Author's POV
"Satu tambah satu?"
"Dua!"
"Betul! Dua tambah dua?"
"Empattt!"
"Pandaii! Jimin tambah Hyunnie?"
"Ceraii!"
"Bet— YAH". Mata Jimin terbuntang luas memandang tiga anak muridnya.
"Taewoo, Saejoo, Jeongsun! Uncle Jimin tak pernah ajar semua tu!". Marah Jimin sambil menaikkan pembaris lembiknya.
"Lariiiiiii!". Taewoo dan Jeongsun berlari keluar dari rumah. Manakala Saejoo berlari masuk ke dapur. "Mummy! Daddy!"
"Hey! Nak pergi mana tu?!"
"Uncle Jimin marah! Uncle Jimin marah! Punggung mengambaang!"
Saejoo terus memeluk kaki Aejeung yang sedang memotong sayur.
"Saejoo? Sae cakap apa ni?". Soal Aejeung pelik.
"Taewoo oppa kata kalau Uncle Jimin marah, punggungnya mengambang. Macam bulan". Ujar Saejoo keliru.
"Taewoo?"
"Hm"
Jimin masuk ke dapur dengan pembaris lembiknya. Nampak gah disitu.
"Aa! Uncle punggung!". Saejoo terus menyorokkan diri dibelakang Aejeung.
"Uncle— WHAT?!"
"Saejoo, pergi main dengan Taewoo dekat luar. Mummy nak masak ni". Arah Aejeung lembut.
"Otaayyy!". Saejoo berlari pergi, sempat dijelir lidah pada Jimin. "Bye Uncle Punggung!"
"P-p-p-pung... gung?!"
"Jimin". Panggil Aejeung. Jimin terus memandangnya.
"Balik lah sana. Kesian Hyunnie dekat rumah sorang-sorang. Lagipun korang baru kahwin kan? Tak patut tinggalkan dia seorang dekat sana"
"Aku dah suruh dia ikut, tapi dia kata nak berehat. Kau tahu kan lepas ni aku dah jarang nak jumpa budak-budak ni. Lagi-lagi anak si Jungkook tu. Dia tu kata lepas ni nak honeymoon lagi. Alone lah aku"
"Kau tu dah ada isteri nak dijaga. Lebih baik kau tumpukan dekat dia daripada anak-anak kitorang. Sekali-sekala lawatlah. Jangan selalu". Ujar Taehyung yang baru selesai membasuh ayam dibelakang rumah.
"Okaylah.. aku balik". Dengan muka masam Jimin berpaling untuk pulang.
Tapi langkahnya terhenti apabila tiga orang anak kecil berdiri didepannya.
"Uncle nak pergi mana?"
"Uncle punggung nak balik dah ke?"
"Awalnyaaa. Kita tak habis main lagiii"
Hati Jimin mula sebak. Matanya berkaca. "Hiks.. anak-anak.."
Aejeung dan Taehyung dibelakang sudah memutarkan biji mata ke atas.
"Mulai sekarang, uncle Jimin dah tak dapat nak luangkan masa selalu dengan TaeSaeJeong. Uncle Jimin.. Dah besarrr huaa"
"Uncle Jimin janganlah menangis..". Ujar Saejoo sayu. Budak ni memang senang menangis kalau tengok orang menangis.
"Betul tu. Punggung Uncle Jimin dan kita semua memang akan membesar— aw!"
Taewoo mencubit lengan Jeongsun supaya tidak di mention isu sensitif itu.
"Uncle.."
Mereka bertiga merapati Jimin yang sedih lalu memeluknya. Lagi sebak dia dibuatnya.
"Kami sayang Uncle. Uncle jangan nangis.."
YOU ARE READING
[C] Warning | Kim Taehyung
Fanfic"Aku dah warning kau awal-awal. Jangan salahkan aku kalau kau yang tersilap langkah" 🐾 "K-kenapa.. bibir Encik berdarah?" 🐾 "Aku nak buat perjanjian lah senang. Kau bagi aku perempuan tu and then kau dapat empayar besar aku. Amacam? 🐾 "Encik, ken...