13 - LAMAR

164 9 4
                                    

Beberapa tahun selepas itu ,

Farra telah menamatkan pelajarannya . Sekarang ni , dia kerja dan duduk dengan kawan baru , Afiqah Amiyna .

Kau jangan nak judge nama kawan aku macam nama doktor bini Aariz eh . Aku cili mulut kau baru tau !
Seperti biasa , dia lepak dengan bangkiel.

"Bangkiel , kau memang taknak kawin eh ? Kau dari dulu berkepit dengan aku . Kau sedar tak kau dah tua . "

"Hek eleh kau , aku ajak kahwin taknak . Pastu kecoh . "

"Taknak ah kahwin dengan abang . "

Akiel sedikit kecewa apabila Farra menunjukkan muka tidak berminat dengannya . Nasib muka kecewa sempat disorokkan ya . Kalau tak macam mana kau nak simpan malu kena reject tu sampai ke anak cucu ?!

"Dahtu ? Takyah sibuk . Ha umi dengan mama suruh balik minggu ni . "

"Ha okay . Tapi en , adik tak bole cuti lebih . Adik baru masuk intern . "

Sekarang ni farah kerja kat kedutaan . Dia amik pengajian bahasa jerman . Kau taktau ? Memang aku tak bagitau pon . Wek !

"Ha ye la . Balik dua hari sajaaaa . "

Muka redha Akiel pamerkan . Tau dah , si Farra ni mana ada balik kampung sangat sekarang kalau tak kena suruh .

                                ○●○●○

"Doktor , saya bole mengandung ? "

"Ya bole , melalui keputusan rawatan awak yang terakhir ni awak dah pulih . Saya doakan awak cepat - cepat dapat anak ye . "

Senyuman tidak lekang meniti di bibir merah milik Hasna . Tak sabarnya dia balik nak bagitau suami terchentaaa !

"Lepas ni jangan asyik sedih je ye . InsyaaAllah rezeki tak lama lagi sampai la tu . "

"Hehehe terima kasih doktor banyak tolong saya . Saya hargai sangat . "

"Saya kan doktor . "

Wajah doktor Aminah tersenyum manis apabila mengingatkan betapa gembiranya dia pagi tadi bila dapat keputusan treatment Hasna .

"Okay terima kasih doktor . Nanti saya datang lagi ye dengan Aariz sekali . "

"Ha ye lah . Datang bawa baby ye . "

Hasna tersenyum malu .

"InsyaaAllah . "

                                 ○●○●○

"Balik kampungg oohh balik kampung ! "

"Wahai wanita , suara itu aurat . "

Tudung Farra ditarik oleh Akiel kerana terlalu bising .

"Suara ni la yang abang dengar dah bertahun . Kalau tak dengar , rindu . Macam orang taktau . "

"Hek eleh . Perasan ! "

Farra terus menyanyi lagu dracula sepenuh jiwa dan raga . Tiba - tiba Akiel brek mengejut .

"Eh aku cantik ! "

Farra melatah mengaku cantik guys . No mak kau hijau , purple semua tu .

"Kau tau tak ? Nak sampai kampung lagi 2 jam pastu kau terpekik terlolong dalam ni . Kau tau tak telinga aku bole pekak ? "

"Hek eleh dah tua mana tak pekaknya . "

Rambut Akiel pula ditarik kuat .

"Ish adik ni kan . Sabo je la aku . "

Dendam CintaWhere stories live. Discover now