[ DUA BELAS ] ☆

55 6 0
                                    


I see you even when I breathe

Love blooms

Like cherry blossoms

~♡~

Fifi dan Taehyung situation


   Peristiwa yang dahulunya ialah sejarah hitam Taehyung kembali terlintas di memori ingatan Fifi... Taehyung menangis sambil memeluk Fifi erat... Dia mulai rasa menyesal kerana telah melayan penyelamatnya dengan sungguh zalim...

"Awak Taetae oppa rupanya.. Patutlah bila Omma sebut Taetae, saya macam teringat sesuatu..." Kata Fifi sambil mengusap kepala Taehyung..

"Mianhae.. Aku bodoh.. Aku tak patut layan kau macam binatang..." Taehyung melepaskan pelukkan dan memegang tangan Fifi erat...

"It's okay.. Saya faham.. Sesiapa pun mesti akan anggap saya pelacur kalau saya lahir di lorong tu..." Kata Fifi, cuba untuk menenangkan Taehyung...

"Kau bukan pelacur.. Kau malaikat.. Malaikat Kim Taehyung..." Taehyung memandang Fifi tulus.. "Kau.. dah cintakan aku ke?"Tanya Taehyung..

"Setiap isteri akan mencintai suaminya... Lagipun, awak terlalu sempurna sampai saya terlalu mencintai awak..."Fifi mengusap pipi Taehyung, lembut.. " Maaf.. Saya dah terlalu cintakan awak, Tae..."

"Uh-urmm-Aku ok je tapi..."

"Cinta awak hanya pada Yoongi, right?" Tanya Fifi dan it membuatkan Taehyung menundukkan kepalanya...

"Ya.. Maaf sebab aku tak cintakan kau..."Kata Taehyung sayu... Dia betul-betul rasa bersalah sekarang ini...

"Takpa, saya faham.. Cinta tak boleh dipaksa... Tapi kalau boleh saya nak awak janji satu benda dengan saya..."

Taehyung yang menunduk segera memandang mata Fifi..."Janji?"

Fifi tersenyum melihat riaksi Taehyung.."Iya.. Saya nak awak janji dengan saya yang awak akan jadi ayah yang terbaik untuk anak kita..." Kata Fifi sambil menaikkan jari untuk ber-pinky promise dengan Taehyung...

Taehyung menyambut huluran jari pinky itu.."Baiklah.. Saya janji..."











Yoongi situation

"Yoongi, tunggu!" Ucap namja berambut silver itu sambil memegang bergelangan lengan Yoongi..

"Ish! Kau nak apa?! Aku dah cakap, jangan ganggu aku, Jimin!" Tengking Yoongi pada lelaki bernama Jimin itu...

"Jangan tinggalkan saya dengan Yohan lagi... Yohan rindukan awak...Saya rindukan awak..."Mohon Jimin dengan sayu..

"Aku rimas dengan kau.. Kau miskin.. Kau tak mampu nak bagi apa yang aku nak.."Kata Yoongi sinis pada Jimin..

"Tapi saya suami awak, Park Yoongi.. Suka atau tidak, awak tak boleh tinggalkan saya dengan anak kita lagi..."Kata Jimin untuk meminta belas kasihan Yoongi.. Namun itu makin membuatkan Yoongi makin berasa geram...

"Aku taknak hidup dengan kau dah! Aku rimas! Aku nak bebas-"Belum sempat Yoongi menghabiskan kata-katanya, Jimin terlebih dahulu menolak Yoongi ke atas katil dan mengunci bergerakkan Isterinya...

"Awak jangan cabar saya, Park Yoongi" Riak wajah Jimin berubah berang setelah ditengking oleh Yoongi...

"Lepaslah, Jimin!" Yoongi meronta namun  Jimin sekarang terlihat betul-betul nekad.. Jimin mulai menyerang bibir Yoongi dengan kasar...

    Yoongi menangis... Dia kesal dengan sikap suaminya yang sekarang ini sedang mulai bermain dengan tubuhnya tanpa persetujuanya...



-☆-

"Haih..."Jimin yang bertelanjang dada, meraup mukanya kasar setelah membaca nota kecil yang ditinggalkan oleh Yoongi setelah kejadian semalam..

     Yoongi sekali lagi pergi meninggalkannya dan bayi kecil mereka, Park Yohan... Jimin mengurut kepalanya tanda pening...

Jangan kacau aku lagi.

    Isi nota kecil itu betul-betul sudah berjaya membuatkan Jimin kesal dan sedih pada masa yang sama... Isteri yang sangat dia cintai-

sudah rimas dan muak dengan dirinya...



















Fifi situation

Kediaman Kim

"Tae, awak nak tahu sesuatu tak?"Tanya Fifi yang sedang duduk di sofa sambil mengunyah makanan ringan...

"Hmmm? Apa dia?" Taehyung memandang Fifi datar.. Dia itu sedang menyiapkan kerja pejabatnya yang tergendala sejak beberapa hari lepas..Yelah, dia telah banyak kali bercuti semata-mata ingin menghabiskan masa dengan Fifi...

"Appa ada cipta satu lagu ni tau.. Dia cakap, kalau saya sedih, saya hanya perlu nyanyi lagu ni dan ingatkan dia..."Kata Fifi dan Taehyung menjongketkan sebelah keningnya...

"Lagu apa?"Tanya Taehyung tertanya-tanya...

"Appa bagi tajuk lagu ni Scenery... Lagu ni sempena saya yang bagi Appa, saya pemandangan paling indah..."Terang Fifi dan Taehyung mengangguk mengiyakan pendapat mendiang Carl..

Fifi itu memang indah dan cantik...

"Nyanyilah.. Aku nak dengar..."Kata Taehyung..

"Nae.. Saya nyanyi eh.. Ehem-" Fifi mulai menyiapkan suaranya untuk menyanyikan bait-bait lirik lagu ciptaan Appanya..

«I still wonder wonder beautiful story»

«Still wonder wonder best part»

«I still wander wander next story»

«I want to make you mine»

       Fifi mengambil nafas dalam setlah menyanyikan bait-bait lirik lagu Scenery itu... Taehyung tergamam seketika.. Tidak pula dia tahu yang Fifi ini memiliki suara yang merdu...

Seperti seorang bidadari...

Namun lirik lagu itu juga membuat hatinya di dalam belenggu... Adakah Fifi dan Carl merasa derita yang teramat berkaitan dengan orang yang mereka cintai dan sayangi? Dia tertanya-tanya, tetapi dia tidak mahu kemukakan soalan itu...

"Suara kau merdu.. Aku suka dengar..."Kata Taehyung sambil mengukir senyuman manisnya...

"Ah, jinja? Gomawo puji..."Ucap Fifi lembut...

"Fifi, aku nak ubah cara kita bercakap...Mulai hari ni, kau panggil aku Oppa dan aku akan gunakan *awak saya*... Boleh?" Kata Taehyung dan Fifi agak terkejut namun dia anggukkan sahaja...

"Nae, Oppa.." Senyuman ikhlas terbit dibibirnya.

      Mungkin, hubungan mereka akan berganjak ke sesuatu yang lebih baik...











TBC....

Marriage Without Love [ 사랑이 없는 결혼] «KTH ft BTS» [C]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang