8 - TAKNAK

165 13 1
                                    

"Eh , kenapa dengan mamat senget tu ? Takkan kena serang kerengga . "

Aku terus berkata sendiri .

"Kieeel ! Kamu ni memang tak bole harap betul la ! Kan umi pesan buat elok - elok ! "

"Ummmmiiii ! Bole tak stop membebel and tolong orang buang kerengga kat badan ni ?! Sakit pastu gatal tau tak ?! "

Dia terkinja - kinja membersihkan pakaiannya yang dipenuhi kerengga .

"HAHAHAHHAHAHAHAHHAA BODO LA MAMAT SENGET TU ! "

Tanpa sedar , aku menghamburkan tawa  kuat .

Dia terus memandang wajahku di tepi jalan . Dan dia tersenyum sambil berlari ke arahku .

"Baik aku naik basikal laju - laju . "

Aku ingin mengayuh basikal selaju yang mungkin . Tapi , dari tadi basikal aku tak bergerak - gerak .

"Hei , sedap ketawakan orang ? "

Aku pandang belakang . What !?! Dia tahan basikal aku . Kuaja benar !

"Kalau sedap pon , kenapa ? Ada masalah ?  Sibuk apahal ? Memang patut pon kerengga tu naik kat badan kau . Biar sedar diri jangan nak menggatal sangat . "

Dia terus meluru ke tepi aku .

"Kenapa kurang ajar sangat bahasa ni , dear ? Tak manis nanti . Nanti takde orang masuk .... "

Aku terus meletakkan tapak tangan di muka dia .

"Meminang . Kau takyah ulang benda yang sama bol....."

Aku dipeluk oleh dia . Dipeluk ?

"Stay macam ni kejap je . Please ? "

Aku taktau apa yang merasuki aku . Aku biarkan je dia peluk aku .

"Hei Akiel Fawwaz ! Yang kamu pergi peluk anak dara orang tu kenapa ? Dah gatal nak kawin sangat ke ? Kalau nak kat si Farra ni , sekarang umi pinangkan . "

Aku terus merungkaikan  pelukannya selepas mendengar jeritan umi dia .

"Dah masuk rumah sekarang  . Nenek tau lagi teruk kamu . Sekarang juga kena kahwinkan . Farra pergi balik , karang mak kamu cari pulak . "

"Ok cik . "

Aku terus membetulkan basikal ku .

Tiba - tiba ada satu suara menyapa telingaku .

"Hey , dear .  Badan kau sedap dipeluk , buat aku rasa nak tido sekali dengan kau . Nak jadi bantal peluk aku tak ? "

What ?! Tido dengan dia  ? Jadi bantal peluk ?! Otak kau !

Dia terus pergi dan menghadiahkan satu kenyitan mata .

Hek eleh , lelaki yang aku jumpa memang semua sama ke apa ?! Tak habis - habis kenyit . Takda benda lain ke , aduhai .

Eh kejap , dia pusing balik .

"Hurm , btw . Buat kali ke berapa saya pon tak tau , nama saya Akiel Fawwaz . Selamat  berkenalan ! Nanti aku masuk meminang tau , tak sabar nak peluk kau masa tido .  "

"Kau pergi berambus sekarang ! Ikot sedap kau je peluk aku . Aku lempang baru tau !  "

Dia terus pergi dan memandang aku seketika .

"Btw , kerengga kat pipi kau tu nampak comel . Pipi merah kau buat aku rasa nak ngap ! "

Dia terus membuat adegan ingin menggigit pipi aku .

Dendam CintaWhere stories live. Discover now