Er staan 2 mannen.. 2 mannen in nette pakken, langzaam loop ik naar ze toe. ¨ Ehm hallo, ik vond dit briefje in mijn huis¨ zenuwachtig overhandig ik de mannen met trillende handen het briefje. ¨ Alysha, je bent hier vast gekomen omdat je wilt weten waar je vader is?¨ Ze slaan hun armen over elkaar heen wat me een beetje bang maakt. ¨ Eh jaa, waar is hij?¨ ik doe mn best om zelfverzekerd over te komen maar het lukt amper. ¨ Het spijt me om dit te vertellen maar je vader is op de vlucht geslagen.¨ zegt een van de mannen. ¨ Da..datt kan niet¨ mijn hart bonst in mn keel en de woorden die ik wil zeggen komen er met moeite uit, mijn vader is ervan door gegaan? Haha dat kan niet dat zou hij nooit doen. ¨ Jahoor is dit een grap ofzo? Mijn vader zou zoiets nooit doen hij zou mij nooit alleen achter laten zonder ook maar iets te zeggen¨ de mannen beginnen dom naar me te kijken en doen dan een stap dichter bij en ekijken me aan met een te serieuze blik. ¨ii..iss hij echt w-weg?¨ ze kijken elkaar aan en knikken ¨ je vader heeft erge schulden vandaar dat hij weg is¨ tranen beginnen over mijn wangen te rollen, het is waar hij heeft schulden en dat verklaart dat hij ook echt weg is. ¨ En nu? wat moet ik nu ik heb niet zo veel geld om het terug te betalen¨ snel veeg ik de tranen weg en kijk naar de mannen. ¨ Als je je vader terug wilt, moet je iets voor ons doen waardoor de schulden van je vader opgelost worden¨ dit menen ze toch niet ? ¨ En wat mag dat zijn? ¨ ik sla mijn armen over elkaar heen en trek een wenkbrauw op . ¨ Je gaat undercover naar college en je gaat wonen in een sorority huis¨ ik begin te lachen ¨ undercover? waarom zou ik undercover gaan?¨ ik zie de serieuze blikken van de man en ik stop direct met lachen ¨ Omdat daar een meisje in gevaar is en jij gaat haar helpen¨ wat is dit voor doms denken ze nou echt dat ik dat meisje ga helpen no in een fucking way ¨ Nee sorry zoek maar iemand anders¨ ik draai me om en wil weg lopen als ik een hand op mijn pols voel ¨ Wil je je vader terug? dan zou het wel moeten, als je je bedenkt hier is mijn nummer¨ en met die woorden ren ik terug naar huis en val huilend op mijn bed.
Het is vroeg in de ochtend als ik wakker word door een felle zonlicht door mijn raam ik gaap en rek me uit en net als ik mijn ochtend routine wil doen schiet het me te binnen dat mijn vader weg is. Wat nu? ik heb niemand om naar toe te gaan ik kan Amber niet bellen, omdat ze van niks weet en ik heb veder geen familie om naar toe te gaan. Zuchtend stap ik mijn bed uit en loop naar het bureau ik pak mijn telefoon en toets het nummer van de man in als de telefoon een keer over gaat hang ik snel op. Dit kan ik niet doen, wie weet hoe gevaarlijk het is. Maar wat kan ik anders doen? ik adem diep in en druk op bellen.
Ik zit in een kapsalon, geen idee wat er te wachten staat, een homotje is nu al een uur bezig en een stylishte heeft mijn koffers al in gepakt ook heb ik een speciale mobiel en wapens. Ja wapens.. ik schrok me dood toen hij zei dat ik dit goed opgeborgen moest houden en dat ik het alleen mag gebruiken als er iemand in gevaar is, ik wou zeggen dat ik stopte maar ik kan het niet ik moet mijn vader terug hebben en ik denk dat hij alleen maar terug komt als de schulden weg zijn no choice dus... Als ik in de spiegel kijk valt mijn mond open, ik heb lang haar tussen de donkerbruin en zwart in mijn wenkbrauwen zijn strak en netjes en mijn make up zit super mooi. ¨ Soooo beautiful¨ de kapper klapt vrolijk in zijn handen en loopt dan weg ¨ Goed om te beginnen, hier zijn je koffers en je nieuwe ID¨ de vrouw geeft me het pasje en ik kijk naar de naam ¨ Wat!?, Malia Davis Morgan konden julie niet beter verzinnen?¨ de vrouw loopt chagerijnig weg. ¨ Goed Malia, er is nog een jongen die agent is hij zit in een jongens huis vlak in de buurt¨ hij legt sleutels in mijn handen en geeft me een handtas ¨ agent? wat moet dat nou weer voorstellen?¨ ik kijk naar de autosleutels in mijn hand ¨ Ga nou maar¨ de man duwt me richting de uitgang en geeft me het adres lets go. Ik druk op het knopje en ergens hoor ik een auto open klikken ¨ Jeejz moet ik echt in zo´n luxe ding rijden?¨ ik kijk om me heen maar er is niemand fijn ik ga al.
Na een lange rit van 6 uur kom ik eindelijk aan bij het huis, met open mond sta ik te kijken naar een mega gebouw ik check in de autospiegel of alles nog goed zit en loop richting de deur. ¨ Hallo? ¨ ik loop een lege grote gang in ¨ Jij moet Malia zijn, aangenaam ik ben Kate de eigenaar van dit huis kom ik breng je naar je kamer¨ ik loop achter de vrouw aan de trap op waar ben ik in vredesnaam aan begonnen als ik allerlei groepen meiden die zich helemaal hebben opgemaakt de trap af huppelen. ¨ Hier is je kamer¨ de vrouw opent de deur en ik loop met mijn koffers de kamer in, er staan 2 twee persoons bedden en 1 daar van is nog vrij ik loop er naar toe en plof neer ¨ Hey¨ ik kijk om me heen als ik een meisje op het andere bed zie zitten ¨ Hey¨ ik bestudeer haar ze ziet er leuk uit anders dan anderen ze draagt amper make-up en ze heeft natuurlijk blond haar dat zie je zo. ¨ Ik ben Charlene¨ haar lach vult de kamer ¨ Malia aangenaam haha¨ ze komt naar me toe lopen en gaat op mijn bed zitten ¨ Ik hoop dat je het leuk gaat vinden¨ ik zie dat ze het meent ¨ Ja vast wel, ik heb in ieder geval al een leuk kamergenootje¨ ze lacht ¨ Kom ik leid je rond in de campus, en we halen je lesrooster op dan kunnen we kijken of we ook samen les hebben¨ ze pakt mijn arm en sleurt me mee naar buiten. ¨ Wauw het is echt groot hier¨ ik kijk om me heen en zie allemaal grote huis staan in straatjes en aan het eind staat een groot school gebouw met een grasveld er voor. ¨ Daar¨ Charlene wijst naar een groepje jongens die aan het voetballen zijn ¨ Die jongens zijn de hottest guys van heel campus ¨ ik moet lachen om haar smeltende blik en als we dichter bij komen moet ik zeggen dat ze gelijk heeft. ¨ En, wie date jij?¨ ik kijk haar lachend aan ¨ Niemand¨ ze slaat haar ogen overdreven zielig neer ¨ Maar ik heb al sinds een maand een oogje op die daar¨ ze wijst naar een jongen die op doel staat ¨ Hij heet Dave¨ ze begint te giechelen wat schattig. ¨ KIJK UIT¨ ik hoor iemand roepen en ik zie een bal met volle snelheid op me afkomen. BAMM daar lig ik en nee niet door de bal iemand heeft me opzij gebeukt en ik verloor mijn evenwicht. ¨ Kijk eens uit man¨ ik sta op en klop het gras van mijn hempje af ¨ Sorry hoor had je liever die bal tegen je kop aan gehad ofzo¨ een arrogante jongen staat voor me ¨ Liever, dan jouwn kop te zien¨ en hij loopt weg jeetje wat een eikel.
omdat het zo lang duurde, een extra lang hoofstuk !!
vote &comment
xx
JE LEEST
The undercover girl
Novela JuvenilAlysha Benson leeft een ongewoon tienerleven. Met haar vader heeft ze de wereld afgereisd van plek naar plek maar uiteindelijk krijgen ze een huis waar ze voorgoed blijven, North-Californië. Waarom deze plek? Ze kijkt erna uit om naar school te gaan...