[ ENAM ] ☆

82 10 0
                                    

You can’t do this to me

All of the things you said are like a mask

It hides the truth and rips me apart

It pierces me, I’m going crazy, I hate this

Take it all away, I hate you

~♡~


Fifi POV

    Aku bangkit dari tidur dan mula menjalani rutin harian aku tetapi kepala aku berasa berat dan pening... Mungkin kerana menangis terlalu lama.

Setelah selesai menghidangkan sarapan untuk Taehyung, aku duduk di kerusi sambil menunggu Taehyung... Taehyung turun melalui tangga dan aku mendapati dia hanya memakai T-Shirt hitam dan seluar pendek.. Dia cuti ke hari ini?

Taehyung memandang aku lama sebelum mengambil tempat di hadapan aku..

"Kenapa kau turun bawah malam tadi? Aku nampak kepala kau.."Tanya Taehyung pada aku.. Aku terdiam.. Tak tahu nak menjawab apa...

"Kau tiba-tiba jadi bisu ke? Atau kau memang sengaja nak buat aku marah?"

Aku yang terkejut terus menjawab.. "Sa-saya nak periksa, mana tahu makanan tu tak sedap ke.." Kata aku dengan spontan..

"Ah, ok.." Jawab Taehyung..

"Tapi.."

"Tapi?" tanya Taehyung..

"Yoongi tu sepupu saya.."Kata aku perlahan..

"Apa?"

"Yoongi Oppa tu sepupu saya belah ibu.. Tapi awak jangan risau.. Dia tak tahu yang awak suami saya..." Aku tersenyum lugu ke arah Taehyung.. Ini rasanya bila orang yang kita cintai dan orang yang rapat dengan kita, khianati kita..

"What?! Kau tak bagitau aku pun?!" Taehyung terkejut setelah mendengar kata-kata aku. Aku pun terkejut dengan Taehyung yang tiba-tiba meninggikan suara pada aku.

"Ma-manalah saya tahu yang awak bercinta dengan dia.. Setahu saya-" Aku menghentikan kata-kata aku dan berfikir sejenak..

Adakah Taehyung tidak tahu yang-

Ah, pasti dia tidak tahu..

"Kau jangan bagitau apa-apa pasal kita.. Kalau tak, kau taulah apa aku nak buat dengan kau.."Ugut Taehyung.

"Iya saya takkan bagitahu..."Ujar aku perlahan namun cukup kuat untuk Taehyung mendengarnya...

"Good, girl.." Taehyung menghirup kopinya

" Ah, btw.. Hyung aku nak datang petang ni.. Dia bawa suami dia... Jadi, aku nak kau jaga kelakuan kau dan jangan lupa tutup kesan lebam dekat badan kau tu.... "Pesan Taehyung pada aku..

"Nae..." Aku mengangguk perlahan sebelum mulai mengunyah makanan aku..

End of Fifi POV

    

-☆-


"Welcome, hyung!" ujar Taehyung dengan ramah, menjemput abang dan abang iparnya masuk ke dalam rumah..

"Wow, Tae.. Tak sangka rumah yang Omma bagi ni cantik.." Kata abang kepada Taehyung, Kim Namjoon.

"Kan? Aku pun tak sangka.. Btw hyung.. Sila lah duduk." Kata Taehyung..

Marriage Without Love [ 사랑이 없는 결혼] «KTH ft BTS» [C]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang