15 - BENCI

165 10 3
                                    

Farra's pov

Aku menikmati cuti hujung mingguku seperti biasa . Penatnyaa kerja dalam kedutaan ni . By the way , aku study dulu course pengajian bahasa german . So here i am !

Aku taktau kenapa aku rajin gila bangun seawal 8 pagi ni . Aku terus pergi ke dapur dan cari sos prego .

"Akuuu nak masakk penne carbonara ! "

Aku menjerit kuat .

Kau jangan nak marah aku eh , Afiqah dah takda . Dia pergi jogging .

Lagu memories yang aku set sebagai ringtone berbunyi , telefon dicapai dan proses pemotongan bawang terhenti .

Abang❤ is calling .....

Aku terus menjawab panggilan tersebut .

"Hanyyyy ! Jom pergi breakfast , abang cuti harini . "

"Abang , Hany baru nak masak penne carbonara . Takpe la , Hany siap kejap eh . "
"Oh takpa la , hari lain je masak . Abang nak makan nasi lemak ni jom ! "

"Ha ya , bagi lah Hany siap . Babai ! "

Telefon terus dimatikan .

○●○●○

"Terima kasih , lepasni Aariz tu memang akan jadi milik I . Dengan diri I sekarang ni , I betul - betul yakin . "

"Sama - sama . Tapi ingat , jangan pernah kantoi yang saya tolong awak ye Eliya . Kalau sesiapa tau , saya tak teragak buat Aariz tinggalkan awak . "

"I is takkan buat camtu . Dahlah bye ! "

○●○●○

Aariz merenung gambar yang diberikan oleh Shasha beberapa hari yang lalu .

"Kenapa mesti kau ha perempuan ?! Kau nak apa lagi dari hidup aku ?! "

Gambar itu dipandang penuh benci . Dia perlu jumpa perempuan dalam gambar ini . Dia kena bersemuka dengan perempuan bertopengkan syaitan ni .

"Kau ingat aku suka kau ke ?! Kau tak perlu pon bunuh isteri , anak aku supaya aku jadi milik kau la betina ! "

"Aku benciii kau ! "

Rumah itu kuat kedengaran jeritan penuh benci dari Aariz .

○●○●○

"Hello ? "

"Hello , Farra kata dia taknak jawab call , dia suruh kau call Rose je . "

"Bagi dia phone ni please . Rose tu ibu saya la . "

Akiel berasa serba salah kerana menukar contact umminya . Semua sebab ummi suka rose and dia decide untuk letak rose sebagai contact number umi . Sound weird ? But , ini kenyataan !

"Hello ni siapa ? "

Suara seperti baru menangis menyapa gegendang telinga Akiel .

"Hany , kenapa nangis ni ? Alololo sayang abang ni kenapa nangis ? "

Akiel cuba memujuk Farra .

"Siapa rose ? Kenapa ada love ? "

"Rose tu ummi la . Hany tau kan ummi suka bunga rose . "

Tiada jawapan dari pihak Hany . Selepas 1 minit ,

"Hmm Hany percaya abang . "

Akiel tersenyum . Akhirnya selepas ummi telefon waktu pergi breakfast tadi , Farra wujudkan perang dingin dengan dia .

Dendam CintaWhere stories live. Discover now