ESVED
35. BÖLÜM
BABAMSabah gözlerimi açtığımda gün ışığı camdqn süzülüyordu. Namazdan sonra uyumuştum ve hastaneye gitmek için hazırlayacaktım. Yatağımda gezinirken birden karşımda gördüğümlr şok oldum. Nihhh! Anne!
"An-annene oluyor?"
"Sen boşanacak mısın?"
Dediğin de hala uykunun verdiği sersemlikle kalakaldım. Gözlerimi ovarak ayaklandım ve
"Anne babamla konuştum ve...."
"Artık Demir'in adı geçmeyecek bu evde! Geldi apartopar evlendiniz sonra kalkıp geldin boşanacağım dedin. Siz bunu çocuk oyuncağımı sandınız! Baban avukat buldu. Elin diline dolanmadan işi bitirecek."
Demesiyle ağzım açık kaldı. Ne?
(Esved'in babası)
"Hanım Esved boşanacağım dedi."
Evhamı her zaman baki kalan hanım yine ayaklanmıştı. Oturduğu yerde kalktığında evin ortasında tavaf edercesine dönüp durdu ve koşuyordu.
"Hanım bir dur dinle. Bak şimdi ben Demir'in amcasını aradım konuştum. Her şeyi netleştirdik."
"Nasıl? Bey kızımız dönüp gelirse biz ne yaparız insanlara ne deriz?"
Ah bu beşer yok mu beşer? Hep düşündürür bu beşer. İnsan şaşar insan beşer.
"Hanım, insanlar ağzının içindeki kemiksiz etle günahına tabidir biz ailemize bakacağız.
Neyse işte amcasıyla konuştum. Geçen sefer Cihad istemeyr geldiğinde gelmişti bu oğlan yine böyle yapacağız formaliteden."
Dediğim de yerine oturan hanıma Demir'in amcasıyla yaptığımız planı anlattım.
Ah bu gençler evi geçindirirler ama kendini geçindiremezler. Bir babayım ve kızıma zarar gelse içim gider. Onca hasretten sonra o benüm ışığım oldu ve biliyorum ki Demir oğlumda iyi bir insan. Geldiğin de bir baba olarak kötek atacaktım ama tıpkı benim hanıma bakışım gibi baktı kızıma ben sadece sustum.
Hanım gidip artık Demir'in hayatımızdan çıkacağını Esved'e diyecekti amcası da Demir'e diyecekti. Onlar virane sevdalılar bunu kaldıramazlar. Heleki bir insan sevdalısının kokusunu bir kere aldımıydı bir daha başka kokuya bakmaz olur.
(Esved)
"Anne bi dinle!"
"Yeter bir daha Demir adı geçmeyecek ve bu iş tek cersede bitecek."
"Ama...."
Diyemeden annem kapıyı suratıma kapattı. Ama anne biz barıştık diyemedim. Şimdi de ailemin rızasını mı almak zorundayım? Hayır bu olamaz.
Hızla giyinip çıktığım da kapıda Demir'i gördüm. Nihhh ailem onu görmemeli yoksa beni öldürürler. Siz bizimle oyun mu oynuyosunuz der bide avukat bulmuşlar ki ne kadar sinirli oldukları avukat bulmalarından belli oldu.
"Demir hemen arabaya geç!"
Dedim. Bende hızla bindim ve bizim cama baktım. Kimse yok umarım kimse de bahsetmez.
"Ne oluyor?"
Dedi. Ne olmuyor ki? Annemve babam avukat bulmuş bizi boşamak için. Valla bu kez kene gibi yapışırım yinede bırakmam seni.
"Geçen babama boşanacağımdan bahsettim babam da çok sinirlenmiş olmalı ki avukat buldum dediler."
Dememle bana sadece
ŞİMDİ OKUDUĞUN
💎ESVED
Spiritüel"Ne olur bırakın!" Çığlıklarım arasında duyduğum kahkaha sesleriyle titriyordum. İmam kızı Esved sen bu halleri seyr eyleyecek kız mıydın? Esved; Siyah ve Kara demektir. Adım gibiydi 20'li yaşlarım Karaydı ve siyahtı. Konu:Bir imamın kızının yurt d...