Merhaba. Başka nasıl giriş yapacağımı bilemedim.
Kızlarda bir romantik erkek merakı var, erkeklerde de gevşek kız isteği var. Böyle olunca denge bozuluyor. Bir taraf aşırı derecede iyimser olurken diğer tarafta aynı derecede kabalaşıyor. Mesela erkekler vıcık vıcık şekilde romantikleşirken kızlarda gereksiz şekilde kaba davranıyor. Erkeklerle konuşurken kabalıkta nirvanaya ulaşan kızları görüyoruz.
"Ya Ahmet bizim ilişkimiz nereye gidiyor?"
"Bilmiyorum, ya Ayşe aşkım yanağımdan makas alma ya arkadaşlar jelibon diye dalga geçiyo."
"Sıçarım lan arkadaşına."
:/
Mesela insanların kendi bilinç altında oluşturdukları saçma bir romantik erkek algısı var. Bu erkek türü sevdiği kızı yemeğe çıkartır sonra evine bırakır ama klasik bir kahve içelim numarasına girmez, sürekli mesaj atar; gündüzleri 'Günaydın aşkım :)' geceleri de 'İyi geceler bitanem :)' konulu mesajlar atar ve atılan mesaja anında cevap yazar, konuştuğu tek kız sevgilisidir, her yaptığı şeyi sevgilisine rapor eder, kızlarla asla ve asla konuşmaz herhangi bir göz diyaloğuna girmez, zorunlu haller dışındaki bütün zamanını kız arkadaşıyla geçirir, özel günleri unutmaz ve hediye alır, sürekli onu ne kadar sevdiğini hatırlatır... Bir saniye benim kahve kısmında bağlantı gitti arkadaşlar, ben error yani. Tüm bunları becerebilen var mı?
Ya da hâlâ çağın gerisinde kalmış arkadaşlar var, elinde gitar yıldızlı akşamlarda kumsalda Akdeniz Akşamları çalanlar veya sevgilisiyle pastanede buluşup muhallebi yiyenler var. Hani bozmak gibi olmasında şimdiki nesil bu işleri çoktan aştı sinemada hardcore giden var.
Geçen hafta saplar birliği olarak sinemaya gittik. Şaka bir yana on erkek beraber sinemaya gittik, en arkaya oturduk. Film başladıktan beş dakika sonra benim oturduğum koltuğun önüne bir erkek oturdu, yanına da kız arkadaşı geldi. Bildiğin sarılarak film izlediler, bende burnuma kadar mısır doldurmuş bir şekilde onlara bakmaya başladım. Herkes sevgilisiyle gelmiş bende kulağıyla kola içmeye çalışan insanlarla gelmişim, koyuyor birazcık. Hepsini geçiyorum önümdeki koltuğa ayaklarımı uzatmıştım kaldırmak zorunda kaldım. Evlat acısı gibi... Üstelik bunlar filmin ikinci yarısında öpüşmeye başladı. Yanımda oturan arkadaşımlarıma falan gösterdim birazcık güldük dalga geçtik sonra rahatsız edici bir sessizlik oldu. Önümdeki çocuğa elimin tersiyle bir tane Osmanlı smacı çaktım. Çiftleşirken araya kaynar su dökülen köpekler gibi ayrıldılar, bu işin kıskançlıkla bir alakası yok (!), benim olduğum ortamda kimse romantik olamaz. Arkadaşlarımın çocuğun koala bakışlarına ve benim tepkisiz yüzüme bakıp hönkürmeleri yüzünden sinemadan atıldık...
Aslında bu romantikliği mum ışığında yemek yemek olarak tanımlayanlar da var ama ben burada bir romantizm göremiyorum. Karanlıkta ne olup ne bitiyor anlaşılmaz mesela, çatalla yemeği bulduramaz ağzını bulduramaz çatalı burnuna sokar, kızı zaten görmez de öyle alışılagelmiş bir ambiyans olsun işte.
Ya da mesela üzerinde gül bulunan bir kahvaltı tepsisiyle yatağa gelip sevgilisini öperek uyandıran erkek türü olabilirmiş. Bunun neresi romantiklik? Yatağa dökülür onlar, fark etmezsiniz üstüne yatarsınız. Çarpılırsınız be.
Ben sadece romantizmden hoşlanan kadınların etkilenebileceği bir erkek türü olduğunu düşünüyorum ki bu erkek türü de fazla kalmadı. Bana göre günümüz ilişkilerinin romantik erkekleri çok daha farklı. Mesela erkek daha önce hayatında hiç okumadığı, hatta ismini bile duymadığı bir şiiri "Belki benim hatun beğenir." diyerekten kopyala yapıştır yaparak sevgilisine mesaj olarak atabilir. Bu da bir çeşit romantiklik değil midir?
Romantik erkekler iyidir hoştur ama ilişkide hiç tutmaz. Ne bileyim fazla yapmacık geliyor bana, adam bir kere sevdiğini söyledikten sonra sanki ezberlenmesi gereken bir şeymiş gibi tekrar tekrar hatırlatıyor. Tamam seviyorsun anladıkta nedir bu coşku heyecan?
"Ayşe ben seni seviyorum."
"Ayşe anladın mı seviyorum seni."
"Seviyoruuuuuuuuuum seniiiiii, ekmeği tuza banıp banıp yer gibi..."
"Ayşe kime diyorum seviyorum seni laaaaağn."
Tamam?
Romantik erkeklerin daha çok bir masal kahramanı olduğuna inanıyorum, ya da en azından uzun yıllardır anlatılan bir efsane falan gibi bir şey. Hani gökküşağının altından geçince bir küp altın buluyormuşsunuz ya, o da büyük ihtimal buna benzer bir şey. Çünkü günümüzde romantizm kız tavlamak için bir araç olarak kullanılıyor, kızı elde ettikten sonra da kullanmaya ihtiyaç kalmıyor zaten.
+Peki sen ne kadar romantiksin?
-Ben? Shh. Ben nasıl romantiğim ama çok fena romantiğimdir huuuuuuu.
???
Ama bu olayın buraya gelmesindeki en büyük etkenin kızlar olduğunu düşünüyorum çünkü kız gidiyor orada Rapunzel falan okuyor geliyor burada 'beyaz atlı prens' diye beynimizi deliyor.
Bence romantik erkeğin görüldüğü yerde kaçılması gerekir, bayar çünkü insanı. Ya da hep beraber onları toplayıp koruma altına falan almamız gerekiyor olabilir bilmiyorum veya gördüğümüz yerde kalaşnikofla vurabiliriz. (Romantik erkekleri gördüğümüz yerde vurabilmek için yetkililerden yardım istiyoruz, saygılar sevgiler.) Çünkü romantik olmak Türkiye'de çok zor ve gereksiz bir zanaattir. Mesela erkek romantik olur, kıza iyi davranır, kızda yüz bulduğu gibi çıkar erkeğin tepesine oturur eyeride geçirir oh mis. Çoğu kadın romantizmden hoşlanıyor gibi görünse de aslında kadınlar kendilerini seven değil ağızlarına sıçanı daha çok severler. Kendisini hor gören erkeğin peşinden koşar, kural böyle çünkü. Ondan sonra neden her yerde bad boylar dolanıyor niye her taraf tükürük (Tumblr???) çocuk oldu?
Yine ben ve saçmalıklarım... Eleştiriye açığım, görüşleriniz önemli.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yeni Başlayanlar İçin Erkek Anatomisi
AcakKişisel gerileme kitabı. ©Tüm hakları saklıdır.