If my fate is to disappear like this,
then this is my last letter
Penned words, written then erased
Feelings for you, so many to let go
~♡~
Seminggu kemudian
Taehyung situation
Tap.. Tap.. Tap..
"Taetae, berhenti buat macam ni... Fifi takkan suka tengok Tae macam ni..." Kata Namjoon kesal... Sekarang ini Taehyung sedang meneguk minuman kerasnya...
Sesudah seminggu Fifi pergi meninggalkan mereka semua, Taehyung seperti orang tidak siuman... Dia mulai minum minuman keras dan merokok.. Bayi kembarnya juga tidak diendahkan... Mujurlah Seokjin sudi menyusukan ketiga-tiga bayi tersebut....
"Hiks- Dia tinggalkan aku hyung... Dia mungkir janji..." Taehyung menangis dan itu membuatkan Namjoon makin kesal...
"Fifi tak mungkir janji.. Cuma tuhan lebih sayangkan dia... Dia layak rasa bahagia, Tae..." Ujar Namjoon perlahan...
"Aku cintakan dia, hyung.. Kenapa dia buat aku macam ni..."Kata Taehyung sambil meneguk minuman kerasnya...
"Sudah lah!" Namjoon merampas botol minuman tersebut dari Taehyung..." Pergi mandi, lepas tu rehat... Kalau tak aku bagitahu Appa pasal ni..." Ugut Namjoon... Appa mereka paling pantang kalau salah seorang dari mereka meminum minuman keras... Baginya itu menjijikkan...
"Hyung tak guna..." Kutuk Taehyung perlahan...
"Ha, ya ya..Memang aku tak guna pun.. "Taehyung ditolak naik ke bilik oleh Namjoon.. Taehyung mendengus kasar... Dia terus naik ke bilik dan mandi seperti apa yang disuruh Namjoon...
"Haih.. Maafkan oppa, Alexa.. " Ucap Namjoon perlahan...
Jungkook situation
Jungkook yang berada di rumah abangnya, Kim Seokjin itu menarik nafasnya dalam sambil memandang bayi-bayi milik Fifi dan Taehyung ini... Mereka tidak bernasib baik kerana telah kehilangan ibu ketika mereka dilahirkan...Jungkook sedang membayangkan bagaimana gadia-gadis munggil milik Fifi ini membesar tanpa seorang ibu....
"Haih, kenapa kau pergi, Fifi... Anak kau sekarang dah tak ada ibu..." Ujar Jungkook perlahan...
"Kookie-ah..." Seokjin memanggil Jungkook..
"Nae, hyung?" Jungkook berpaling kearah Seokjin...
"Taehyung masih belum bagi nama pada bayi-bayi ni..."Ujar Seokjin sedih....
"Tch.. Dia tu memang tak guna... Anak sendiri tak reti nak bagi nama..." Kata Jungkook kesal...
"Hmm, Fifi ada bagitahu tak nama-nama untuk baby dia ni?" Tanya Seokjin..
"Tak ada, tapi.." Jungkook mengukir senyumannya sambil menunjukkan kearah bayi Fifi yang berambut perang.. " Rambut baby ni macam rambut Appa Carl... Apa kata kita letak nama dia Carly? Kim Carly..."
"Woah! ok.." Seokjin mendukung dua bayi milik Fifi...
"Namjoon hyung dekat rumah Taehyung lagi ke? "Tanya Jungkook sambil mendukung Carly..
"Hmmm, macam tu lah.. Taehyung masih tak boleh terima yang Fifi dah meninggal dunia... Dia rasa bersalah dan menyesal dengan apa yang dia buat dekat Fifi dulu...."Ujar Seokjin perlahan...
"Entahlah hyung..Aku pun tak tahu nak rasa kesian ke, nak rasa geram... Aku tahu dia cintakan Fifi, tapi dia tak patut lupakan tanggungjawab dia pada anak-anak dia.. "
"Emosi dia tak stabil lagi tu.. Kita tunggu dia cari anak- anak dia dulu.. Kalau dia tak cari, maksudnya dia masih tak stabil lah..."Kata Seokjin lembut..
"Okeylah kalau hyung cakap macam tu.." Ujar Jungkook pasrah.. Hyung nya ini sungguh positif sama saja seperti mendiang Fifi...
Taehyung situation
"Haih.." Taehyung mengeluh perlahan.. Sekarang ini sudah malam dan dia juga sudah sedar dari mabuknya...
Taehyung duduk di ruang tamu sambil memandang bingkai gambar yang besar yang ada di situ... Air matanya mengalir lagi... Dia betul-betul tidak percaya yang malaikatnya sudah meninggalkanya...
"Huarghhhh!" Namjoon menguap sambil mengambil tempatnya ditepi Taehyung..."Taetae dah sedar rupanya.."
"Aku tak percaya yang dia dah tinggalkan kita, hyung... Aku belum sempat bahagiakan dia..." Ucap Taehyung sendu...
Namjoon menarik nafasnya dalam.. "Sudahlah, Tae.. Semua orang risau tengok kau macam ni.. Aku pun risau.. "Pesan Namjoon.. Dia sudah penat melayan adiknya yang asyik meratapi pemergian sang isteri...
Dia juga turut bersedih atas pemergian Fifi tapi Taehyung ini betul-betul seperti orang tidak waras..
Tok! Tok!
"Ah, ada orang datang..." Kata Namjoon.. Dia kemudianya pergi kearah pintu dan perlahan-lahan membukanya... "Oh- Yoongi-ssi? Jimin?" Namjoon agak terkejut kerana Yoongi dan sahabat sekolahnya, Jimin datang ke rumah Taehyung...
"Urm.. Saya nak jumpa Taehyung, boleh? Saya ada benda penting perlu bagi dekat dia..."Kata Yoongi...
"Boleh boleh.. Sila lah masuk.." Pelawa Namjoon dan pasangan suami isteri itu masuk ke dalam...
"Taehyung.." Panggil Yoongi..Taehyung memandang kosong Yoongi.."Saya dan Jimin berduka atas pemergian mendiang Fifi..." Kata Yoongi...
Taehyung tidak menjawab apa-apa.. Yoongi mengeluh perlahan.. " Dan saya datang sini bak bagi awak sesuatu dari Fifi..." Kata Yoongi sambil menghulurkan sebuah kotak pada Taehyung..
Riak wajah Taehyung berubah.. "F-fifi?" Tanya Taehyung gagap...
"Urm, iya.. Dia minta saya bagi ni dekat awak kalau dia betul-betul tinggalkan dunia ni..." Terang Yoongi dan Taehyung mengambil kotak itu dari Yoongi..
Namjoon memandang kearah Yoongi dengan hairan.. "Dia cakap macam tu?" Tanya Namjoon..
"Iya.." Jawab Yoongi sedih..
"Sayang.. " Taehyung membuka kotak itu dan mendapati kotak itu terdapat beberapa keping kertas, gambar dan sebuah telefon pintar yang dia tahu sebagai telefon pintar milik Fifi..
"Saya pergi dulu ya, Taehyung.. Bye, Namjoon-ssi.." Ucap Yoongi sebelum dia dan Jimin keluar dari rumah itu...
Namjoon memandang Taehyung lama..." So, kau nak baca?"
"....." Tanpa menjawab, Taehyung terus naik kebiliknya dan mengunci pintu biliknya...
"Eh- Budak ni.." Namjoon mendengus kesal.. Taehyung ini lansung tidak memberinya peluang untuk mengetahui isi surat dan benda-benda di dalam kotak itu...
TBC....
KAMU SEDANG MEMBACA
Marriage Without Love [ 사랑이 없는 결혼] «KTH ft BTS» [C]
Romance[COMPLETE] [Kami berkahwin tanpa rasa cinta] ✨Theme song - [ Scenery by KIM TAEHYUNG/V ]✨ ✨Cover by myself [Warning!!] - Mpreg - gay - BL - Abusing