Wanda betartotta ígéretét, hajnalban kíméletlenül felkeltett. Amikor kinyitottam a szemem, egy pillanatra egészen megrémültem. A vörös parókában állt előttem, egyetlen fekete hajszála sem látszott. Mivel szemét erősen kihúzta, elsőre meg sem ismertem.
- Készülj, sietnünk kell! - mondta, majd otthagyott.
Igyekeztem gyors lenni, bár Wanda szerint egy csiga gyorsabban öltözik nálam. Mikor végül kiléptünk a kapun, a Nap még messze a látóhatár alatt járhatott, csak a Hold mutatta az utat.
Korábban nem realizáltam, mennyire messze vagyunk a belvárostól. Több órába telt, mire megközelítettük a palotát, addigra pirkadni kezdett. Nem sokkal a célunk előtt megálltunk egy sikátorban. Legnagyobb meglepetésemre kísérőm elővette a térképet, majd elkezdte kihajtogatni.
- Mit csinálsz? - kérdeztem.
- Szerinted? - Szinte csak mordult egyet. - Megnézem, hogy hol akarunk bejutni.
- Most? Azt hittem, már tudod!
- Nagyjából tudom, de nem vagyok teljesen képben az összes mellékutcával.
- Mitől... - kezdtem volna bele egy kérdésbe, de nem érdekelte, és a szavamba vágott.
- A közelebbi bejárat itt van nem messze - mondta, majd ártatlanul elmosolyodott. - Remélem, nem zavar a bűz. - Elindult, egyetlen további szó nélkül.
Néhány szűk utcácskával, egy rejtett lépcsővel és egy csatornafedéllel később megértettem mire célzott.
- Mégis mi ez a hely? - földalatti folyosón álltunk, meglepő módon nyirkos, penészes falak és bűz nélkül. A levegő áporodott volt ugyan, de elviselhető.
- Valaha szennyvízcsatorna volt. A vizet elvezették, de a szellőztetés lemaradt. Csak nem zavar?
- Hogy-hogy itt van a titkos bejárat? - Elengedtem a fülem mellett a kérdést.
- Mittomén - rántotta meg a vállát. - Én építettem talán? De tény, hogy nem sokan jönnének le ide keresgélni.
Egy darabig szótlanul mentünk, a csend kísérteties volt. Rajtunk kívül szó szerint semmi élet nem volt lent.
- Tudod egyáltalán, mit keresünk? - kérdeztem, amikor meguntam a hallgatást.
- Asszem. Látod azt a feliratot? - mutatott a bal oldali falra.
- Igen, miért?
- Egy használaton kívüli csatornában sétálunk, és van egy halom festett betű a falon. Szerinted mégis miért? - Vetett rám egy lenéző pillantást, mielőtt folytatta. - Nem gondolod, hogy köze lehet a bejárathoz?
- Az egy dolog, de van bármi ötleted, hogy miképp nyílik? Mert akkor ne tartsd vissza!
- Ami azt illeti, van. Az alagút régebbi, mint a betűk. Azok csak útmutatónak vannak ott, különben sokkal jobban elrejtik.
- Útmutató? Mégis kinek?
Mélyen a szemembe nézett a válasz előtt.
- Neked. Valaki melletted áll, és azt akarja, hogy be tudj jutni. - Határozott volt, a bizonytalansága eltűnt. - Már csak rá kell jönnünk, hogy hogyan nyílik.
Közelebb léptem a betűkhöz, óvatosan végigsimítottam rajtuk. Az egyik váratlanul megmozdult az ujjaim alatt. Rémülten hátrahőköltem, majd alaposabban megszemléltem. - Wanda! - Egészen tűzbe jöttem. - Ezeket be lehet nyomni!
- Egy kód. Valószínűleg, ha rosszat nyomunk be, aktiválódik valamiféle csapda, de az is lehet, hogy csak egyszerűen nem próbálkozhatunk többet.
YOU ARE READING
A Négy bolygó hercegnője /Befejezett/
FantasyA négy bolygó birodalmát zsarnok király irányítja. Az emberek közül legtöbben éheznek és nyomorban élnek, mióta közel húsz éve az előző uralkodó tragikus kimenetelű balesetet szenvedett. Azonban pletykák kapnak szárnyra. Valóban meghalt? Mi van, ha...