Tentokrát společenská místnost praskala ve švech. Rogers se Samem seděli na pohovce a snažili se v klidu rozmlouvat, zatímco Thor chytl Tonyho pod krkem a nebezpečně tichým hlasem ho obviňoval z incidentu na večírku.
„Hraješ si na boha. Používáš zbraně, kterým nerozumíš!"
„Rozumím. Chtěl jsem nastolit mír," odporoval Stark.
Raději jsem zůstala stranou.„Tohle nás dostane do pořádného problému," nechala se slyšet Natasha.
„Myslel jsi vůbec na následky?" rýpl si do Tonyho Sam.
„Chtěl jsem pomoct. Netušil jsem, že se to takhle zvrtne," ohradil se Stark.
„Tohle je typické. Něco vytvoříš a až pak přemýšlíš!"„Co bude dál?" ptám se.
Všichni na mě hodí starostlivý pohled, který mi říká, že jde o velký problém. Asi nikdo z nich netuší, co s touto situací.
„Musíme to zastavit," rozhodl Benner, který byl doteď zticha.
„Co mám dělat já?" ptám se, jelikož nehodlám bojovat proti posedlým robotům. Na tohle asi opravdu nemám.
„Můžete tu zůstat, mělo by tu být bezpečno, i když je náš systém mimo provoz. Zkontaktuji pár lidí a můžete se přidat k jinému týmu," navrhl mi Stark.
Výborně. Aspoň budu mít možnost prozkoumat tuhle základnu, aniž by mi někdo neustále dýchal na záda.Ráno odletěli neznámo kam. Nijak jsem se po tom nepídila. Zkusila jsem počítače v laboratoři, kde vznikla ta ohavnost. Složky s nižší úrovní zabezpečení jsem dokázala otevřít, ale prakticky se v nich nenacházely žádné užitečné informace. Ty s vyšším zabezpečením se stále nacházely pod heslem, kterým jsem nepronikla.
Žádné informace o projektu INSIGHT ani o Winter Soldierovi.„Haló, je tu někdo?" vstupuje do místnosti muž s připravenou zbraní.
„Tady," zamávám na něho, aby nedošlo k nějaké nechtěné situaci.
Muž přišel blíž, načež se představil: „Lance Hunter, těší mě. Mám vás vyzvednout."
„Valerie Morrisová."
„Snažíte se nabourat do systému?" ušklíbne se nad mým rozpačitým výrazem.
„Ne, to..." přerušuje mě: „Nikomu to neřeknu."
Bez delšího zdržování nastupuji do letadla, které nás zanese na základnu Hunterova týmu. K mému překvapení jde o základnu nacházející se přímo v obrovském letadle. Nic kromě své kočičky Styx a nějakého oblečení, jsem si nebrala.„Doktorko, tak jste konečně tady," vítá mě muž v obleku.
„Ano, jsem Valerie Morrisová."
„A kdo je tohle?" vrhá se ke kočce a hladí jí po drobné hlavičce. Typický milovník koček. S ním si určitě budu rozumět. Malou potvůrku položím na zem a nechám ji, aby se uvelebila na chlupatém koberci.
„Už se vrátila Bobby?" přechází Hunter naše seznamování.
„Ne, ještě se neozvala."
Hunter někam odběhl, mezitím co se mi představuje ten v obleku: „Phil Coulson."
Postupně mě seznámí se zbývajícími členy týmu: Leo Fitz a Gema Simmons – šílení vědátoři, s kterými budu sdílet laboratoř. Skye, která si nás ani nevšimla. Pracovala s notebookem. Nejspíš technická podpora. Mac – muž, který se pokoušel opravit něco na menším letadle. Zbytek členů se nacházel na misi.První práce v laboratoři se týkala zkoumání nepřeberného množství vzorků nějakého biologického materiálu. Prý cokoliv neobvyklého hlásit. Raději jsem se neptala na původ vzorků. Fitz a Simmonsová neustále něco probírali. Dokončovali za sebe věty a evidentně si dobře rozuměli, ale polovina z toho, co řekli, mě nedávala smysl. Jakoby mluvili cizí řečí.
„Vy jste pracovala s Avengers?" zeptala se Gema.
„Ano, ale jen chvilku."
„A viděla jste Thora?" vyzvídá s šibalským úsměvem ve tváři.
„Ano, párkrát jsem s ním mluvila," usměju se nad jejím zasněným povzdychnutím.
„Prý se něco stalo..." začal Fitz.
„Ano, Stark vynalezl něco, co se snaží zlikvidovat celý svět. Ale to asi arogantní miliardáři dělají."
„Prý vytvořil nějaký úžasný program, který je schopen sám vyhodnocovat a reagovat na situace," opravil mě Leo.
Jasně, to je tak úžasné, že nás to může zabít...Někdy k večeru jsem se dostala ke kuchyni, kde se nacházela i Skye. Opět něco zběsile ťukala do svého počítače. Nakrmila jsem Styx, která okamžitě začala okusovat kabely od reproduktorů.
„Rozumíš elektronice?" zeptám se zatím, co usměrňuju zlobivé kotě.
„Jo, umím se hacknout prakticky kamkoliv," odpovídá, aniž by od obrazovky zvedla pohled.
„Třeba i do Avengers tower?" vyzvídám dál.
Zvedne pohled a trochu obezřetným tónem odpovídá: „Ano, ale proč?"
„No víš... Mám podezření, že mi Stark zatajoval nějaké důležité informace ohledně mého přítele..." začnu, ale ona už vrtí hlavou: „To není dobrý nápad. Určitě je zatajil z dobrého důvodu."
„Stejně tak, jako zatajoval fakt, že vytváří destruktivní program, co teď má pod kontrolou celý internet?"
Skye mi znovu věnuje obezřetný pohled. Zkouším se věnovat přípravě své večeře, zatímco ona přemýšlí o mých slovech.
„Když o tom tak přemýšlím... Možná by nebylo od věci zjistit něco o tom programu. Třeba by jim to mohlo pomoct. Zkusím se zeptat Coulsona, jestli se tam můžeme vydat."
Konečně někdo, kdo mi rozumí... Doufám, že ho přesvědčí. Tenhle zmatek co nastal po vypuštění Ultrona snad nebude trvat celou věčnost a já musím využít jakékoliv příležitosti k tomu, abych našla Buckyho. Teď už o Starkově vině nepochybuju.
ČTEŠ
Zlomený
FanfictionCo se stane s člověkem, který ztratí vše? Člověkem, který nemá vzpomínky, a s kterým jednají jako s nástrojem? Stane se jím. Stane se nástrojem a ztratí lidskost. Co když se ale objeví někdo, kdo mu nabídne pomocnou ruku, začne s ním pracovat a z...