29 - KOMPANG DIPALU

158 10 5
                                    

Bunyi kompang menganggu tidur anakku. Aku terus menepuk-nepuk badannya lembut agar tertidur semula. Isteri aku ? Paling beriya angkat hantaran kat depan.

"Abang.."

Tangan kecil menarik baju aku. Eh siapa budak kecik ni ? Dahla pendek.

Ehh Aariz kau ingat kau tinggi?

Yelah.

"Abang ni suami akak Farra eh?"

Aku hanya mengangguk.

"Dia terjatuh kat depan sana."

Ha? Aku dekat belakang bukan jauh sangat pun. Ni la aku kata, jalan berdua taknak. Sibuk nak jalan dengan pengantin kat depan. Drama betul!

"Sayang, kenapa boleh jatuh?"

"Takdir."

Dia memasamkan mukanya. Nak protes? Abang yang patut protes,sayang.

"Abang pesan apa malam tadi sebelum datang sanding Akiel harini?"

"Jaga diri elok-elok. Jangan nak bergalak sebab dah ada anak. Duduk dengan abang sebelum apa-apa jadi."

"Dahtu? Sayang degil kan? Sayang saja buat perangai nak angkat hantaran la apalah. Cuba la ingat awak tu dah kawin,ada anak. Bukan single tau. Nak abang mengandungkan lagi sekali baru duduk diam ke?"

Aku menjentik dahinya. Ha pandai pulak cebik. Tau pun sakit.

"Orang excited nengok diorang kawin..dulu sayang takda macam tu pun. Kita kawin pun sebab kena tangkap basah..."

Ya Allah, bersalahnya aku. Semuanya salah aku yang bertindak melulu dulu.

"Abang minta maaf. Semua ni salah abang."

Aku memegang tangannya erat.

"Eh takpa. Mungkin jodoh kita macamni. Permulaan kita tak indah tapi pengakhiran kita insyaaAllah indah."

Untungnya dapat bidadari sebaik awak sayang.

"Kita yang kahwin ke diorang berdua yang kahwin ni abang?"

"Abang memang niat nak kawin lagi sekali pun."

Dia memukul bahu aku kasar. Garang nau !

"Alahai biarlah. Sorrylah, insyaaAllah hanya sayang sorang je halal untuk abang."

Ha amik, aku dengan bini aku macam drama pukul 7 punya sweet bukan ?

"Dah jom amik gambar ngan Akiel."

"Abang.."

Ya Allah dia ni nak goda aku ke apa? Sayang, nak panggil abang camtu pun panggil la kat rumah ke apa. Nak jatuh Afi dalam dukungan aku sebab cair punya pasal. Tangan yang dihulurnya aku sambut dan aku pimpin.

                            ○●○●○
Farra's pov

"Amboi yang berdua ni, kau kahwin ke aku kahwin?"

Suara Akiel di pelamin menyapa telinga aku. Ehhh dia ni jeles padahal Alyssa sebelah dia.

"Kau jeles kenapa Kiel ? Pegang la Lyssa tu. Kau nak peluk cium pun boleh."

Suami bertuah aku bersuara. Ha ye bagus cakap la macam-macam lagi ye abang.

"Oi nanti anak kau en aku suruh anak aku ngorat dia. Cepat sikit eh Akielyssa junior. Pastikan perempuan, anak aku masih lurus ke jalan yang benar."

Akiel mengangkat ibu jarinya tanda boekk. Bodoe betul dua lelaki ini.

"Ehhh japppppp , dengar tak?"

Dendam CintaWhere stories live. Discover now