Dünyada yedi buçuk milyar insan yaşıyor,farklı ülkelerde,kabileleri renklerı her bir şeyleri ayrı olsada neticede hepimiz insanız.
Sporda,sanatta,bilimde ve bir çok dalda insanlar öyle güzel başarılara imza attı ve atmaya da devam ediyor.Onları yakalamak ve geçmek nerede ise imkansız olmuş.
Allah'ü Teala'nın her insana bahşettiği farklı özellikler olsada yinede insan bir şeyleri başarmak takdir ve beğeni kazanmayı hedefliyor.Şu bir gerçek ki her zaman kazanmak değildi kazanmak bazen kaybetmekti kazanmak.Allah'ü Teala bazen mahsun görmek isterdi kulunu hüzne boğar yenilgi verir,insalar içinde itibarını zedelerdi.
Serce kuşu bir zamanlar Rabb'ine küsmüs hiç ötmez olmuştu.Melekler sercenin durumu çok üzülmüşler,ona ne yapsalar bir türlü konuşturamamışlardı.Allah'ü Teala siz onu bana bırakın;
"Ey serce senin derdin nedir"?
Serce ise,benim küçücük yuvamdan ne istedin yıkıp perişan ettin yuvamı diyerek Rabb'ine stem etti.
Senin yuvanı oradan ucurmak için rüzgara ben emir verdim evet.Lakin yuvana doğru gelen bir yılan vardı! bu seni öldürecekti sana zarar gelmesin diye oradan uzaklaştırdım seni söyleyince sercenin gölünü hoş etti ve eski neşesine kavuşurdu.İnsanda bir güçsüzlük hasıl olsa uzmanlar zihin yolu ile insana güç verebiliyorlar.Bu güzel birşey birde gönül yolu ile gelen bir rahmet ve güç varki buda muhabbettir.Bir toplum birbirine bağlı sevgi ve muhabbetini birbirinden esirgemeyen hoş gören bir toplum olduğu sürece daima güçlü ve ayakta kalmaya devam edecektir.
Bir hayır bir adımla bir ağaç bir fidanla bir dünya bir insanla iyi olacaktır.Belki ünlü birisi olamayabiliriz lakin şunu hiç unutmayalım ki dünyayı iyilik kurtaracaktır.Aman canım bende ne olur deme,ne iş yaparsan yap en iyisini ve en güzelini yapmaya devem ettiğin sürece dünyayı değiştirecek olan sensin unutma.Her bir iyilik insanın niyeti ve vicdanı ile başlayacaktır.
"Tevazu iyidir
Sıkılır bunalırsın
Lakin yaşamın tüm
Renkleri iliklerine
Kadar işler"
Bu ilk yazımız umarım beğenmişsinizdir.Destek ve yorumlarınızı bekliyorum sevgi ve muhabbetimle..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MUHABBETLE GELEN RAHMET 2
Poetry"Yüreğindeki boşluğu Allah'ü Teala'nın zikri ile doldurmazsan,bilki başka bir şey ile dolduramazsın"