Warn•67 : Top Priority

1K 122 27
                                    

Author's POV

"Taehyung, awak dekat mana?". Soal Aejeung dicorong telefon. Mereka kini berkumpul di rumah Surin dan Kangju. Memikirkan plan untuk selamatkan Sooji.

"Aku? Dekat office ni. Tengah meeting. Lupa nak mute telefon. Ada apa call?"

"Busy sangat ke? Kalau boleh saya nak awak datang rumah Surin unnie sekarang juga. Sooji hilang"

"Sooji hilang? Macam mana boleh hilang?"

"Taehyung awak tahu tak werewolf? Surin unnie kata Puteri werewolf yang culik Sooji. Saya pun tak tahu kenapa. Awak balik boleh?"

"Ah..jeongmal. Serigala gila tu ada je benda bodoh dia nak buat. Kau tunggu nanti aku datang"

"Ya. Hati-hati tau Taehyung,"

"Kau tu jangan merayap kemana-mana. Aku tak nak kau pulak kena culik"

"Hm arra.. cepat sikit tau. Saya risau ni"

"Of course sayang, tunggu ya"

Ei dia ni keadaan tengah genting, dia boleh pulak nak bersawit waktu tu. Ingat sweet ker.

Usai mematikan panggilan, Aejeung masuk ke dalam rumah. Memandang tiga figura yang sedang duduk disofa.

Risau. Lagi-lagi Jungkook.

"Taehyung kata kejap lagi dia datang—"

"I'm here,". Satu suara kedengaran di muka pintu. Mata Aejeung membulat.

"Cepatnya.."

"Aku tak suka buat orang risau. So yeah. Hm jadi apa plan?"

Taehyung terus duduk disofa bersama mereka bertiga. Sempat dia kenyit mata pada Aejeung.

Aejeung?

Otak dia kosong. Tiba-tiba suis mati.

"Plan?". Soal Kangju.

"Ya..? Dahtu kau nak main rempuh je istana anjing tu. Maunya menyalak diorang—"

"Werewolf, Taehyung". Tegur Aejeung sambil duduk disisi Jungkook.

"Biarlah. Apapun plan tu penting. Diorang tu banyak muslihat. Macam korang tak tahu, dari dulu lagi"

"Betul kata Taehyung. Kita tak boleh main ceroboh masuk tempat diorang. Mati lah jawabnya—". Surin membuka mulut.

"Tapi kan korang vampire? Tak akan tak boleh tumpaskan diorang semua?". Sampuk Jungkook.

"Helloo? Akal kau kat mana?? Fikir lah logik sikit. Diorang tu berjuta, lagipun kita nak selamatkan orang ke nak pergi berperang—"

"Tae,". Aejeung menggeleng menyuruh Taehyung berhenti.

Tangan Aejeung hinggap dipeha Jungkook. Memandang abangnya penuh risau.

"Kitorang tau kau risau Jungkook. Tapi kita tak boleh melulu. Aku takut perkara sama berulang. Kau sabar ya?"

Jungkook mengeluh. Akhirnya dia mengangguk akur.

"Aku rasa aku ada plan. Tapi kita kena minta bantuan seseorang—"

***

"Jangan!". Sooji menggeleng lagi apabila serigala disekelilingnya mahu mendekatinya.

Dia memandang ke arah Eva dan pengawal istana disitu.

"Kau tak patut buat macam ni. Ini sal—"

[C] Warning | Kim Taehyung Where stories live. Discover now