I will be your girl, just watch
So that my heart can touch yours
I will run to you right now
~♡~
2 hari kemudian
Mansion Kim
Fifi mengerling kearah Taehyung dengan pandangan takut-takut apabila mereka sampai di Mansion Kim itu... Setahunya, Kim Baekhyun atau Ibu mertuanya itu sangatlah posesive terhadap anak-anaknya dan jika dia tersalah cakap, pasti dia akan dikecam habis-habisan ...
"T-Tae.. Sa-saya balik lah.." Kata Fifi dan Taehyung menjenggilkan matanya memandang Fifi..
"Kau jangan nak mengada eh.. Aku tahu kau dengan Omma aku tak pernah bercakap tapi kau tak payah takut.. Omma aku tak makan orang..." Kata Taehyung dengan nada yang biasa...
"Mana tau dia tak suka saya ke-" Sebelum Fifi sempat menghabiskan kata-katanya, Taehyung mengepit mulut Fifi dengan tangannya...
"Banyak cakaplah kau ni... Ketuk pintu tu cepat! dah berapa minit kita berdiri depan pintu ni.." Kata Taehyung.. Geram juga dia dengan isterinya yang gelabah lebih...
"Eh- awak lah.. Ni kan rumah keluarga awak..."Kata Fifi dan Taehyung memusingkan bola matanya tanda kesal... Mengada juga si Fifi ini...
"ish yelah-"
Klerkk...
"Lorh.. Korang dah sampai? kenapa korang tercegat dekat pintu ni? taknak masuk ke?" Tanya si pembuka pintu tersebut iaitu Seokjin..
"Ah, Hyung.. Nak masuklah.. Jom masuk sayang." Kata Taehyung dan apabila Fifi terdengar panggilan sayang itu, dia terus jadi seperti orang yang dipukau...
Fifi masuk ke dalam Mansion Kim, membuntuti langkah Taehyung ke ruang makan... Fifi terkedu melihat pemandangan di sekelilingnya.. Mansion ini terlalu besar dan mewah.. Tidak layak rasanya dia menjejakkan kakinya ke sini..
Setiba nya mereka di ruang makan, Fifi makin terkedu... Semua orang di ruangan makan itu terlihat sangat kemas dan yang paling penting nampak kayalah kan sebab diorang orang kaya..
Apaan gue-
"Fifi, tutup mulut tu.. Jangan buat aku malu..." Kata Taehyung perlahan dan Fifi segera menutup mulutnya...
"Ah, Taetae dan- Aww! You are Fifi Alexandra, right?! My name is Hyuna, Taetae older sister.. " Kim Hyuna atau Hyuna itu bangun dan menghulurkan tangannya untuk berjabat dengan Fifi.. Fifi tersenyum kekok namun tetap menyambut tangan Hyuna...
"A-aha.. Maaf, unnie..Saya tak reti speaking.. Sekolah tak habis"Kata Fifi malu..
"Ouh- HAHAHAHA! You ni lawak lah Fifi.. Jom duduk sebelah I... "Pelawa Hyuna... Namun belum sempat Fifi menjawab, Hyuna terlebih dahulu menarik Fifi dan mendudukkannya di sebelahnya kanannya...
Baekhyun menggeleng kepala melihat anak sulungnya.." Hyunie, I think you should let Fifi sit beside her husband..." Kata Baekhyun...
"Ah, You're right.. Maaf, Fifi.. I excited lebih tadi..."Kata Hyuna sebelum membangun kan Fifi kembali...
"T-takpa.. Fifi ok je.." Kata Fifi sebelum duduk disebelah Taehyung...
"Sebelum kita makan, Omma nak berborak dengan korang.. Lagi-lagi bila kita ada topic yang menarik.. Tak ke gitu Appa-nya?"Tanya Baekhyun pada suaminya... Suami Baekhyun atau nama penuhnya Kim Chanyeol itu mengangguk tanda dia meng-iyakan kata-kata Baekhyun ..
"Joon rasa, Joon tahu apa yang Omma nak borakkan.. Mesti pasal Alexa dengan Jin hyung, kan?" Kata Namjoon dan Fifi memandang terus pada Baekhyun..
Baekhyun melemparkan senyumannya pada Fifi.. "Betul.. Omma happy sangat sebab Omma dan Appa akan dapat cucu... "
"Yes! Omma, I kalau dapat anak buah girl lah kan... I nak ajak dia shopping.... Boleh ke Fifi, Jinie?"Tanya Hyuna dengan teruja...
"Boleh.." Kata Fifi dan Seokjin...
"You tu Hyunie, bila nak kawin? Appa tak sabar nak tengok anak perempuan Appa kawin..."Kata Chanyeol lembut...
Hyuna menggeleng kepalanya.." No, I taknak kawin... I suka hidup bujang..And also, I nak jaga adik-adik i dan you dengan Omma je, Appa...Right Omma?"
"Hmmm...it's okay if you don't want to get married.. But you need to have child ok? Omma tak kisah kalau kamu nak ambil anak angkat..." Kata Baekhyun dan Hyuna mengangguk faham..
"Omma, Tae dah lapar... Boleh kita makan?" Tanya Taehyung.. Apa yang dia kata ialah betul.. Dia lapar....
"Aww.. Ok, let's eat.. Uri baby dah lapar..."Kata Baekhyun.. Kesian juga dia lihat anak bongsunya ini kelaparan...
Mereka semua mulai menjamah makanan mereka sambil bergurau senda.... Baekhyun yang memerhatikan Fifi dan Taehyung itu menggeleng kepalanya... Nampaknya dia tahu ada sesuatu yang tidak kena dengan Taehyung...
-☆-
Ahli keluarga Kim itu masing-masing sudah kenyang dan selesai menjamah makanan untuk malam ini.... Fifi tergelak perlahan apabila mendengar lawak-lawak Hyuna yang baginya sangat kelakar... Namun Taehyung hanya memutarkan bola matanya malas.. Kakaknya ini sungguh pelik...
"Ah, So.. Semua dah selesai makan, jadi sekarang izinkan Omma heret Taetae sekejap eh? Korang borak-borak dululah dengan Fifi..." Kata Baekhyun dan Taehyung menaikkan sebelah keningnya tanda hairan...
"Kenapa Omma? Kita nak pergi mana?"Tanya Taehyung..
"Office room Omma... Ada benda penting yang Omma perlu bagitahu..."Kata Baekhyun sebelum bangun dan diiringi oleh Taehyung ke pejabatnya...
Fifi memandang pemergian Taehyung dengan hairan... Apa yang ibu mertua dan suaminya ingin bincangkan?
Kediaman Kim
Fifi membaringkan tubuhnya tanda penat dengan aktiviti di Mansion Kim malam ini... Namun dia menikmatinya... Begini rasanya jika mempunyai keluarga bahagia...
Tanpa sedar, Fifi tertidur dan Taehyung yang baru sahaja masuk ke dalam bilik memandang isterinya redup... Dia mendudukkan dirinya diatas katil dan membelai surai hitam milik Fifi dengan lembut....
"Maafkan aku, malaikat kecil..."
TBC....
KAMU SEDANG MEMBACA
Marriage Without Love [ 사랑이 없는 결혼] «KTH ft BTS» [C]
Romance[COMPLETE] [Kami berkahwin tanpa rasa cinta] ✨Theme song - [ Scenery by KIM TAEHYUNG/V ]✨ ✨Cover by myself [Warning!!] - Mpreg - gay - BL - Abusing