Don't say it's okay
Because it's not okay
Please don't leave me alone, it hurts too much
~♡~
Malam
Taehyung situation
"Haih..Penat betul layan CEO yang suka berfoya macam Mingyu tu" Taehyung mengambil nafas panjang sambil membuka pintu rumahnya..
Setelah pintu dibuka, Taehyung memandang sekeliling rumahnya hairan... "Fifi tak buka lampu ke? Gelap je ni.." monologue Taehyung sendiri...
"Eh!" Taehyung terkedu apabila dia teringatkan sesuatu yang penting.. Bukan kah dia patut mengambil isterinya di hospital?!
"Telefon aku mana?!"Taehyung meraba poket seluar dan bajunya serta beg bimbit kepunyaannya dan dia mendapati telefonnya tiada bersamanya...
"Sh*t!!" Taehyung segera berlari masuk ke dalam kereta dan memandu laju ke hospital...
Fifi situation
"Ssstt- S-sejuk..."Fifi meringkuk kesejukkan dihadapan pintu hospital yang sudah tidak dibuka... Dia betul-betul kesejukkan dan badanya terasa pegal-pegal serta bibirnya kian memucat...
"T-Taehyung.. M-mana aw-awak.."Gagap Fifi...
Perlahan-lahan, kesedaran Fifi semakin berkurang.. Pandanganya semakin kabur dan akhirnya dia pengsan diatas bangku yang dia duduki...
Tiba-tiba, sebuah kereta berhenti di kawasan berhampiran taman, tempat Fifi berada... Pemilik kereta itu iaitu Taehyung keluar dari kereta dengan kalut dan mulai bergerak sekitar kawasan hospital untuk mencari Fifi..
Dia berjalan berdekatan dengan taman dan matanya membulat setelah mendapati Fifi telah terkulai layu diatas bangku... Dia segera berlari ke sana dan memeluk tubuh sejuk milik Fifi..
"Fifi?! Fifi! Bangun!"Kata Taehyung sambil menepuk-nepuk wajah Fifi...
"Ugh.."Suara keluhan Fifi terdengar digegendang telinga Taehyung..
"Fifi?!"Taehyung memandang terus ke wajah Fifi..
"S-se-sejuk.."Kata Fifi gagap...
"Yaish!" Taehyung mengangkat Fifi bridal style dan membawa gadis itu masuk ke dalam kereta... "Kenapa kau lembap sangat?! Kenapa kau tak balik je naik taksi?!" Tanya Taehyung dengan geram..
Hey, Dia sudah menghubungi Taehyung tetapi Taehyung tidak menjawab panggilannya..
Kenapa dia pula yang disalahkan?
Fifi yang sudah tersedar itu terdiam dan tidak mahu menjawab.. Taehyung mendengus kasar sebelum memandu keretanya untuk pulang ke rumah...
-☆-
Taehyung membaringkan Fifi diatas katil.. Gadis itu meringkuk kesejukkan sambil menggosok perutnya agar bayi di dalam kandungannya tidak kesejukkan.. Taehyung menyelimutkan badan Fifi dengan selimut tebal..
"Yaish.. Nampaknya aku kena tangguhkan meeting esok.."Monologue Taehyung sambil memerhati Fifi yang masih mendesis kesejukkan...
"T-Taehyung.. S-saya masih rasa sejuk..."Kata Fifi pada Taehyung...
"Haih, aku tak tahu nak buat apa lagi, Fifi.."Ujar Taehyung dengan agak geram..
"P-peluk saya, please.. "
Taehyung memandang Fifi terkejut mendengarkan permintaan Fifi, namun dia hanya akur dan mengambil tempat tidurnya disebelah Fifi... Badannya menghadap belakang badan Fifi dan tangannya mulai melilit pinggang gadis munggil itu...
Sekarang ini Fifi dapat merasakan kehangatan dan deruan nafas Taehyung.. Dia tersenyum tipis..
Pasangan suami isteri itu mulai perlahan-lahan terlena di dalam pelukkan...
Pagi
Fifi situation
Fifi tersedar dari lenanya dan mengerling kearah tempat tidur ditepinya yang sudah tidak diduduki oleb sang suami... Fifi mengeluh perlahan... Suhu badannya sudah menurun tetapi dia berasa agak sakit dibahagian kepala... Mungkin dia demam..
Namun dia menyedari sesuatu...
Kenapa baju yang dia pakai sekarang ini bukan baju semalam?
Adakah-
Klerk...
"Ah, kau dah bangun?" Tanya Taehyung sambil membawa dulang berisi bubur dan susu untuk ibu mengandung... Dia meletakkan dulang itu di meja yang berada ditepi katil..
"Awak tukar baju saya?"Tanya Fifi...
"Hmmm, iya.. Aku dah bersihkan badan kau... Jadi, kah tak perlu mandi pagi ni..."Kata Taehyung datar dan Fifi mengangguk faham walaupun wajahnya sedikit merona...
"Terima kasih.."Ucap Fifi ikhlas..
"Tak perlu ucap terima kasih.. Aku yang salah.. Aku tinggalkan phone aku dekat office, pastu aku salahkan kau sebab tak balik..Sedangkan aku dah janji nak ambil kau... Aku minta maaf.." Ujar Taehyung dengan rasa bersalah...
Fifi tersenyum tipis.. "Saya maafkan awak.. "
Taehyung mengukir senyuman lega.. "Terima kasih..." Taehyung mengambil mangkuk bubur dan memberikannya pada Fifi... "Aku nak mandi dulu.. Kau boleh makan sendiri kan?" Tanya Taehyung...
"Boleh..."Jawab Fifi ringkas..
Taehyung mengambil tualanya dan masuk ke dalam bilik air.... Fifi pula mulai menjamah sarapannya...
Ah, sedap juga masakkan Taehyung untuknya...Dia dapat merasakan yang sarapan ini dibuat dengan penuh kasih sayang...
TBC...
KAMU SEDANG MEMBACA
Marriage Without Love [ 사랑이 없는 결혼] «KTH ft BTS» [C]
Romance[COMPLETE] [Kami berkahwin tanpa rasa cinta] ✨Theme song - [ Scenery by KIM TAEHYUNG/V ]✨ ✨Cover by myself [Warning!!] - Mpreg - gay - BL - Abusing