9 - KAHWIN

174 17 0
                                    


Aku dah balik ke uni semula selepas cuti seminggu . Aku tersenyum mengingatkan peristiwa beberapa minggu lalu .

Aku yang sedang menghirup udara petang di pantai dikejutkan oleh Akiel .

"Awak , saya mintak maaf la asyik kacau awak je . Saya nak kawan je pon . "

"Kau ni tak faham ke aku kata taknak ! Taknak faham tak ?! "

"Kalau awak taknak , saya sanggup kena langgar kereta  . Kawan je la dengan saya . Susah sangat ke ? "

Suara kecewanya masuk ke corong telinga aku . 

Aku memandang Akiel terus berlari ke arah jalan raya tanpa menoleh kiri atau kanan .

Tiba - tiba , kereta memecut laju dan

Ya ! Aku tarik dia .

Pang !

Aku menampar wajahnya .

"Awak ni kenapa ? Dahagakan kasih seorang kawan ke apa ?! Perlu ke nak gadai nyawa ?! Nyawa banyak sangat ? ! "

"Please la wak . Saya nak kawan je . "

Wajah merayu ditunjukkan kepadaku . Terbit rasa kasihan dalam diri aku .  Mukanya aku tatap dan lama kelamaan hati aku berlembut dan ,

"Okay , saya sudi kawan dengan awak . Jangan harap ada hubungan lebih dari ni daripada saya . Kalau awak nak pon , hubungan abang adik je bole . Faham ?  "

"Ye , faham awak . "

"Now , you can call me Abang Akiel "

"Yerk ! Abang Akiel ? Hell no ! "

"Whatever . Harini abang Akiel nak bawak adik Farra pergi lepak warong . Jom ! "

Masa cuti aku dihabiskan dengan mandi sungai , lepak warong , pergi kebun dan macam - macam lagi dengan Akiel , kawan baru aku . Hehehehehe

Aku  tersenyum mengingatkan persahabatan yang baru sahaja terjalin dengan seorang insan , Akiel Fawwaz .

                               ○●○●○

Beberapa bulan kemudian ,

"Aariz Zaqwan bin Syukri . "

"Ya saya . "

"Aku nikahkan  dikau dengan anakku Hasna Elisha binti Ariffin dengan mas kahwinnya RM 2500 tunai . "

"Aku terima nikahnya Hasna Elisha binti Ariffin dengan mas kahwinnya RM 2500 tunai . "

"Sah . "

Hari ini , tanggal 27 Mac , Hasna Elisha sah menjadi isteri  kepada Aariz Zaqwan  . Tetapi , dalam menjalani hari bahagia itu , ada hati yang sedikit terluka . Siapa dia ?

                                ○●○●○
Hasna 's pov

"Sayang , cepat sikit mandi tu ! Abang dah berpeluh ni . "

"Ha ye kejap . "

Aku berfikir dalam bilik air . Aku nak pakai baju terus dalam ni or pakai dekat luar ? Hmm .

Dendam CintaWhere stories live. Discover now