52. kapitola

1.5K 151 47
                                    

„Tak co nového venku, Steve?" zeptala se Natasha, která se pohodlně uvelebila na jedné z matrací, které zařídil Stark. Zády se opírala o stěnu a vedle ní seděl Bruce v dostatečné vzdálenosti, ale zároveň poměrně blízko na to, aby to některým lidem vyklenulo obočí.

Steve byl jedním z nich. Snad aby nepůsobil nejistě, očima napřed zkontroloval, že má štít stále opřený v rohu a vzal povděkem místo vedle Clinta, který se rozvaloval na další z matrací. „Nic mimořádného," zhodnotil s pokrčením ramen. „Byl jsem si zaběhat a trochu přemýšlet. Musím říct, že je fajn, že Tony myslel i na ručníky. Sprcha bodla." Jako potvrzení svých slov si prohrábl ještě navlhlé vlasy, než si složil ruce do klína.

„Ještě čisté oblečení by se hodilo," podotkla Natasha, „ale musím říct, že mít doma boha místo pračky taky není k zahození."

„Co prosím?" zabrblal Steve zmateně.

Clint se uchechtl. „Natasha měla výborný nápad. Zkusila požádat Lokiho, jestli v tom svým magickým repertoáru nemá i něco jako čistící kouzla. Nevím, jestli to udělal pro Tonyho štěněčí oči nebo pro to, jak Nat setřela tu doktorčinu kámošku, ale s reptáním zatřepotal rukama a všechno voní, jako kdybys to prohnal aviváží. Tvoji uniformu taky vyčistil."

Steve vypadal, že netuší, zda zalapat po dechu anebo se nad tou představou rozesmát, nakonec jen zvlnil rty v náznaku úsměvu. „Tak doufám, že ji i vyžehlil," utrousil tiše, dávaje pozor, aby ho Loki nezaslechl. Rozhlédl se. „Kde vůbec jsou? Není tu ani Tony, ani Loki." Zčervenal. „Spolu?"

Bruce zavrtěl hlavou. „Loki spí vedle a Tony šel taky spát. Myslím, že Lokiho to použití magie muselo vyčerpat, usnul chvíli poté, co jsi šel ven." Ušklíbl se a v očích mu vesele zajiskřilo. „Nepředpokládám však, že by něco takového připustil."

„To asi ne," souhlasil Steve. „Ale jak to víte, že spí? Co když utekl?"

„Nat ho chodí průběžně kontrolovat," informoval ho Clint znuděně. Došel ke zdi, kde měli shozené batohy s věcmi, které si prozíravě vzali z Ásgardu, a začal se přehrabovat ve svém, dokud nenašel brousek. Hned poté se vrátil na své místo, kam si přinesl i toulec se zbývajícími šípy, aby mohl zkontrolovat, jestli jich má dost a zda jsou všechny ostré. „Stejně je divné, že je ještě tady."

„Taky se mi to nezdá," přidala se Natasha a nenápadně se posunula blíže k doktorovi, „ale pokud nám sám neřekne své důvody, tak si je můžeme jen domýšlet."

„A i když nám je řekne, tak si nemůžeme být jisti, že říká pravdu," zabručel Bruce. „Celé je to postavené na hlavu. Nedokážu si spolupráci s Lokim představit. Ne s obrovskou armádou za zády."

„Proč by tu nebyl?" Něco mi uniká?" ptal se Steve překvapeně.

Natasha ho obdarovala unaveným povzdechem. „Lokimu by stačilo lusknout prsty a byl by v tahu. Vůbec sem s námi nemusel. Mohl zmizet už v Temném světě. Sám říkal, že by se stačilo ozvat a někdo by nás vyzvedl. Pochybuju, že šel na Zemi jen proto, aby dokázal, že mu můžeme věřit."

„Myslím, že to už nám dokázal tam," podotkl tiše Bruce. „Jedním mávnutím ruky nás zastavil na místě. Stačilo by nás postřílet nebo podřezat. Neudělal to." Zamyšleně si prohrábl vlasy a zkřivil čelo soustředěním. „To je to, co mě mate. Kdyby chtěl, mohl nás všechny zabít už v New Yorku. Místo toho se nechal porazit. Teď se nechal přesvědčit, aby šel s námi, i když ho Thor neustále podezírá a dává mu to dost silně najevo."

„Je to bůh lží," připomněl mu Clint.

„A přesto mu Tony věří," oponoval Bruce. „A myslím, že v tom Stockholmský syndrom nebude. To by se Tony choval jinak. Vypadá to spíše na nějaké partnerství, ke kterému došli kdovíjak. Asi to ani nechci vědět."

„Pokud k němu došli přes postel, tak sotva můžeme věřit Tonyho úsudku," poznamenal Clint věcně a přivřel oči. „Hormony jsou –"

„Tonyho hormony nikdy nijak extra neovlivňovaly," smetla to Natasha pod koberec. „A nebude to jen postelí. Nevšimli jste si, jak Loki na Tonyho kouká, když si myslí, že se nikdo nedívá?" Zahanbené obličeje jí byly dostatečnou odpovědí. Netrpělivě zahučela: „On k němu něco cítí. Při tom únosu se muselo stát něco víc, než jen to, že si to spolu rozdali." Vlasy, které jí spadly při tom prohlášení do očí, rychle zastrčila za ucho. „A to, že je Stark z Lokiho na větvi, snad ani nemusím připomínat. To, jak ho bránil, hovoří za všechno."

Steve byl bledý a vyslovit otázku ho stálo velké úsilí. „A ty s tím souhlasíš?"

Pokrčila rameny. „Je mi jedno, co Tony s kým má, jestli se ptáš na tohle. Jen nemám tušení, co bude potom, ale zatím bych řekla, že je Loki na naší straně, takže... Jo, dá se říct, že s tím souhlasím."

„A vy dva?" dorážel na Clinta a Bruce.

„Mně je jedno, co spolu dělají, dokud na nás Loki neútočí," protáhl Clint, dokončil kontrolu šípů a vyšvihl se na nohy. „Nevěřím mu. A mám i pochybnosti ohledně Tonyho. Ale dokud jsou oba hodní..." Nechal viset slova ve vzduchu, odnesl své věci do kouta a otočil se na Rogerse. „Kapitáne, my dva spíme vedle. Nešlápni na mě, až si půjdeš lehnout." Propletl mezi sebou ruce a natáhl je nad sebe, až mu zapraskaly klouby. „Já se jdu vyspat. Zítra bude náročný den."

„Zítra nás čeká asi několik hádek," poznamenal Bruce a téměř neznatelně pohladil Natashu po hřbetu ruky. „Měli bychom si na to odpočinout."

Steve se neochotně postavil. Všiml si Bruceova gesta a se slabým ruměncem se odvrátil. „Není to přirozené," zabrblal na odchodu. „Myslím Lokiho a Tonyho."

Clint ho poplácal po rameni. „Neboj se, není to nakažlivé." Zvědavě vyklenul obočí. „Tys to o Tonym nevěděl?"

Steve zavrtěl hlavou. „Myslel jsem, že jen střídá ženy."

„Je mu to jedno, ale holky je snadnější získat, proto jsi ho ještě s chlapem neviděl," vysvětlil mu Clint cestou do vedlejší místnosti. „Zvykneš si."

„Mám dojem, že si poslední dobou musím zvykat na až příliš moc nových věcí," odfrkl, ale víc k tomu nedodal.

„To my všichni."



Ahoj.

Taková poklidná kapitolka, než začne akce (nebo se začne schylovat k průseru). Musím říct, že se mi líbí Natashin přístup, tu holku bych brala za sestru, fakt. 

Co myslíte, jak to bude mezi Lokim a Tonym? Přiznají to nebo budou dál mlžit? 

Věnováno AliceSharp

Jinak to pomalu vypadá, že se blížíme ke konci. Netroufám si odhadovat, kolik to ještě bude kapitol, ale řekla bych, že by se finální číslo mohlo vejít do 60.

W. 

Nepochopený (Ironfrost Czech) - DOKONČENOKde žijí příběhy. Začni objevovat