7 - BALIK KAMPUNG !

165 10 0
                                    

"Maaf , abang . Saya tak sengaja . "

Aku terus menundukkan muka aku . Ya Allah , tolong aku ! Aku takut tertinggal bas ni .

Jangan mempersoalkan kenapa aku bole panggil manusia ni abang sedangkan aku tak kenal dia .

"Maaf ye dik . Abang nak cepat . Abang dah nak tertinggal bas dah ni . Awak naik bas yang sama dengan abang ke ? Lagi 5 minit nak gerak dah tu . "

Kenapa aku macam kenal suara ni . Aku terus angkat beg aku yang terjatuh sebab perlanggaran tadi .

Aku beranikan diri untuk mengangkat muka .

Abang Riz , lelaki yang dah hancurkan harapan aku .

"Eh , Farra rupanya . Maaf la Abang Riz terlanggar pulak . "

"Oh takpa , ok bye ! "

Tanpa menghadiahkan senyuman aku terus pergi dari situ . Aish ! Asal kau mucul bila aku dah start nak lupakan kau hah , Aariz Zaqwan !

"Dah kenapa Farra tu . Aku tersalah cakap ke ? "

Aariz berbisik sambil menghantar pemergian Farra .

                               ○●○●○

"Alhamdulillah , sempat aku naik bas . "

Masuk bas aku terus cari tempat duduk . And tempat duduk aku kat sebelah seorang lelaki . Tapi aku tak nampak la muka dia siapa .

Bas terus bergerak meninggalkan stesen . Sedang aku leka mendengar lagu ,

"Hai , si manis . Bole berkenalan ? "

Aku pandang ke arah lelaki sebelah aku ni . Dah kenapa tegur aku camtu ?

Dia menurunkan hoodienya .

"Nama saya Akiel Fawwaz . Can I know ur name , dear ? "

Ya Allah lelaki gatal mana pulak ni . Cukup - cukuplah kena ganggu kat stesen bas tadi . Dia kenyit mata pulakkk dah !

Aku cuba mengamati wajah dia . Mamat yang terhegeh - hegeh ikot aku ni la !

"Eh kau ni bukan yang penyibuk tu ke ? Asal kau naik bas yang sama dengan aku ni hah ? Kau stalk aku ke setan ? "

"Relaks la adik manis . Saya tak ikut awak pon . Rumah saya dekat Melaka . Apa kejadahnya nak ikut awak . And sorry , please mind ur languange , dear . Orang tengok kita . "

Aku memandang ke arah penumpang lain . Mereka pandang aku semacam .

"Maaf sebab tak sopan . "

Dia terus menarik hoodie dia kembali dan termenung ke arah tingkap .

Ha biar la dia , dia tak kacau aku . So biarkan dia .

Aku membuka lagu señorita dan bernyanyi mengikut rentak . Sampai la part ....

Ooh, you know I love it when you call me señorita
I wish it wasn't so damn hard to leave you
But every touch is ooh la la la
It's true, la la la

"Nak kena touch ke ? "

Aku terus terdiam . Mamat ni tanya aku soalan apa ni ?

"Kau kenapa ! "

Aku terus memandangnya dengan api kemarahan . Dia memandang aku sambil tersenyum gatal .

Mamaaaa ! Tolong Hanim !!!!!

"Aku gurau je la . Muka takyah takut sangat . Relaks sudah . Aku baik orangnya . "

Aku terus menjelingnya dan mendengar lagu semula . Selepas beberapa minit ,

Dendam CintaWhere stories live. Discover now