5 - MADU ?

204 14 3
                                    


So , harini weekend . Aku nak kluar pegi mendobi and shopping di area berdekatan . Tapi bukan mall la yang pastinya .

"Setelah sekian lama , aku terperuk di dunia ini . Aku akan keluar akhirnya . "

"Eleh kau , nak pergi basuh kain pastu pergi beli barang pon macam dapat balik cuti 3 bulan . "

"Diam ah kau , dengki cakap . "

"Dengki dengan kau ? Sila meninggal la ! "

Dan aku terus bertikam lidah dengan perempuan ini . Dan ya , kitorang dah sampai dobi .

"Weh , aku lapar la . Nak makan . Dah sejam dah kat sini . "

"Hei perempuan ! Kau jangan nak merungut eh , kau tau tak baju kau yang banyak gila sekarang ni macam tak basuh kain sebulan . Kau tau tak ?

Dia membebel lagi gais . Tolong aku !

"Ha dah abis en ? Aku nak belanja kau tealive . Pastu makan kat kedai makcik depan tu . "

"Oklah , sebab kau belanja . "

Dia diam . Sebab apa ?

Sebab aku tawarkan nak belanja dia . Kalau tak kau ingat dia nak diam . Dia punya mulut tak penat kau tau . Aku yang penat tengok .

Tealive dah dapat , perut pun dah kenyang .

Next , MR DIY .

Aku saja je pergi sini . Lagipon baru bukak area uni aku ni .

Sebab aku bosan tunggu si May ni pilih botol air dia . Aku gerak gi tempat flower crown . Sedang aku pilih and cuba , try , test . Tetiba ,

"Has rasa en , Has tak perlu beli ni . "

"Sayang , abang bukan suruh beli , abang suruh cuba je . Cuba , faham sayangku ? "

"Hmm ye la , Abang Riz . "

Wait ?! Abang Riz ? Sayang ?

Aku memusingkan kepalaku tepat ke arah pasangan tersebut .

"Abang Riz...... "

Suara aku terpacul ketika melihat wajah yang amat dikenali itu .

"Eh , Farra . Buat apa kat sini ? "

Abang Riz terperasan aku sebab aku terpanggil dia .

Wajah manis perempuan di sebelah dia kuamati. Aik ! Ni bukan akak lawa haritu . Yang ni lebih muslimah , takde la muslimah sangat . Sebab dia pakai tudung atas dada . Tapi , dia cantik .

"Errrr..... Farra teman kawan . Alang - alang dah keluar ni . Saja je singgah . "

"Aah , weekend kan . Abang pun jalan - jalan je ni . "

Weh , Abang Riz ni tak sedar kewujudan perempuan sebelah dia ke apa ? Dibiarnya begitu saja .

"Eh kejap , abang lupa pulak. Ha ni , Hasna Elisya , my fiance . "

Aku terkedu . Kata - kata Maryam haritu benar belaka .

"Hai akak ! "

Aku cuba menzahirkan senyuman palsu . Weh hati sapa tak remuk , crush dah ada tunang kot .

"Hai , sapa nama awak ? Dah lama ke kenal Abang Riz ? "

"Farra Hanim , panggil Farra bole Hanim pon bole . Takde la lama sangat , Abang Riz jadi fasi waktu saya daftar diri haritu . "

"Oh okaylah , akak dengan abang gerak dulu eh . Nak pergi makan . Ada budak lapar , HAHAHAAHAHA ! "

"Eh sayang , tak baik tau kacau abang . Abang tinggal suruh balik jalan kaki baru tau . "

Dendam CintaWhere stories live. Discover now