🌚ESVED 16.BÖLÜM

5K 477 98
                                    

ESVED
16.BÖLÜM
KARAR

YB GELDİ. YORUM KOTAMIZ 40

Kirpiklerim kırpışırken insanlar sessizdi ve babam şaşkındı. Adamın teki geldi beni isteme törenimde babamdan beni istedi babam şaşkın olmasın da ne yapsın?

Yerdeki tepsiye bakıp sonra babama döndüm. Babam Şuayip amcaya bakarken Cemre

"Abi planın bu muydu? Danaya girer gibi geldin orataya"

Dedi. Plan mı? Ne yani olacaklardan Cemre'nin haberi....ah doğru ya o yüzden saçmalıyordu ama nasıl olur ve neden? Geldiğim günden beri gelmiyor,  görmüyor, aramıyordu şimdi ne oldu istemeye geldi. Bide isteme benim gibi birisi....

"Bu birden nasıl olur?"

Diyen babam bana döndü. Şuan sanırım benim cümlelerim önem kazanacak ve istediğim olacaktı. Ben ne yapacağımı bilemez haldeyken Cemre yanıma gelip babama sırıttı ve

"Dayı bak şimdi abim sizi arayan ve kızınızın iyi olduğunu diyen kişi. Esved işe girdi bunlar karşılaştı sonra abim ne kadar da edepli kız dedi ay sen bir çarpıl buna cin çarpmış gibi oldu."

Dediğin de benim yüzüm kızarmıştı. Evet olmadı ama yüzüm kızardı. Öyle bir anlattı ki sanki olmuş gibi söylüyor birde. Ben durup bakarken babam öksürüp

"Buyurun Demir Bey,  Şuayip kusura bakma bende anlamadım ne oluyor?"

"Sami Efendi deseydin kızın başkasına gönlü var gelmezdik."

Dedi. Onlar ayaklanırken Cihan'a baktım. Yüzünde garip bir şey görmüştüm. Adam resmen üzülmedi ve buna bende sevindim hayırdır inşallah. Ona bakarken gözleri Cemre'ye gitti ve sonra başını eğdi.

Ay Cemre!!!

Onalr ayaklanınca Cemre sırıtarak en büyük zevki tadarcasına

"Ben yolcularım"

Deuip resmen kovarcasına kapıyı gösterdi. Ah bu kız Türk adetlerinden uzak olduğunu neden bu kadar belli ediyor ki? Ben tebessüm ederken yan tarafımda duranlara baktım. Babam ve Demir karşılıklı duruyordu. İkisinin ortasına gelip durdum.

Demir'e şaşkınlıkla bakarken şuan kimsenin olmamasını diledim. Neden diyecektim? Neden gelip bunu yaptın? Eğer ailem buna ikna olursa sonunda evleneceği ve sen...sen sadece acıdığın bir kıza mahkum kalacaksın.

"Hadi geçelim konuşalım."

Değidinde babam Demir'e koltuğu gösterdi. İkisi kaşrılıklı oturduğunda bende diğet sandalyeye oturdum. Annem ve Cemre içeriye girdiğin de annem sinirliydi.

Ben olanları dinleyecekken babam

"Demir Bey böyle gelmek adetlerimize göre değil üst üste isteme olması çok ayıp karşılanır."

"Biliyorum ama duyduğum da ne yapacağımı bilemedim."

Dedi. Babam bir bana bir ona bakarken dilimi yutmuşcasına duruyordum. Allah'ım az sonra kalpten gideceğim ve kimse bu kez beni kurtaramayacak.

"Olan oldu artık kızım hadi kalk birer kahve yap bakalım."

Dediğin de ben yerdeki tepsiyi hatırlayıp ayaklandım ve hızla kalkıp yerdekileri aldım ve mutfağa gidip Cemre'nin gelmesini bekledim.

Allah'ım bu nasıl iştir neden kendini yakıyor ki? Bunu benim için yapmamalı.

Volta atarken Cemre'nin gelmediğini gördüm ve gidip aradan ona bakıyordum. Resmen abisinin annesi gibi durup babamdan beni istemeye gelmiş gibiydi.

💎ESVEDHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin