Tummahiuksinen urheilia käveli kohti asuntolaa salitreenin jälkeen, pihalla oleva kylmä ilma sai tuon ajattelemaan vuodenaikaa.
"Vai että pian on joulukuu... Mistähän mä löytäisin aikaa käydä salilla ennen lomia"
Poika pysähtyi odottamaan liikennevalojen vaihtumista kunnes huomasi puhelimessaan viestin. Viesti oli tuon kämppäkaverin Jiminin lähettämäJungkook sulki puhelimensa ja lähti ylittämään sitten tietä, onneksi lähellä olisi yksi minikauppa josta löytyisi pikaisesti jotain. Käveltyään hetken poika astui sisään ja tunsi oitis lämpimän ilman syöksyvän ovea kohti. Tummia hiuksiaan haroen tuo otti korin johon alkoi lappamaan tarpeellisia aineksia, tämä oli taas niitä harvoja iltoja jolloin heillä oli aikaa tehdäkin jotain syötävää.
Päästyään vihdoin kassalle nuori maksoi ostoksensa ostaen samalla kangaskassin, jonne ostokset menisivät oikein hyvin. Kiitettyään Jungkook palasi kylmään ilmaan ja suunsi kohti lukiolaisten asuntolaa jälleen kerran. Eikä siinä kauaakaan mennyt kun tuo pääsi huoneensa käytävälle jossa sattui olemaan nyt kova meteli. Ilmeisesti joku tärkeä peli oli käynnissä, oletettavasti sillä kaikki oppilaat tuijottivat porukoissa telkkareita pitkin käytävää eikä omaan huoneeseen meinannut päästä sisään.
"No tulihan se vihdoin!" Jimin sanahtaa oven sulkeuduttua ja Jungkook oli turvallisesti päässyt takaisin.
"Joo, vissii joku tärkeäki peli käynnis" poika huikkasi kävellessään jääkaapille purkamaan ostoksia. Tuon yllätyksekseen samassa huoneessa istui Jiminin lisäksi viisi muutakin poikaa.
"Toivottavasti tosta riittää meille kaikille, toki oltaishan me voitu ilmottaa muistakin kun meistä" Hoseok virnisti sohvalta ennenkuin kääntyi katselemaan peliä.
"Seokjin tuu auttaaa~" Jungkook aneli kuin lapsi yrittäessään saada pizzapohjaa pellille, pojalle alkoi tulla kiire suihkuun.
"Mikä siinä on ettei meidän vauva osaa. Mee sinne suihkuun nyt ennenkuin palellut niin minä hoidan tämän"
Seokjin nousi hyvältä paikaltaan Jiminin viereltä ja laahusti keittiöön hieman nuoremman pojan kiitäessä suihkua kohti.
"Mitä te haluutte päälle?"
Noin 50minuuttia myöhemmin kun pizza oli valmiina sekä Jungkook oli päässyt suihkusta, seitsemän poikaa istuivat osa sohvalla ja osa lattialla syöden sekä katsellen telkkarista tulevaa ottelua.
"Miks tämmöstä näytetään tähän aikaan, missä kaikki kauhuleffat on?" Taehyung valitti ruokaa suussaan. Muut hymähtelivät hieman keskittyen siististi syömiseen, huoneessa oli aika hiljaista.
"Onks kukaan ajatellu että pian on joulukuu ja aatto?"
"No ei siihen kauaakaan oo... Voitais tehdä semmonen lahjajuttu arpa että kirjoitetaan omat nimet paperiin, laitetaa hattuun ja sitte yksitellen joku ottaa sieltä paperin ja se jonka nimi siinä on niin sille pitää salassa ostaa lahja" Seokjin ehdottaa syötyään suunsa puhtaaksi.
"Muuten hyvä idea mutta entä jos me kaikki ei olla täällä jouluaattona?" Namjoon, porukan pisin poika huomautti
"Äh.. no sitten sovitaan niin että sen voi antaa ennemminkin mutta viimeistään jouluaattona. Toki saa muutenkin antaa lahjoja kuten vaikka mulle, mulle saa antaa" Seokjin tokaisi takaisin.
Kaikki myöntyivät ehdotukseen ja pian seitsemän taitettua lappua olivatkin jo hatussa. Yksitellen sitten nimi vedettiin, muutaman kerran joku sai omansa joka jouduttiin sitten vaihtamaan. Mutta kuitenkin, loppujen lopuksi kaikilla oli eri nimet ja he vilkuilivat toisiaan virne kasvoillaan hämäten toisiaan.
"Se jolla on mun nimi niin mä en tarvii sitten yhtään enempää teepusseja, mulla on kolme laatikkoa kaapissa niitä!"
Huone täyttyi kuuden pojan naurahduksista ja sen jälkeen alkaneesta keskustelusta...
YOU ARE READING
Takkatulen äärellä {joulukalenteri 2k19}
Short StoryTämä Jouluun sijoittuva BTS tarina kertoo seitsemästä lukiolaisesta pojasta jotka ovat samassa asuntolassa, kahdessa eri huoneessa. Kaikkea tylsästä huvittavaan kerkeää tapahtua ennen itse pukin saapumista ovelle, oletko valmis kulkemaan näiden kave...