Alicias synsvinkel:
Han hadde enda ikke kommet, og det hadde gått to timer allerede. Jeg sjekket mobilen hver eneste gang læreren snudde seg bort.
Rriing
Endelig.. Friminutt
Jeg sjekket mobilen enda en gang. Ingenting. Var det sånn livet mitt skulle bli? Være redd for Leo hver eneste dag? Jeg...
"Alicia!", jeg ble brutt ut av tankene mine av at Nora dunket meg i ryggen, og jeg snudde meg surt mot henne
"Kjæreste trøbbel?", sa hun med spydig stemme.
"Gå. Vekk. Nora", presset jeg frem mellom sammenbitte tenner
Hun kastet på hodet og dyttet frem brystet. Martin kom forbi og sa:
"Fine pupper Nora... Hora..."
Hun trakk dem fort litt tilbake og stirret surt etter han. Jeg klarte ikke la være å føle en liten seier.
"Ser ut til at du ikke betyr så mye for han lenger, eller hva?",sa jeg kneiste med nakken.
Nora skummet av raseri, hun tok jakken sin, som hang på en stol, og stormet ut.
"Hun er så løs... At hun ikke skammens", sa Hanne som hadde kommet og stilt seg ved siden av meg.
"Mhm jeg vet..."
Alt jeg klarte å tenke på var Leo. Hvor var han?
Noras synsvinkel:
Jeg hatet henne. Jeg hatet henne så inderlig. Hvorfor hadde hun alt? Leo... Fine fine Leo. Han hadde de nydeligste øynene man kunne tenke seg, og ....
"Wops sann"
Fader.. Jeg hadde gått rett på noen, jeg gjemte fjeset i hendene og kikket bare ut mellom to fingre.
"Går det bra med deg?", spurte jeg forlenget uten å riktig tørre å se.
Han lo, tok tak i armene mine og tok dem vekk fra fjeset. Han så meg dypt inn i øynene og sa: "det går bra med meg altså"
"Nei huff så klumsete av meg", unnskyldte jeg meg da jeg så jeg hadde sølt noe brunt på hele tskjorten hans, det var antageligvis kaffe.
Nei nå må du skjerpe deg Nora, en så nydelig gutt er det ikke ofte du ser også oppfører du deg som et fjols?
"Forresten, jeg heter Nora. Kan ikke si å ha sette deg her før?"
"Petter her, og det er nok fordi jeg akkurat har kommet til byen. Skal treffe lillebroren min Leo. Han er nok ca på alderen din, kjenner du han?"
"Leo ja! Han går i klassen min", jeg nølte. Skulle jeg si han skulket? "Men... Eh.... Jeg tror han skulker skolen i dag"
"Skulker han?", Petter rynket pannen. "Vet du hvor han bor da?"
"Vet ikke du?", sa jeg forskrekket. De var brødre, men han visste ikke hvor lillebroren bodde? Merkelig...
Han bare trakk på skuldrene uinteressert. "Vet du eller vet du ikke hvordan jeg får tak i han?"
"Jeg vet ikke hvor han bor og har heller ikke telefonnummeret hans..."
"Greit, takk uansett", sa han og skulle til å gå.
"Nei vent! Du kan sikkert spørre kjæresten hans, Alicia"
"Har broren min er kjæreste?", sa han lattermildt.
"Ja, men ... Jeg tror hun er utro mot han... Men du må ikke si noe til Leo!!! Det vil knuse han... Nei vent", sa jeg med min mest uskyldige stemme. "Jeg har en plan, hva om du går på skolen, og begynner å flørte med henne og sånn? Også på slutten av dagen prøver du å kysse henne, kysser hun tilbake sier vi det til Leo, hvis ikke, så sier vi ikke noe. Hva syns du?"
KAMU SEDANG MEMBACA
Alicia
RomansaAlicia er 16 år og en av de mest populære jentene på skolen. Hun har alt, kroppen, foreldrene og vennene. Livet hennes er perfekt, men så kommer Leo og snur alt på hodet. Øynene hans var harde og kalde. Men jeg klarte bare ikke å la det gå. Jeg elsk...