3 - AWAK COMEL

234 14 3
                                    

"Siapa kau ni? Maaf tak kenal. "

"Hmm , awak memang betul-betul tak kenal ke? "

"Maaflah ye , saya ni baru masuk uni 2 ke 3 minggu je. Setakat mamat kerek macam kat dalam drama tu , heh buang masa je saya nak kenal. "

"Seriously ! You don't know this handsome plus kind boy. Nak kena cakap jugak ke? "

"Awak nak cakap apa lagi , awak tengah bercakap la kan tu? "

Sapa siak mamat ni. Dahla perasan hensem pastu baik la. Eleh , macam aku taktau taktik lelaki ni.

"I'm your abang fasi. Do you remember now , dear ?"

Aku terkedu. Otak aku yang sangat bijak ini aku gunakan segera.

Sesaat

Dua saat

Tiga saat

" Yeahhh , abang fasi. Abang , saya mintak maaf. Saya tak sengaja. Mama kata jan....... "

What the ?

Jari abang ni kat bibir aku.

"Aip , tak apa. Abang dah biasa dah. Memang ramai je junior tak kenal abang. Tak femes kan? "

Aduhhh acane ni , ayat dia macam sedih la pulak.

"Abang , tadi abang nak tolong antar saya kan? Hmm bole ke? "

Aku cuba tukar topik. Cukuplah aku telah memalukan diri aku tadi. Dasar Farra Hanim , heh.

"Oh aah kan , jom."

Alhamdulillah, berkat abang fasi aku dapat pergi class pagi itu walaupun agak lambat . Nasib lecturer lambat masuk .

                                ○●○●○

Dah berapa minggu aku tak nampak abang fasi tu. Dia pergi mana ek? Holiday ke ? Ntah ntah dia kawin. Ayokk melepaslah kau hanim , padan mukaaaaa!

"Weh , ada nak kirim apa-apa tak? Aku nak beli burger ayam special ni. Lapar do , aku tak makan dari balik kelas petang tadi. "

May mengejutkan aku dari terus mengelamun.

"Hmm , aku taknak ah. Aku takde selera nak makan.

"Ha okay ah gitu, aku gerak eh dulu. Babaiiiiii! "

Mampus pekak aku duduk ngan May ni 5 tahun. Suara macam tertelan mic do. Aku takleh bayang kalau korang duduk ngan dia.

Okay , May dah tinggalkan aku. So , aku rasa nak gi kat taman rekreasi dekat ngan masjid tu la.

                               ○●○●○

" we jumping and popping , we jopping! "

Aku cuba menghiburkan diri aku dengan nyanyi lagu Super M , entah ah tak minat sangat pon kpop. Tapi mama tu la , tak abis- abis minat kai. Aduh runsing tante!

Jalan- jalan sambil sepak batu. Oklah tu dari aku tambah lemak gi makan burger ngan May.

And guess what?

Aku.

Nampak.

Abang.

Fasi.

Tengah.

Jogging.

Aku kena fangirling ke sekarang ni ?

Omamamai omamamai

Eh kejap, dia pandang aku.

What , dia panggil aku?

Aku cuba tengok sekeliling , mana la tau dia panggil abang jual aiskrim ke , bercakap sorang- sorang ke. Aku taknak la kantoi syok sendiri.

Tiba-tiba ,

"Hmm , ni awak kan. Yang saya bawak tumpangkan pergi class haritu. Lama tak jumpa ek. "

"Err.... Haah sebab sekarang ni busy sikit. Saya pun dah start banyak class. "

Asal abang ni asyik pandang aku je , aku perasan je ke ? Syok sendiri ? Aduh aku rasa nak pitam.

"Awak ni comel la , makin comel . "

Hehehehe mamat hensem puji oi. Aku kena riak ngan mama. For the first timeee in foreverrrrr. Tunggu jap aku balik bilik jap lagi , memang aku call mama terus.

"Awak , awak okay ke ? "

"Errr, okay. Thanks. "

"Welcome , dear . "

Dia ni memang nak buat jantung aku terbelah dua ke apa ? MasyaAllah, sis tak kuat ye.

Aku beranikan diri.

"Boleh tak saya nak tau nama abang , saya asyik panggil abang fasi je. Macam tak best pulak. "

"Aahla , nama abang Aariz Zaqwan. Panggil Abang Riz je. Takyah panjang-panjang. Ke nak lagi pendek? "

"Lagi pendek apa? "

"Syurga. "

"Errr, abang ni buat lawak pulak. Abang taknak tanya nama saya ke ? "

"Aah , sapa nama awak? Bidadari eh? "

"Err, nope." Aku jawab teragak-agak. Malu woi.

"Nama saya Farra Hanim. Bole panggil Farra or Hanim, saya tak kisah. "

"Ouh btw abang kena gerak cepat. "

"Abang datang sini sorang ke? "

"Taklah , dengan akak tu."

Aku melihat arah yang Abang Riz tunjuk. Wow ! Cantik siak perempuan tu.

"Oklah Farra, abang baik dulu. Byee! Assalamualaikum. "

Dia terus tinggalkan aku.

"Waalaikumsalam. "

Aku tertanya-tanya sapa perempuan tu. Kenapa dia macam rapat je ngan abang Riz.

Jangan- jangan dia tu sebenarnya ............

Dendam CintaWhere stories live. Discover now