30.

1.5K 68 11
                                    

Očima jsem zkoumala Newta. Hrál fotbal opravdu dobře a užíval si to, tak jako zbylí Placeři.
Bylo vidět, že hráli docela dlouho. Všichni měli mokré vlasy a hráli bez triček a bot.
S Teresou jsme si šeptem povídaly a hodnotily. Jelikož se do hry zapojili všichni kluci, tak to bylo na dlouho.

Thomas s Newtem se vyměnili s dvěma klukama a začalo se zase hrát.

Věříš mi, že se v mé mysli předbíhají jedna myšlenka za druhou o tom, co bych-
,,Hej! Holky! Kolik to je?!" přerušil Teresu Clint. ,,Pět pro Placery, čtyři pro Rmuty!" zakřičely jsme s Teresou a zasmály se. ,,Víc originální jména mít nemohli, co?"
,,Mohli. Ještě než jsi přišla, chtěli se jmenovat Pávničkova omeleta a Winstonův nůž." S Teresou jsme se rozesmály na celé kolo a nemohly přestat.
Začaly jsme vymýšlet více a více nelogická a vtipná jména a smály se tomu tak moc, že jsme si nevšimly, že zápas končil.

,,Mio?" Podívaly jsme se před sebe na Newta, Thomase a Minha. ,,Ehm... Jo?"
Thomas s Minhem se usmívali od ucha k uchu. Něco plánují...
,,Kluci mě přesvědčili, že bys nám mohla pomoc s mapou." Nevěřícně jsem zamrkala a podívala se na ty dva. Ti jen ukázali palec nahoru. ,,Pokud si myslíš, že vám můžu pomoc, tak to udělám ráda," usmála jsem se na blonďáka. ,,Výborně. Za hodinu v mapovém bunkru," mrkl na mě a odešel.

,,Co jste mu zase řekli?!" Vstala jsem a koukala na Thomase s Minhem. ,,Potřebujete spolu mluvit, no a tak nás napadlo tohle!"
,,Přesněji Teresu a Thomase," upřesnil Minho. Vytáhla jsem obočí a podívala se za sebe. Teresa se nevinně usmála a vstala. ,,Vážně to potřebujete, Mio." Vzala mě okolo ramen. Jen jsem kývla podívala se na Newta, jak jde zpět do Dvoru.
Najednou se otočí a naše oči se střetnou. Jen se usměji a kontakt neporušuji. Newt mrkne a otočí se zpět na cestu.

***

Opřená o velký pařez se směji Thomasovi, který před pár sekundami zakopl o větev a spadl na zem. ,,Jsi v pohodě?!" rozesmála jsem se znovu. ,,Jo, jen tě vidím asi desetkrát," zamumlal a se smíchem vstal. Zakroutila jsem hlavou a v dalším momentu se otevřely dveře. ,,Kde je zbytek?" zeptal se Newt a stoupl si vedle mě. ,,Jo! To jsem neřekl," odmlčel se brunet a přešel ke dveřím. ,,Labyrint je rozluštěný!"
,,Co?!" vykulila jsem oči a těkala očima mezi nimi. ,,Tys to věděl?!" Ukázala jsem na Newta. ,,Jo, ale nedává smysl, proč tu jsme."
,,Je to jednoduché. Vy dva si potřebujete promluvit a tady máte šanci." Thomas roztáhne ruce a vřele se usměje. Koutkem oka se podívám po Newtovi. Ten na bruneta kouká nechápavý výrazem. ,,A nebo chcete jít jinam? Klidně. Hlavní je, že vy dva si musíme něco říct. Vyřešit problémy a tak."
,,Thomasi-"
,,Stop. Myslím to vážně, všichni. Prosím," smutně se usmál. ,,Zkuste to."
Navlhčila jsem si rty a kývla. ,,Má pravdu, musíme si to vyřešit. Pojď," promluvila jsem na Newta, vzala ho za ruku a odešla ven.
Když jsem procházela kolem Thomase, tiše jsem mu poděkovala a usmála se.

***

,,Zase tady?" ušklíbl se Newt a sedl si na kámen, kde jsme seděli před hodně dlouhou dobou.

,,Chceš začít?" Podívala jsem se na něj. Newt jen kývl.
,,Neměl jsem po tobě tak vyletět. Byla to chyba, které strašně lituji." Vstal a došel ke mně. Podívala jsem se mu do očí a zhluboka se nadechla. ,,Nebyla jsi to ty, Mio. Nezabila jsi Albyho. To udělal Rmut, nikdo jiný. Teresa, Chuck ani ty, nikdo z vás to nebyl. Placeři si prostě někdy musí najít někoho, na koho něco svedou," zašeptal.
Vypustila jsem vzduch z plic a zakroutila hlavou. ,,Gally měl ale pravdu. Měla bych za to platit."
,,Ten trest sis dala už ty sama," řekl něco podobného jako Thomas  a smutně se usmál.

,,Už mě to nebaví," povzdechl si blonďák. ,,Co?"
Newt otevřel pusu a chtěl odpovědět, jenže se z Placu začal ozývat křik. Křik Placerů. Křik Rmutů.
S Newtem jsme se okamžitě podívali do lesa. Křik lidí se zvýšil. Thomas s Gallym přiběhli jako první, několik lidí za nimi. Měli vyděšené pohledy. Báli se, nečekali vpád Rmutů. Nikdo z nás. Vzala jsem Newta za ruku a skupinka se zastavila. ,,Jsou tu Rmutové, znova!"
Blonďák se na mě podíval. Hned jsem věděla, co chce vědět, takže jsem jen zakroutila hlavou.
,,Asi nám dávají znamení vypadnout odtud," vynoří se z lesa Minho a Teresa s Jeffem.

__________
Poznámka autorky: Ještě 4 kapitoly a máme konec, lidičky!

The Maze Runner: Get Out Or Die Trying ✔️Kde žijí příběhy. Začni objevovat