17 - NIKAH

186 12 10
                                    

"Ha ye lah . Nak main game apa ? "

Senyuman sinis terukir di bibir milik Aariz Zaqwan .

Akiel memandangnya dengan pandangan blur seblur kau yang tengah baca ni .

"Dalam hotel ni ada Farra Hanim, "

Ayat Aariz terhenti apabila Akiel menjerit tiba - tiba ,

"Farra Hanim tu tunang aku la bodoe ! Mana boleh kasi kau ! "

Dahi Aariz dijentik kuat . Maka , dengarlah carutan dari bibir milik lelaki itu .

"Kalau kau menang , aku takkan kacau Farra kau . Tapi kalau aku menang , kau kena tinggalkan dia . Dalam hotel ni ada Farra Hanim . Ya dia berseorangan . Kita akan cari dekat mana bilik dia dan siapa sampai sana dulu . Dia bole amik Farra Hanim . "

"Eeh en kalau aku kalah acane ? "

Akiel menjawab dengan penuh dungu seperti otaknya tertinggal semasa jatuh motor dahulu .

"Kau kalah aku amik la Farra setooonn! "

"Yelah deal je la . "

Mereka terus keluar dari bilik tadi dan berlari mencari bilik Farra Hanim .

Tanpa Akiel sedari , dia bakal kehilangan buah hatinya hari ini , Hany .

                                ○●○●○

Farra's pov

Aku menunggu May yang masih tidak pulang dari kedai . Mata aku semakin lama semakin ingin tertutup . Aku memilih untuk tidur sebentar .

Kreeekk...

Pintu bilik aku bunyi ,

"Mayy ! Kau ke tu ?! "

Aku yang masih dalam keadaan mamai menjerit kuat .

"Ya , aku ni . "

Suara yang ku dengar agak berlainan dari suara May . Tapi apa de kesah ?! Aku mengantukkkkkk .

                                ○●○●○

Dingdong ,

Pintu bilik berbunyi . Farra terus bangun dan sempat memaki hamun May yang sengaja mengganggunya . Dia hairan jugak sebenarnya , tadi May dah masuk bilik dah .

"Ha May ngapain lor ? "

Pintu dibuka tanpa memandang pemilik badan yang menekan loceng tadi .

"Assalamualaikum , boleh saya tau , saya dapat aduan ada lelaki dan perempuan berdua - duaan dalam bilik hotel ni . "

"Eh takda . Saya sorang je dalam ni . "

Farra menunjukkan muka tidak bersalahnya . Lelaki yang bersongkok itu berura - ura untuk masuk ke dalam bilik itu .

Tiba - tiba,

"Saaaayanggg ! Baju abang mana ?! "

Suara lelaki dari arah bilik air mengejutkan Farra .

Lelaki itu keluar bersama tuala di pinggang dan baju tshirt putih di badannya .

"Sayang , siapa datang ? "

Suara lembut lelaki itu benar - benar membuatkan Farra jijik dengannya .

"Maaf ye , tapi cik kata cik berseorangan . Tapi , kenapa ada lelaki dalam bilik cik ? Cik suami isteri ke ? "

Farra terkedu . Nak jawab apa ni ?

"Kami bukan suami isteri . Kami belum berkahwin . "

Lelaki itu menjawab tenang.

Dendam CintaWhere stories live. Discover now