18 - RACUN CINTA

176 9 1
                                    

Akiel menekan telefonnya selepas notification mesej masuk berbunyi . Dia membaca chat tersebut .

Hany💗
Abang , Hany minta maaf . Halalkan sayang abang dekat Hany selama ni . Hany dah sah jadi isteri orang lain . Hany janji takkan lupakan abang . Assalamualaikum .

Jeritan Akiel menguasai ruang bacaan di rumahnya .

"Hanyyy ! "

"Hany tipu abang ! "

Pasu berdekatan diambil dan dicampak ke dinding . Dia sangat menyayangi Farra Hanim , tetapi ini kenapa semua terjadi ?

"Bodohnya aku ! "

Rambutnya diramas kuat . Dia serabut . Dia inginkan seseorang untuk mendengar masalahnya .

"Hany tunggu abang akan bawa Hany kat abang balik ... "

Dia terus terbaring di atas lantai bilik bacaan tersebut . Mutiara jernih mengalir di wajahnya . Dia rindukan hany nya .

                                ○●○●○

Farra termenung . Sudah berapa hari dia menghantar mesej kepada Akiel . Mengapa lelaki itu tidak balas ? Di manakah dia ? Dia okay atau tidak ?

"Sayang ! "

Aariz yang muncul tiba-tiba mengejutkan Farra .

"Abang ni kenapa ? "

Bahu Aariz dipukul kuat .

"Sayang tu kenapa ? Termenung pulak . "

Farra yang duduk di penjuru katil kembali menatap phonenya yang gelap . Aariz terus berbaring di sebelahnya .

"Sayang termenung apa lagi ? "

"Sayang teringat Akiel . "

"Nak buat apa lagi ? Dia yang hilang . Abang kan ada ."

Keningnya diangkat-angkat ketika Farra memandangnya .

"Abang tak sama dengan Akiel . "

"Tak sama ? Dah tu sayang nak cakap sayang tak sayang abang la ni ? "

Akiel terus melelapkan matanya berpura-pura tido . Merajuk la kononnya .

Farra terus bermain dengan rambut Aariz .

"Eii ada orang tu merajuk . Mengada la . Farra sayang abang la . Gedik nak merajuk pulak . "

"Eh ye ke ? "

Aariz menunjukkan wajahnya ke arah Farra .

"Nak kiss ? "

"Tampar nak ? Pergi mandi . Sayang nak masak . "

Farra terus keluar dan bergerak ke dapur . Aariz terus bergerak ke bilik air untuk mandi .
   
Ketika Aariz ingin membuka pintu bilik air untuk masuk ,

"Hakuna matata ya oohh ooh ~"

Nada dering telefon Farra menarik perhatiannya . Telefon diambil dan dilihat nama yang tertera di skrin telefon , Akiel .

Dia terus menjawab .

"Hany , abang takkan biarkan hany dengan dia . Hany tunang abang , hany kena kahwin dengan abang . Kita dah janji . "

"Siapa hany kau ? Dia isteri aku . Tolonglah , kau dah kalah dalam permainan ni . Dia milik aku sekarang . Pergi cari jodoh lain , sibuk nak kat bini aku kenapa ? "

"Kau tunggu nasib kau , Farra Hanim tu hak aku . "

Aariz terus menekan button end call . Farra masuk ke dalam bilik untuk memanggil Aariz .

Dendam CintaWhere stories live. Discover now