[ DUA PULUH SATU ] ☆

58 5 0
                                    

I don’t even deserve to hurt myself

When I think about words that I told you

A word that you’re important to me

A word that I love you

But I was not even good

~♡~

Fifi situation

      Di caffe yang terletak di tengah-tengah bandar Seoul itu, Fifi menyisip jus epal yang dipesannya sambil menunggu ketibaan Hoseok dan Haley.. Dia berpaling ke kiri dan kekanan untuk melihat adakah pasangan itu sudah tiba atau tidak...

Apabila Fifi ralit berpaling kearah kanannya, seseorang datang mengetuk mejanya...

"Fifi-ah..." Panggil orang tersebut..

"Eh?" Fifi berpaling kearah orang itu.. "Lah, Hoseok Oppa rupanya.. " Fifi mengukir senyuman tipisnya..

Hoseok duduk dikerusi yang ada dihadapan Fifi.. "Maaf sebab buat Fifi menunggu lama... "Ujar Hoseok lembut...

"Ah, tak apa.. Fifi tunggu baru beberapa minit..."Ucap Fifi dan Hoseok menarik nafas lega... "btw, mana Haley unnie? Tak ikut ke?"

"Iya.. Dia kena mengasuh anak kawan Oppa dekag rumah.. Jadi dia tak nak ikut..." Jawab Hoseok..

Fifi menganggukkan kepalanya.. "Ouh.. Jadi, apa benda penting yang Oppa nak bagitahu tu? Pasal Haley ke?" Tanya Fifi ingin tahu..

"Bukan pasal Haley tapi pasal Fifi..." Ujar Hoseok serius..

"Hah? pasal Fifi? " Fifi memandang wajah Hoseok dengan riak wajah hairan.. Dia tidak melakukan kesilapan, right?

"Hmm iya... Pasal Taehyung dan Fifi... Fifi dengan dia ok ke?" Tanya Hoseok dan Fifi mulai bertujar riak wajah...

"Fifi?" Hoseok memandang wajah Fifi dalam.. Betul lah jangkaan nya..

Fifi mengambil nafasnya dalam.. "Fifi dan Taehyung dah bercerai dua hari lepas..."

"H-hah? Cerai?" Hoseok membulatkan matanya tanda terkejut...

"Hmm, iya... Dia- uhmm-" Belum sempat Fifi menghabiskan kata-katanya, Hoseok terlebih dahulu memotong percakapannya...

"Curang?"

"U-uh.. Aniya, dia tak curang.. Cuma dia tak cintakan Fifi.. Kami berdua kahwin sebab omma Taehyung yang suruh..." Jawab Fifi agar Hoseok tidak berfikiran buruk tentang Taehyung...

Hoseok memandang Fifi dengan pandangan tidak percaya... "Fifi tipu, right? Oppa bukan nak buka aib sesiapa, tapi hubungan mereka berdua tu salah.. Oppa nampak dengan mata kepala Oppa sendiri yang diorang berdua dalam apartment...." Ujar Hoseok dan mengedipkan matanya tanda tidak faham...

"Hubungan mereka berdua? maksud Oppa?"

"Hubungan Taehyung dan Yoongi... Kalau Jimin tahu ni, mesti mental breakdown terus si Jimin tu... Lagi-lagi kalau dia tahu Yoongi tu dah mengandungkan anak lelaki lain... "Kata Hoseok..

Marriage Without Love [ 사랑이 없는 결혼] «KTH ft BTS» [C]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang