"Hasssssnaaaaa ! "
Jeritan Doktor Amiyna dari pintu klinik menghentikan langkah Hasna .
Bam !
Hasna jatuh menyembah bumi . Darah mengalir memenuhi tudung shawl purple yang dipakainya .
Doktor Aminah terus berlari ke arah Hasna . Telefon didail nombor kecemasan .
"Hasna , tahan ya . Demi anak kamu . "
Tangan Hasna dipegang erat oleh Doktor Aminah .
○●○●○
"Aariz , Hasna kena langgar lari . Dia masih tak stabil akibat pendarahan yang tak terkawal . "
Panggilan yang dijawab oleh Aariz tadi cukup mampu untuk membuat dia longlai . Kakinya hampir tidak mampu mengimbangi badan .
"Ya Allah , kenapa kau uji aku sebegini ? "
Jatuh air mata lelakinya . Dia baru berjanji dengan dirinya untuk menjaga Hasna , puteri di hatinya dan anak yang baru dikandung .
Doktor keluar dari bilik kecemasan .
"Encik keluarga Pn Hasna ? "
"Ya doktor , dia okay ? "
Wajah bersalah doktor tidak dapat disorok lagi . Jawapan seterusnya yang meniti di bibirnya ,
"Maaf , kami tidak dapat selamatkan nyawa anak dan isteri encik . Dia dilanggar dan pendarahan sangat banyak berlaku . Saya harap encik kuat . "
Aariz terduduk di lantai hospital tersebut . Ya Allah , aku tak kuat !
"Sayang , kenapa sayang tinggalkan abang ? Baby kenapa tinggalkan papa ? "
Soalan yang sudah pasti tiada jawapan berulang kali meniti di bibir Aariz . Dia terlalu sayangkan dua insan ini .
"Sayang janji nak ada anak dengan abang . Kenapa sayang tinggalkan abang ? Sayang tipu abang . "
Ibu bapa Aariz dan Hasna yang baru tiba sayu melihat keadaan Aariz yang tidak bermaya .
Mayat Hasna dibawa keluar dari bilik kecemasan . Aariz berlari dan mengusap wajah pucat Hasna .
"Sayang , jangan tipu abang . Sayang ingat abang tak tau ke sayang tidur hah . "
Wajah pucat Hasna dicuit mesra . Air mata Aariz semakin kuat mengalir dari tubir matanya .
"Kami akan bawa mayat puan ke bilik mayat sebelum dibawa pulang . Terima kasih . "
"Saaaayaanggg ! "
Jeritan bercampur tangisan Aariz kuat mengisi ruang kecemasan . Dia terduduk di atas lantai .
○●○●○
Beberapa minggu berlalu ,
"Mama , walau apa pon terjadi , Aariz tetap akan cari siapa yang bunuh arwah Hasna dan anak kami . Dia patut terima balasan setimpal . "
Kini , Aariz semakin kental dan cuba untuk menerima kenyataan yang Allah lebih menyayangi arwah Hasna dan anaknya . Dia redha .
○●○●○
"Oi cik kak ! "
"Oh aku cinta Akiel ! "
"Amboi melatah pon ada nama Akiel , sayang bebenar ni . "
"Eh mesti , dah nak tunang kan ? "
"Ha ye lah . Aku ni je yang single tak sudah -sudah . "
Sedang mereka bergurau senda depan tv , iphone Farra mengeluarkan lagu 10,000 hours . Akiel yang set guysss !
YOU ARE READING
Dendam Cinta
RomanceAdakah pertemuan ini kerana dendam? Ataupun takdir? Pertemuan yang tidak dijangka telah melahirkan bibit cinta dalam hati Farra Hanim. Hanya kerana satu pertemuan , dia sering dikejutkan dengan kehadiran lelaki tersebut , Aariz Zaqwan. " Awak okay...