19 - KENAPA ?

176 9 12
                                    

Yes , aku dah buat keputusan. Aku dah otw balik kampung. Ni semua keputusan suami aku , kalau ikotkan aku. Aku taknak jumpa family Akiel lagi.

"Sayang , okay tak ? Ke sayang marah abang sebab paksa sayang balik kampung?"

Aariz memandangku. Wajahnya yang agak risau aku lihat. Ya , dia risau sebab lepas dia decide untuk balik kampung aku banyak diam.

"Eh abang tak paksa sayang la , lekla. Sayang okay je. Abang tu focus la drive. Sibuk pandang-pandang orang kenapa ?!"

Aku buat-buat marah. Sebenarnya , aku nak sorokkan kerisauan yang melanda diri.

"Nak baby."

Matanya dikenyit gatal. Ehhh dia ni kang tengah drive pun gatal ! Ada yang kena piat telinga ni.

"Otak kau ! Kau drive betul-betul sekarang! Kalau drive macam ni asyik pandang saya je , bukan nak baby lagi. Nak mati tau tak mati ?!"

"Eh sayang lekla. Ye la orang drive. Jaga sayang sampai kampung nanti. Nanti kalau family Akiel marah sayang , jangan cari abang."

Kata-katanya buat aku terdiam. Apa reaksi family Akiel nanti ? Aku tak sedia lagi.

"Abang , sayang nak tido."

Mataku aku paksa untuk terlena. Aku tak mahu memikirkan tentang perkara ini. Buat bikin pening je !

                                ○●○●○

Akiel's pov

Aku gembira memandu kereta aku harini. Maklumlaaa aku nak balik kampung jumpa bekas tunang.

Siapa bekas tunang aku? Farra laaa.

Ya , parents aku call suruh balik rumah. Nak discuss pasal aku dengan Farra.

"Aku tak kesah la ada laki ko ke tak , aku nak bermanja jugak dengan hany aku kat kampung nanti."

Aku memandu dan berhenti di sebuah butik tudung 'HEEDAYA HIJAB'. Dia melangkah masuk ke dalam butik.

"Aku nak beli apa ek untuk honey ? "

Akiel membelek shawl satin eyelash yang digantung.

"Encik nak tudung apa ye ? Ni keluaran terbaru."

Eh jap , asal suara minah butik ni macam kenal ?!

"Eh , abang Akiel . Kita jumpa lagilah. Nak beli tudung untuk akak Farra ke ? "

Aku menggulingkan mata ke atas. Kau ingat kau senyum manis-manis aku cair ke ha budak mentah ?!

"Eh biar la aku nak beli tudung untuk sesiapa. Kau nak sibuk apahal ? "

Aku terus grab tudung beraneka warna macam baju raya yang kau pakai kat rumah tahun ni .

"Tapi bang.."

"Siapa abang kau do ?! Aku Akiel Fawwaz. Ada faham ? "

Muka berlagak seberlagaknya aku pamerkan.

"Okay sorry aba.. eh Akiel. Saya mintak maaf , saya cuma kerja kat sini je "

Aku menilik pakaiannya. Yes , dia kerja butik ni.

"Dahtu ? Pergilah kerja. Sibuk nak berbual dengan aku kenapa?! "

Aku terus bergerak ke kaunter dan membayar tudung-tudung yang aku main amik tadi. Selesai bayar , aku terus melangkah dengan cepat untuk keluar dari butik itu.

"Akiel kejap ! "

Dia berlari ke arah aku.

"Amende kau "

Dendam CintaWhere stories live. Discover now