[ SEMBILAN ] ☆

73 7 0
                                    


Your arms, your warmth, your heart

I want to see it all, I beg you

This moment, even the warm flower scented wind

~♡~

 

  Seminggu sudah selepas kejadian itu, tapi Taehyung tidak menghubungi Fifi.. Dia malas rasanya untuk bertemu dengan gadis pembawa sial itu...

    Sedang Taehyung baring di atas katil size king di dalam biliknya itu, pintu biliknya dikuak membuatkan dia berpaling kearah pintu tersebut..

"Taetae?" Seorang lelaki berumur hampir 50-an masuk ke dalam bilik Taehyung...

"Ah, Omma? Kenapa ni?"Tanya Taehyung hairan.. Selalunya, Ommanya ini akan masuk jika ada perkara mustahak untuk dibincangkan...

Puan Kim atau Kim Baekhyun itu duduk di sisi anaknya sebelum memulakan percakapan.."Omma nak bagitahu sesuatu.."

"Bagitau apa Omma? penting ke?""Tanya Taehyung lagi..

"Omma nak kamu cari seseorang... Omma ada hutang nyawa dengan dia..." Kata Baekhyun lembut sambil memberikan sekeping gambar pada Taehyung.. "Perempuan dalam gambar tu, Fifi Alexandra... "

Taehyung memandang wajah perempuan di dalam gambar itu dengan pandangan terkejut.. Ini-

"Cari dan kawin dengan dia..."Kata Baekhyun dan Taehyung rasa semakin terkejut...

"Kawin?"

"Iya... Kawin.. Omma taknak malaikat kecil tu disentuh sebelum masanya... Jadikan dia milik Tae..."Kata Baekhyun lembut..."dan kalau kamu cari dia, Omma janji akan serahkan semua harta pusaka dekat luar negara pada Tae..."

Dengar saja tentang harta pusaka, Taehyung terus mengangguk tanda setuju... "Baiklah.. Tae akan cari dia dan kawin dengan dia..."

End of Flashback

"Aku kawin dengan dia sebab harta pusaka dekat luar negara tu.. Yang dia masuk hospital haritu, sebab aku pukul dia.. Aku ingat dia pelacur macam ibu dia..." Akhir cerita Taehyung membuatkan Namjoon terkejut...

"Kau apa?!"

"A-apa? apa?"Tanya Taehyung takut-takut...

"Kau pukul Alexa- Eih! Kau ni Tae! Omma dengan Appa tak pernah ajar kita pukul perempuan! " dengan itu, Taehyung menerima satu lagi pukulan diatas kepala oleh Namjoon...

"Aduh! Hyung!"Taehyung mengaduh sakit apabila tangan pemusnah itu hinggap diatas kepalanya..

"Tahu sakit! Aku malu dengan Alexa! Tak sangka adik aku sendiri yang buat perempuan sebaik dia tu macam ni!" Namjoon mendengus geram.. Adiknya ini memang tidak ada rasa malu...

"Ya ya! Memang salah aku sebab pukul dia! Tapi aku tak boleh cintakan dia.." Kata Taehyung lagi dan itu membuatkan Namjoon berdecih kesal...

"Kau jangan nak hinggap tangan dekat dia lagi eh.. Macam yang omma cakap dekat kau, kita ada hutang nyawa dengan dia..." Kata Namjoon tegas

"Tapi, aku tertanya sejak dulu lah.. Hutang nyawa apa? Kenapa aku tak tahu apa-apa pun pasal ni?"Tanya Taehyung hairan..

"Kalau pasal tu, kau kena tanya Omma sebab aku pun tak tahu..."Kata Namjoon...

    Taehyung mengurut kepalanya.. Haih..Satu-satu benda yang perlu dia hadap... Adakah dia yang betul-betul bersalah sekarang ini....

"Ugh.. Jap aku pergi dapur jap.. Nak muntah.. " Kata Taehyung sebelum berlari ke dapur untuk muntah...

"Pffft-"

Meanwhile.. Masa Taehyung duk kalut bercerita..

Seokjin Situation

      Seokjin masuk ke dalam bilik dan mendapati Fifi tertidur tetapi tidak memakai baju.. Sudah dia agak... Dia pergi kearah Fifi untuk mengejutkan gadis itu..

"Fifi, bangun.. Oppa datang ni.. " Kata Seokjin sambil menepuk bahu gadis itu..

"Eung~ Oppa? Buat apa dekat sini- Eh!" Fifi menarik selimut untuk melindungi badanya.. Ok, sekarang dia rasa malu.. Walaupun dia sudah terbiasa dari kecil berbogel dihadapan Seokjin tapi sekarang dia sudah dewasa...

"Pfft.. Sorry Oppa masuk tanpa izin Fifi, tapi Fifi kena mandi... Nanti masuk angin kang.. Dah lah awak tu pregnant..." Bebel Seokjin.. Fifi mengangguk faham...

"Nae, Oppa... Oppa tunggu eh? Pasni Fifi siap.." Kata Fifi sambil bangun dan mengambil tualanya, kalu masuk ke dalam tandas....

    -☆-

Fifi selesai memakai bajunya dan memandang kearah Seokjin.. "Joon Oppa dekat bawah dengan Tae ke, Oppa?" Tanya Fifi

"Iya.. Jom turun.. Oppa nak bincang sesuatu dengan korang..."Kata Seokjin sambil memegang tangan Fifi..

"Nae.."

    Fifi dan Seokjin turun ke ruang tamu dan mendapati hanya Namjoon yang duduk disitu... Mereka berdua duduk di atas sofa sambil memandang kearah Namjoon dengan hairan..

"Joon, mana Tae?"Tanya Seokjin..

"Dekat dapur, tengah muntah... Padanlah dengan muka dia.." Kata Namjoon dengan nada mengejek..

"Ah, Dia sejak pagi lagi dah muntah.. Kesian Tae.." Kata Fifi dan Namjoon menggulingkan anak matanya malas... Apa yang Taehyung hadapi sekarang ini lagi kecil dari apa yang dia lakukan pada Fifi...

"Ugh..." Taehyung kembali duduk diatas sofa setelah rasa loyanya menghilang...

"Hmm, sekarang dua-dua dah ada... Joon, bagitahulah sekarang..." Arah Seokjin pada Namjoon..

"Ah nae.. Puan Kim Baekhyun atau Omma buat dinner family malam lusa, sempena menyambut Jin hyung dengan Alexa punya pregnancy... Korang wajib ada sebab Omma dah empat bulan tak jumpa korang.. Understand?" Terang Namjoon dengan panjang lebar...

"Ouh, ok.. Nanti kitorang pergi.."Jawab Taehyung ringkas...

"Ok, then.. Hyung, jom balik.. Jumpa korang lusa nanti dekat rumah Omma ya?" Namjoon mengikut Seokjin yang bangun dan berjan menuju ke pintu...

"Nae hyung! Bye!"Kata Taehyung

"Jumpa nanti Oppa!" Kata Fifi pula...

      Namjoon dan Seokjin meninggalkan kediaman Kim dengan kereta... Fifi memandang Taehyung dengan biasa sebelum memulakan percakapan..

"Saya naik bilik dulu tau.. Nak tidur.." Kata Fifi dan sebelum dia sempat melangkah pergi, Taehyung bangun dan memegang tanganya..

"Aku ikut kau.. Aku nak tidur jugak..." Kata Taehyung

"Astaga...Jantung aku dah degun-degun..." Kata Fifi dalam hati sebelum dia mengangguk sambil tersenyum... "Ah, nae.. Kajja.."Ajak Fifi...

      Mereka berdua naik ke bilik dengan tidur di waktu petang yang tenang itu...









TBC...

Marriage Without Love [ 사랑이 없는 결혼] «KTH ft BTS» [C]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang