Pomocná ruka

1.2K 80 1
                                    


V novém týmu se mi docela líbilo. Na Fitz Simmons jsem si rychle zvykla a jelikož jsem měla spoustu práce, nemusela jsem myslet na svojí prekérní situaci. Do terénu mi nepouštěli, ale to mi vůbec nevadilo.

Seznámila jsem se s May, která mi nabídla lekce sebeobrany, které jsme s chutí přijala. Spíš jsem se cítila jak živý boxovací pytel, ale po tom týdnu, co mě učila, jsem byla schopna vypořádat se s průměrným protivníkem.


Trávila jsem čas se Styx, která se stala miláčkem celé základny. Teda hlavně Phil se s ní mazlil kdykoliv měl příležitost. Každou noc se mnou spala v posteli a ráno mi vždy budila olíznutím obličeje. Nebýt její záliby v kousání kabelů, byla by zlatíčko.
Skye z ní šílela, protože díky ní přišla o pár nabíječek a jednou dokonce i o externí disk.

„Ta akce, o které jsme mluvili před týdnem..." začal Phil, když vstoupil do kanceláře.
Skye i já jsme nervózně přešláply z nohy na nohu.
„Myslím, že neuškodí podívat se po té základně, ale nebudete zbytečně riskovat, a když by hrozilo nějaké nebezpečí, okamžitě vypadnete, jasné?"
Obě přikyvujeme. „Děkuju," zašeptám.

Avengers Tower

Základna je v celkem dobrém stavu. Nikdo se nesnažil ji zničit, ale veškeré systémy jsou tabu. Fungují akorát počítače a možná i telefony, ale náš "mozek" je mrtvý. Myslím tím J.A.R.V.I.S.E.

„Tohle nebude tak těžké. Program, který to tu chránil, je poškozen, a jediné, co musím udělat je, rozluštit heslo. Dej mi 5 minut," informuje mě Skye.
Colsoun s námi poslal i May, pro jistotu. Ta se teď procházela laboratoří a zkoumala vše, co jí přišlo podezřelé.

„A je to," zaradovala se Skye, která otevřela soubory na počítači. Okamžitě jsem se vrhla k ní. Zatímco listovala ve složkách a hledala informace o Ultronovi, já usedla za druhý počítač a hledala cokoliv o Buckym nebo o projektu INSIGHT.

Projekt byl překažen. Pierce sesadili z velitelství a Fury zemřel. Všechny tři Helicarrier byly poškozeny a vyřazeny z provozu. Počet obětí se pohybuje kolem 20, z čehož jde především o stoupence Hydry. Vyskytl se zde neočekávaný problém, který byl ihned vyřešen. Winter Soldier, věrný voják Hydry, byl zpacifikován a zajištěn.

Zalapám po dechu. Znovu pročítám celou zprávu. Zkusím jiný dokument.
Vyřazen z boje. Zajištěn v zařízení –N10. Jiné informace jsem nenašla.

„Skye, pojď sem prosím," zavolám na dívčinu, která stahuje soubory do svého disku. Přijde ke mně.
„Co se děje?" povytahuje obočí nad mým bledým obličejem.
„Dokážeš zjistit, co je tohle?" ukazuji na zařízení –N10.
„Hm, podívám se na to. Proč? O co jde?"
„Tam drží mého přítele," hlesnu.

Krk se mi stáhl a já vím, že už nedokážu nic jiného říct. Jsem tak blízko a přeci tak daleko. Nesnáším Starka! Celou dobu v tom měl prsty. To on ho někam odvezl a teď ho drží pod zámkem.

„Nebezpečná zbraň Hydry," čte Skye.
„Lži," vyhrknu a zadívám se na ní. „Prosím, Skye. Pomoz mi ho najít," žadoním.
May se přesune k nám. „Měli bychom jít. Už to trvá moc dlouho," oznamuje nám.
„Ještě minutku a můžeme vyrazit," usměje se Skye a vypne monitor, aby May nemohla přečíst informace, které jsme našly.
„Děkuju," řeknu neslyšně, když se May přesune ke dveřím.

Základna

„Jak to šlo?" chce vědět Coulson se Styx v náručí.
„Dobře, zjistili jsme spoustu zajímavých informací. Potřebuju se na to ale podívat podrobněji," oznamuje mu Skye.
„Našla jste, co jste hledala?" otáčí svůj pohled ke mně.
„Ne," zavrtím hlavou a odcházím.

Skye mě asi za hodinu navštíví v mém pokoji.
„Proč jsi mu lhala?" uhodí na mě.
„Protože nevěřím nikomu. Jakmile by se dozvěděl, co o něm Stark napsal, zatrhl by jeho hledání."
„To nemůžeš vědět."
„Všichni jsou stejní. Pokud by si přečetl, že je to věrný voják Hydry, jak by se asi tvářil?"
„Pokud chceš, abych ti pomohla, musíš mi říct, o co jde," zamračí se Skye.
„Dobře... Já pracovala pro Pierce," začnu, ale Skye mi přeruší: „Patříš k Hydře?!"
„Ne! Já o Hydře nic nevěděla. Byla jsem tam jako doktorka. Starala jsem se o Buckyho... Tedy Winter Soldiera."
„Náš parťák byl u Hydry. Zradil nás..." začala o něčem jiném.
„Já ale nepatřím k Hydře. Nepatřím nikam. Chci jen pomoct příteli," vysvětluju jí poněkud ostřejším tónem, než mám v úmyslu.
Skye si zhluboka povzdychne. „Pokračuj," vybídne mě.

„Pierce se k němu choval jak k hadru. Využíval ho ke svým plánům, a když už ho nepotřeboval, prostě ho nechal zmrazit. Jeho poslušnost si zajistil tím, že mu neustále mazal paměť a manipuloval ho. Já téhle části moc nerozumím, ale Bucky říkal, že když mu přečte 10 slov z nějaké knížky, tak se nedokáže ovládat a musí poslechnout rozkazy."
„A tohle chceš zachránit? Jsi blázen!"
„On je oběť. Není zlý. Nemůže za to," snažím se jí to marně vysvětlit.
„Kde je ta kniha?" zeptá se.
„Nemám tušení."
Skye chvilku nic neříká. Ujímám se tedy pokračování: „Pomohla jsem mu utéct. Nejednou mi zachránil. Nechce být zlý. Dokonce si vzpomněl i na svůj život před svým zotročením Hydrou. Nenávidí se za to, co udělal. Ale nemůže za to. On neměl na výběr. Nevěděl, co dělá."
Otočila jsem se k ní zády, aby neviděla zoufalství v mém obličeji.
„Záleží ti na něm?" zeptala se neočekávaně.
„Ano."
„Pomůžu ti," povzdychne si.
„Díky."

ZlomenýKde žijí příběhy. Začni objevovat