Letting you go
is not as easy as it sounds
I turn away, not being able to see you leave me
~♡~
Kediaman KimKlerk...
Taehyung masuk ke dalam rumahnya perlahan-lahan setelah tiba disana sambil membawa fail kertas yang berisi sesuatu surat didalamnya... Dia mendapati yang Fifi sedang membersihkan ruang tamu menggunakan vacuum...
Taehyung menarik nafasnya dalam... Di hatinya berasa gementar memikirkan perkara yang harus dia bincangkan dengan Fifi... Perkara ini akan menentukan pilihannya yang sebenarnya.. Namun..
Betul kah keputusan yang dia buat ini...
Tetapi ini semua demi cinta hatinya...
"Fifi."Panggil Taehyung..
"Uhm? Oh, awak dah balik.. Nak makan?" Tanya Fifi lembut.... Dia mematikan vacuum tadi dam melangkah ke arah Taehyung..
"Aku tak nak makan.. Aku nak bincang tentang hal yang penting dengan kau..." Kata Taehyung tegas...
Fifi duduk di atas sofa.. "Hmm.. Hal apa yang penting tu, Tae?" Tanya Fifi..
Taehyung mengambil nafasnya dalam dan mengambil tempat duduknya di atas sofa... Dia menghulurkan fail kertas tadi.. "Ini.."
Fifi mengambil fail tadi dan membukanya.. "Apa ni?" Tanya Fifi dan kemudiannya dia membaca isi surat yang ada di dalam fail itu..
Deg!
"A-ah.." Fifi terkedu seketika ketika mendapati apa isi surat yang dibacanya...
"Aku nak kita cerai.. Yoongi dah mengandungkan anak aku.. "Kata Taehyung dingin..
"Uh-um.. ok.." Fifi sekali lagi tergamam apabila Taehyung mengatakan yang Yoongi telah hamil.
Taehyung memberikan pen untuk Fifi menandatangani dokumen penceraian mereka yang dipegang Fifi itu... Fifi mengambil pen dari tangan Taehyung dan menunduk memandang dokumen tersebut...
Air mata Fifi mengalir laju di wajah Fifi yang tidak beriaksi itu.. Tangannya menggigil hebat ketika pen itu makin selesai menyontengkan tandatanganya...
"Ini pengakhiranya, Fifi.."
Pap.
Fifi meletakkan pen itu kasar setelah selesai menandatangani dokumen penceraian tadi... Taehyung menunduk tanpa riaksi... Fifi menyeka air matanya dan berdiri tanpa memandang Taehyung..
"J-jadi, saya naik bilik dulu.. Saya nak kemas barang-barang saya..." Kata Fifi...
"Kau nak pergi mana lepas ni?" Tanya Taehyung perlahan..
"Rumah Jungkook.. Lepas ni saya call dia.. "Jawab Fifi perlahan sebelum naik ke bilik untuk mengemas barang-barangnya...
Taehyung mendengus kesal dengan dirinya... Dia sudah membuatkan malaikat kecilnya terluka lagi...
-☆-
BAM!
Jungkook membuka pintu rumah itu kasar.. "Mana Fifi?"
"Dekat atas.. Tengah kemas barang.."Jawab Taehyung singkat...
"Ah, aku patutnya dari awal tak patut benarkan kau kawin dengan dia.. Kau hanya buat dia terluka, Kim Taehyung..." Kata Jungkook dingin..
"Aku dah tak tahan dengan perkahwinan ni.. Aku tak cintakan dia.. Jadi, kau boleh ambil dia.. Aku halalkan duit yang aku bayar untuk beli dia dulu..."Jawab Taehyung... Namun hatinya berdebar ketika dia mengatakan itu...
"Tch, bodoh..Kau akan menyesal buat ni dekat Fifi.. Aku takkan benarkan kau jumpa dia dah lepas ni..." Kata Jungkook dengan sinis..
"Aku tak kisah.. Kau boleh kawin dengan dia kalau kau nak..." Jawab Taehyung..
"Kenapa hmmm? Kau teringin sangat ke nak tengok Fifi dan aku kawin? "Tanya Jungkook dengan senyuman sinisnya...
"...." Taehyung terdiam, tidak tahu mahu menjawab apa..
Fifi turun ke ruang tamu dengan semua barang-barangnya serta beg pakaiannya... Jungkook bangun dan menuju ke arah Fifi lalu mengambil semua barang-barang Fifi...
"Aku bawa beg kau masuk kereta dulu.. Kau cakaplah apa-apa dekat dia... Aku tunggu dalam kereta..." Jungkook menepuk perlahan bahu Fifi sebelum keluar dari rumah itu...
Fifi dan Taehyung memandang kearah satu sama lain... Fifi mengukir senyuman sendunya sebelum pergi kearah Taehyung dan memegang tangan Taehyung erat...
"Saya pergi dulu ya, Tae... Awak tinggal sini elok-elok dan jangan lupa makan.. Dan saya harap awak dan Yoongi bahagia... Saya takkan ganggu hubungan awak berdua dah..." Kata Fifi sambil mengusap pipi Taehyung dan memandang wajah Taehyung dengan senyuman yang beserta tangisan...
"Ok.." Jawab Taehyung sepatah...
Chup..
Fifi mencium dahi Taehyung sekilas.. "S-saya cintakan awak... Sangat cintakan awak.. T-tapi saya dah sedia nak tinggalkan awak..." Ujar Fifi...
"Maafkan aku..." Ucap Taehyung dengan rasa bersalah dihatinya...
"T-tak apa... Tapi awak jangan lupakan saya... Saya akan sentiasa ada kalau awak perlukan saya... Saya akan sentiasa cintakan awak... " Ucap Fifi ikhlas...
"...." Tanpa Fifi sedar, Taehyung telah menitiskan air matanya dan hati Taehyung terasa sangat sakit dan pedih...
"Saya pergi dulu... Bye, Taetae Oppa..." Ucap Fifi sebelum melepaskan genggaman tangan Taehyung...
"F-fifi..." Taehyung memerhati bayang-bayang Fifi pergi meninggalkan kawasan rumah itu dan
meninggalkan hidupnya...
"I’m ready to let go.."
TBC....
KAMU SEDANG MEMBACA
Marriage Without Love [ 사랑이 없는 결혼] «KTH ft BTS» [C]
Romance[COMPLETE] [Kami berkahwin tanpa rasa cinta] ✨Theme song - [ Scenery by KIM TAEHYUNG/V ]✨ ✨Cover by myself [Warning!!] - Mpreg - gay - BL - Abusing