fifi.."Tehee~ Besar... Mesti comelkan anak Papa Kookie ni.."Kata Jungkook gemas...
Taehyung memasamkan wajahnya tanda tidak puas hati..
Hey, selama ini dia tidak pernah mengusap perut Fifi atau memanjakan Fifi dan sekarang Jungkook telah menjadi yang pertama...
Namjoon yang memerhati tingkah ketiga-tiga yang berada di sofa sana itu menggelengkan kepalanya... Nampaknya, Jungkook telah berjaya membuatkan Taehyung cemburu..
TBC....
KAMU SEDANG MEMBACA
Marriage Without Love [ 사랑이 없는 결혼] «KTH ft BTS» [C]
Romance[COMPLETE] [Kami berkahwin tanpa rasa cinta] ✨Theme song - [ Scenery by KIM TAEHYUNG/V ]✨ ✨Cover by myself [Warning!!] - Mpreg - gay - BL - Abusing