[ DUA PULUH ] ☆

58 5 0
                                    

You taugh me

One day this sadness

Will wind us together

~♡~

Rumah Jungkook

Fifi POV

        Aku berada seorang diri di dalam bilik ini.. Aku duduk di atas katil bersama beberapa helai kertas untuk aku menuliskan sesuatu...

Klerk..

"Fifi?" Panggil sesorang lelaki yang aku kenali suaranya iaitu Jin Oppa...

Aku terus menyimpan kertas-kertas yang aku gunakan di dalam buku catatan aku.. "Nae Oppa?" Jawab aku lembut...

Jin Oppa masuk ke dalam bilik dan duduk di hujung katil..."Are you okay? Betul ke apa yang oppa dengar? Fifi dah cerai dengan Tae?" Tanya Jin Oppa dengan risau...

"Hmm, iya.."Jawab aku... Soalan ini benar-benar membuat aku berasa perih di hati...

"Alexa?" Namjoon Oppa masuk ke dalam bilik.. " Alexa ok?" Tanya Namjoon Oppa pula...

Aku mengangguk tanda iya.. "Fifi okay... Oppa janganlah risau..."Ujar aku untuk menyenangkan hati kedua-dua lelaki yang risau akan aku ini...

"Thanks god.. And sorry, Alexa.. Oppa tak sangka yang Taetae sanggup buat macam ni..." Ucap Namjoon Oppa kesal...

Aku menggelengkan kepala aku perlahan... " It's okay, Oppa... Fifi tak kisah.. Lagipun, penceraian Fifi dengan Tae ni dah lama dirancang.. Cuma baru semalam Taehyung bagi dokumen perceraian.."Ujar aku...

"Fifi tak cintakan Taehyung?" Tanya Jin Oppa dan aku tersenyum sendu mendengar soalan itu...

"Isteri mana yang tak cintakan suaminya... Fifi cintakan dia... Sangat cintakan dia... Cuma Fifi nak tengok Taehyung bahagia dengan orang yang dia cintai..." Jawab aku perlahan...

"Yaish, Alexa... Alexa ni tak terfikir ke tentang anak dalam kandungan ni?"Tanya Namjoon Oppa pula...

"Fifi akan bagi anak ni dekat Taehyung bila dah dilahirkan nanti... Taehyung lebih layak..." Jawab aku dan Jin Oppa menganggam tangan aku...

"Jangan korbankan semua yang Fifi ada pada orang yang tak hargai Fifi... Taehyung tak layak untuk dapat segala pengobanan Fifi... Dia dah banyak lukakan Fifi.."Kata-kata Jin Oppa membuatkan aku tersenyum tipis...

"Dia layak.. Lagipun, Fifi aka  korban segalanya Taehyung selagi ada waktu..." Kata aku dengan lembut...

Iya...

Aku harap aku punya waktu yang cukup untuk bahagiakan dia dan semua orang...

Hanya tinggal dua bulan lebih untuk aku membahagiakan Taehyung...

End of Fifi POV












Taehyung situation

Bughh!

     Taehyung tergamam apabila barang-barang pejabatnyanya dicampak dihadapannya oleh ibunya sendiri dihadapan pekerja-pekerjanya...

"Dengar sini semua! Mulai detik ini, Kim Taehyung bukan lagi Co-ceo disyarikat ini! Dia telah diturunkan jawatan sebagai kerani bahagian dokumen! Faham, semua?!" Ujar Baekhyun pada pekerja-pekerja disitu...

"Faham, Puan!!" Jawab semua pekerja...

"Baiklah.. Jadi, Encik Kim.. Kamu tahu dimana tempat kamu, right?" Tanya Baekhyun datar...

Taehyung menundukkan kepalanya.. "Tahu.."

"Kalau macam tu, kamu boleh mulakan kerja.. Cepat pergi atau saya akan potong gaji kamu..." Ugut Baekhyun...

"Baik, Puan.." Jawab Taehyung dan dia terus ke kawasan hujung pejabat sana yang menempatkan kerani-kerani bahagian dokumen... Disana telah tersedia meja untuknya...

Taehyung meletakkan barang-barangnya dan bedecih kesal... "Omma betul-betul berniat untuk buat aku hidup susah... " Ujar Taehyung perlahan..

Hey, gaji seorang kerani bahagian dokuman ini hanya 20% daripada gajinya sebagai Co-ceo.... Sekarang, bagaimana dia mahu menampung kehidupannya dan Yoongi serta anak mereka?

Taehyung mengurut kepalanya..."Oh, god... What i need to do right now..." Kata Taehyung. Sekarang dia berharap supaya Tuhan datang dan menolongnya...





















Fifi situation

Sreatt..

Sreattt..

      Fifi menulis satu persatu perkataan yang ingin disampaikan dengan sepenuh hati dan perasaanya.... Namun belum sempat dia selesai menulis, telefon pintarnya berdering tanda seseorang sedang menghubunginya...

Fifi mengangkat panggilan telefon itu.. "Hello? Siapa ni?" Tanya Fifi... Nombor yang menghubunginya ini ialah nombor telfon yang tidak dia kenali...

"Fifi-ah.. Ni Hoseok.."

"Oh, Hoseok Oppa rupanya..." Kata Fifi...

"Fifi sihat ke tu?"

"Urmm, sihat.. Oppa dengan Haley pula macam mana? Sihat?" Tanya Fifi... Dia betul-betul merindukan kakak sulungnya itu...

"Oppa dengan Haley sihat je.."

"Ah, kenapa Oppa call Fifi ni? Ada benda penting ke?"Tanya Fifi lagi..

"Hmmm, boleh kita jumpa? Oppa nak tanya sesuatu yang penting dekat Fifi..."

"Boleh, tapi penting sangat ke Oppa?" Tanya Fifi dan kali ini dia mengerutkan dahinya tanda hairan..

"Penting sangat.. Tapi kita tak boleh bincang dalam phone..."

"Oh, ok then... Hantar location dan Fifi akan pergi..."

"Okay.. See you soon.. Byeee!"

"Bye, Oppa.."

Tutt.. tut..

       Panggilan ditamatkan dan Fifi memandang telefonnya lama... Dia hairan.. Apa perkara penting yang ingin Hoseok sampaikan?

Fifi menggelengkan kepalanya perlahan sebelum menyambung kembali kegiatan menulisnya...











TBC...

Marriage Without Love [ 사랑이 없는 결혼] «KTH ft BTS» [C]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang