epiloog

3K 62 5
                                    

~P.O.V Sanne~

Na een vermoeiende dag maak ik de deur open van ons huis waar we inmiddels een half jaartje in wonen, een vrijstaand huis die op de grond staat. Dat is ook lang geleden. ;)

Twee lieverdjes rennen gillend door het huis heen, Sam rent achter hun aan met een cape op zijn rug. Ik doe de deur dicht en de hoofdjes van Lucas en Sofie draaien naar mij toe, een grote glimlach ontstaat op hun gezicht. Ze komen naar me toe rennen en springen in mijn armen, Sam komt op me af lopen en geeft een klein kusje op mijn wang. 

'Mama kom kijken!' Gilt Sofie die richting de keuken rent. Een zelfgemaakte chocolade taart staat op het keukeneiland, versiert met M&M's en aardbeien.

'Wauw met mooi.' Zeg ik trots. Sam lacht, wetende dat de taart niet mooi is, maar het gaat om het idee, dan is alles mooi. Sam geeft me nog een knuffel en pakt dan bordjes en vorkjes.

'Aan mij de eer!' Roept Lucas door de kamer heen, Sam en ik beginnen te lachen.

'Shht niet zo hard praten, we zitten nog geen meter van elkaar vandaan.' Zegt Sam. Hij kan nooit serieus praten dus het ziet er heel erg onhandig uit als hij streng probeert te doen, maar de kinderen snappen het dus dat is mooi. morgen heb ik mijn laatste werkdag, ik heb een lange tijd bij het hotel gewerkt maar ik ben al een tijdje bezig met een online studie aangezien ik gewoon een volwassen moeder ben. Ik ga over 4 weken beginnen met het werken op een middelbare school als verzorging docent. Geloof me ik heb ook stages gehad, niet alles gaat online natuurlijk. Sam heeft inmiddels een goede baan bij de Mercedes dealer, zelf hebben we nu ook een Mercedes natuurlijk, hele fijne auto's. We hebben natuurlijk twee hele mooie wondertje's op aarde gezet.

Lucas, 6 jaar, altijd vrolijk, druk, lijkt op Sanne qua gedrag en een mix qua uiterlijk.

Sofie, 5 naar, een echte diva, netjes, een prinses, intelligent, lijkt op Sam qua uiterlijk en gedrag.

Het zijn de perfecte kinderen die je kan hebben, ze doen het allebei goed op school. Lucas lijkt wat dat betreft wel op Sam wanneer we over meiden praten. Hij is elke week wel op een ander meisje verliefd. Sofie daarin tegen is niet bezig met jongens, dat is eigen ook de bedoeling dat je op je 5/6 levensjaar niet echt verliefd wordt.

'Ik wil slapen.' Zeggen Sofie en Lucas in koor. Sam brengt ze naar bed en ik ruim even alles op in de keuken. Sam gaat achter me staan en geeft me een knuffel.

'Ik ben zo gelukkig.' Fluistert hij in mijn oor.

'Ik ook.' Fluister ik blij, als dat mogelijk is.

'Waarom fluisteren we?' Vraagt Sam lachend terwijl hij de vaatwasser aan zet. Ik lach om zijn opmerking.

'Geen flauw idee.' Grinnik ik. Ik laat me neervallen op de bank en ik grijp de afstandsbediening voordat Sam hem te pakken krijgt.

'Wat gaan we kijken?' Vraagt Sam terwijl hij recht op gaat zitten. Ik zet een serie van TLC op waar baby's geboren worden. (One born every minute).

'Nee nee nee nee nee, dat gaan we niet doen.' Zegt Sam terwijl hij zijn hand voor zijn ogen houdt. Ik begin te lachen, Sam haat die series. Dit is het enige wat hij er over kan zeggen: Huilende baby's, gillende vrouwen, te veel bloed, aanstellers. Ik snap hem wel maar ik vind het altijd heel erg interessant om te kijken.

Na een tijdje gaan we zelf ook slapen, ik check altijd even of de kinderen liggen te slapen, dat ziet er gewoon heel erg schattig uit.

Ik maak de deur open van Sofie haar kamer, alles staat onder poppenhuizen en kleding stukken voor haar Barbie's. Ze ligt heerlijk te slapen met haar benen ingetrokken, ze heeft haar duim in haar mond en haar ogen zijn zacht dicht geknepen.

Als ik de deur van Lucas open maak zie ik overal Lego en bouw blokken liggen, hij ligt mijn rechterbeen buiten het bed, en hij ligt op zijn buik en snurkt zacht.

Zo schattig.

Als ik onze kamer in loop kruipt Sam net het bed in, hij ziet er echt moe uit. Ik doe mijn pyjama aan en ik ga zelf ook moe in bed liggen.

'MAMA wakker worden!! Opa is er!' Gilt Sofie blij terwijl ze op mijn bed springt.

'Ik kom er aan lieverd, ga maar een knuffel aan opa geven.' Zeg ik moe, Sam is al op tijd naar het werk gegaan. Papa komt best vaak op bezoek als hij in de buurt is, dat vinden de kids helemaal geweldig. Ik kleed me snel om en ik loop richting de woonkamer.

'Hoi papss.' Zeg ik terwijl ik hem een knuffel geef en een kus op zijn wang.

'Hallo lieverd.' Zegt papa. Al snel gaat hij verder spelen met de kinderen, hij speelt met de blokken en met de Barbie's. Hij kan al lang met pensioen gaan, hij heeft geld genoeg. Dan kan hij ook vaker bij de kinderen zijn, dat vind hij ook leuk. Ik probeer hem de laatste tijd al over te halen, hij zei dat hij er over zou denken maar ik heb het idee dat hij daar niet meer aan heeft gedacht.

'Ik heb een verassing.' Zegt papa blij, de kinderen gaan gewoon door met spelen.

'Vertel.' Zeg ik. Hij gaat rechtop zitten en kijkt me blij aan.

'Ik ben met pensioen.' Zegt hij vrolijk. 'Ik was er al veel langer mee bezig, er zit een best lange tijd tussen.'

'Ahh leuk! Dat werd tijd.' Zeg ik trots. Hij knikt en vraagt om een glaasje wijn, ik pak er ook meteen een voor mezelf. We proosten op het pensioen van mijn vader.

****

'Mam! Schiet nou eens op, wil je dat ik te laat kom ofzo!?' Zegt Sofie luid vanuit de voordeur.

'Ik ben bijna klaar, als jij nou eens op tijd die wekker aanzet dan kom je ook niet te laat.' Kaats ik terug. Sofie is een lieve schat, maar zodra haar vriendinnen er bij zijn is ze echt zo'n highclass bitch van 16 jaar.

'Mam ik ga naar school.' Zegt Lucas relaxed. Hij lijkt nu heel erg op zijn vader, veel meiden in zijn bed krijgen en zo veel mogelijk dumpen. Ik hoop dat hij de ware gaat vinden net zoals Sam dat heeft gevonden.

'Doei, doe rustig aan in de lessen, ik heb gehoord dat je je niet zo goed gedraagt.' Zeg ik met mijn tandenborstel in mijn mond. Ik sprint maar beneden toe en ik breng Sofie en Jessica naar school toe.

Wanneer ik thuis kom kijkt Sam me aan.

'Wat een stress.' Zucht Sam. Ik knik instemmend.

Ons leven is perfect, we hebben onze minpuntjes maar dat kun je niet vermijden natuurlijk. We spreken veel af met vrienden, we gaan met veel plezier naar ons werk toe. We hebben inmiddels ook twee konijnen waar Sofie helemaal gek op is. Kortom we hebben een geweldig leven gehad tot nu toe.

Veel kusjes van Sam en Sanne xx

My Roommate Is A Badboy    √VOLTOOID√Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu