Warn•21 : Kejutan

1.9K 229 89
                                    


Aejeung's POV

Ke kiri , ke kanan , ke belakang , ke depan.. itulah yang aku lakukan sejak 5 minit yang lalu...

Mana tandas?!!

Kalau aku terlepas kat sini macam mana?!!

Masalah! Masalah! Masalah!

Rumah ni pun! Kenapa besar sangat?! Tandas pun tak ada ke?!

Ke.. semua orang dalam rumah ni berak dalam kolam?

Aish Aejeung , kau sedar tak yang kau dalam keadaan kritikal??

Mati aku macam ni

"Aduh!". Tiba-tiba sahaja badan aku terdorong ke depan akibat terlanggar seseorang.

"Cik! Ya ampun! Sorry! Saya tak sengaja tadi ada lipas terbang—"

"—Aejeung???"

Aku menoleh kebelakang.

"Jungkook????"

Kami terdiam seketika.

Dan baru aku sedar yang aku tengah kronik sekarang ni.

"Jungkook oh my god , tolong aku weh—"

"Uish kau asal. Tolong apa ni, tolong apa?". Dia pun acah kabut dengan keadaan aku.

"Tandas mana tandas??"

"Haa??"

"T-tandas.."

"Mandi hadas?—"

"YA AMPUN TANDAS LA BODO TANDAS MANA??! PEKAK TU BOLEH SIMPAN NDAK?! HAA". Terlepas segala carutan aku.

Ha orang nak terkeluar ni boleh pulak dia buat macam tengah bercakap dengan orang bisu.

"Ohhh tandass.. kenapa? Kau nak terberak ke?"

Jungkook , kalau aku terlepas kat sini jangan harap mati hidup semula aku maafkan kau. Takkan

"J-jungkook..". Aku memegang lengannya sambil tangan sebelah memegang perut.

"Aejeung , kau okay tak nii !"

"Jungkook TANDAS !!!!"

rip Aejeung

***

Author's POV

"A-ahjussi , betul ke nak jadi papa Miyun?". Terkebil-kebil Miyun pandang Taehyung.

Taehyung angguk dan senyum.

"Kalau macam tu janganlah guna kau aku dengan Miyun. Pelik orang dengar—". Petah Miyun berbicara.

"Habis tu? Nak guna saya awak?"

"Aniyaaaaaaa haha". Miyun ketawa kecil. Rasa lawak dengan apa yang dikatakan Taehyung.

"Ahjussi guna lah Miyun Papa!"

Taehyung angkat kening.

"Tadi kan papa suruh Miyun jangan panggil papa 'Ahjussi'?".

Miyun tersengih.

Yes like that!

"Papa ni best lah! Tapi kenapa mama macam tak suka papa eh?"

"Entahlah Miyun. P-papa pun pelik dengan mama Miyun. Nak kata tak hensem, papa memang hensem. Nak kata papa jahat tapi papa baik je. Ke mama Miyun yang pelik?"

"Eh ehh... Mama tak pelik la! Biasanya mama kalau macam tak suka orang tu mesti ada sebab! Macam orang tu cakap benda bukan-bukan ke, menyusahkan dia ke. Ha! Mama paling tak suka orang yang selalu sakitkan hati dia! Memang dia pantang jumpa orang macam tu!". Terang Miyun panjang lebar.

[C] Warning | Kim Taehyung Where stories live. Discover now